Ga je nog langer op zakenreis en wil je ruimbagage meenemen? Transavia biedt nu in samenwerking met PostNL haar passagiers de Bagage Check-in Service aan. Hiermee kunnen passagiers hun bagage thuis laten ophalen en alvast op Schiphol laten inchecken. De bagage haal je weer op bij de bagageband in het land van bestemming. Het betreft een pilot die start op 25 juli en loopt tot eind 2018.

Zonder koffers
Met deze service wil de luchtvaartmaatschappij haar passagiers meer gemak aanbieden. En gezien je van tevoren al online bent ingecheckt kun je de rij bij de bagage drop-off overslaan en meteen doorlopen naar security. De Bagageservice kent twee varianten. Het meeste gemak biedt de ‘Check-in service’, waarbij bagage thuis wordt opgehaald, naar de luchthaven wordt gebracht en ook wordt ingecheckt. Ook wordt ‘Standaardservice’ nog steeds aangeboden, waarbij de bagage thuis wordt opgehaald én bezorgd op de luchthaven, waar de reiziger de koffers vervolgens zelf kan inchecken.

Heen en terugreis
De Check-in Service kan geboekt worden voor de heenreis naar Schiphol en daarnaast kan ervoor gekozen worden de bagage van Schiphol ook naar huis te laten brengen. De service moet minimaal 3 dagen van te voren worden aangevraagd. Dat kan eenvoudig via de e-mail die passagiers ontvangen van Transavia. De service is te bestellen vanaf €13,75 per koffer.

Op dit moment wordt de Check-in Service alleen aangeboden voor heenvluchten vanaf Schiphol. Na afloop van de pilot wordt geëvalueerd hoe passagiers deze dienst ervaren. Op basis hiervan wordt gekeken of deze service voldoende aansluit bij de wensen van onze passagiers en uitgebreid kan worden, bijvoorbeeld op andere luchthavens.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.