P1 Travel ziet sinds het openen van de grenzen een stijgende lijn in het aantal boekingen en daaropvolgend ook in het aantal vragen op de verschillende klantenservice kanalen. In de strategie voor de komende jaren speelt de klantbeleving een grote rol en daarom heeft de reisorganisatie ROBIN, onderdeel van CM.com, geïmplementeerd om de klantenservice een boost te geven en de toekomstbestendigheid van het bedrijf te verbeteren.

Afgelopen jaar heeft P1 Travel de Britse, Nederlandse en Duitse markt geopend voor hun online aanbod in sportevenementen. Daarnaast zijn er veel nieuwe partnerships gesloten, waardoor het aanbod sterk is uitgebreid. Samen met een sterk, strategisch marketingplan zorgt dit samen voor een stijging in de verkopen én het aantal vragen. Deze gaan veelal over de coronamaatregelen of -situatie op de bestemming, de geboekte tickets of het toepassen van wijzigingen. Daarnaast ontvangt het klantenserviceteam veel vragen tijdens het daadwerkelijke boeken, om er zeker van de zijn dat ze correct en veilig hun boeking plaatsen.

“Onze klantenservice bedient alle markten en alle kanalen, maar hier was geen duidelijke flow in. Een medewerker had diverse kanalen open, maar dat was totaal niet efficiënt. Nu we een toename zien in het aantal mails, belletjes en berichten, vinden we het van groot belang dat we wel onze goede service kunnen blijven bieden,” vertelt Bart Roelofs, Customer Care Lead bij P1 Travel. “Wij hebben met ROBIN nu één plek waar alle vragen van klanten samenkomen. Dat maakt het voor ons mogelijk om sneller te reageren en met meer aandacht te reageren, want ook het klantdossier is nu inzichtelijker. We kunnen de klant dus vanuit diverse kanten beter bedienen.”

Nieuwe personalisaties met ROBIN

ROBIN is eind 2020 overgenomen door CM.com en richt zich volledig op hyper-gepersonaliseerde service conversaties. Hun platform stelt organisaties in staat om het servicelevel te verbeteren, efficiënter te werken en de verkopen te verhogen. Laurens Atsma, Field Account Executive bij CM.com: “Klantverwachtingen rijzen de laatste tijd de pan uit en we zien uit verschillende onderzoeken die zeggen dat, wanneer je deze “klantverwachting” goed weet te managen, je loyale klanten krijgt. Mijn inziens moet je er als organisatie dan ook voor zorgen dat de klantreis frictieloos is. Je kunt daarmee de verwachtingen zelfs overtreffen en zo van je klanten loyale klanten maken.”

 

Over P1 Travel

P1 Travel is hét sportreisbureau van Europa en daarbuiten. Dankzij officiële partnerships met de grootste internationale voetbalclubs, eventlocaties en toernooien verzorgt P1 Travel de best mogelijke ervaring voor fans van over de hele wereld. Partners zijn onder andere vele Premier League voetbalclubs, Rugby World Cup 2023 en de Olympische Spelen. P1 Travel werd in 2018 opgericht en telt vijftig medewerkers.

 

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.