Nieuwe services bij Brussels Airlines

Brussels Airlines wil reizen met het vliegtuig weer gemakkelijk en toegankelijk maken door haar gasten te helpen om de juiste documenten mee te brengen. Door de voortdurend veranderende reisbeperkingen en de vele verschillen in de documenten die immigratiediensten binnen en buiten Europa vragen, komt bij reizen naar het buitenland veel papierwerk kijken. Sedert het begin van de reisbeperkingen heeft Brussels Airlines veel inspanningen gedaan om haar gasten te informeren over de noodzakelijke documenten. De documentcontroles die nu op de diverse luchthavens worden uitgevoerd, zorgen voor een enorme complexiteit voor zowel passagiers als luchtvaartmaatschappijen. Daarom lanceert Brussels Airlines twee initiatieven om zijn gasten nog beter te informeren en maakt de maatschappij het mogelijk om documenten thuis te laten verifiëren in plaats van op de luchthaven. Op die manier kunnen reizigers lange wachttijden aan de check-in balies op de luchthaven vermijden.

Documentcontrole thuisVanaf 18 augustus biedt Brussels Airlines haar gasten met bestemming Frankrijk, Spanje, Portugal, Italië en Griekenland de mogelijkheid om hun noodzakelijke gezondheidsdocumenten op voorhand thuis te laten controleren (na een succesvolle testfase voor de vluchten van/naar Spanje sinds 11 augustus). Met de nieuwe service wil de luchtvaartmaatschappij het reizen gemakkelijker en toegankelijker maken en de wachtrijen aan de check-in-balies op de luchthaven beperken. Gasten die in aanmerking komen voor documentcontrole thuis ontvangen een uitnodiging om hun documenten te uploaden, en dit via e-mails die telkens 6, 3 en 1 dagen vóór vertrek worden verzonden.

Zodra de documenten zijn geüpload, wordt een gecodeerde e-mail naar een Lufthansa Group service center gestuurd, waar de ingediende documenten gecontroleerd worden. Zodra de documenten zijn goedgekeurd, ontvangt de passagier een bevestigingsmail en kan hij online inchecken. Als er documenten ontbreken of als de geüploade documenten niet aan de regels voldoen, zal het service center de passagier informeren en vragen de ontbrekende documenten te uploaden. In dat geval zal de passagier niet online kunnen inchecken.

Andere bestemmingen kunnen in de toekomst worden toegevoegd, afhankelijk van de capaciteit van het servicecentrum.

Interactieve reiskaart

In samenwerking met Sherpa heeft Brussels Airlines een interactieve kaart gelanceerd. De kaart geeft reizigers alle relevante informatie en een overzicht van de nodige reisdocumenten. Het doel van de interactieve kaart is om klanten een duidelijk overzicht te geven van de reismogelijkheden binnen Europa en daarbuiten. De kaart dient ook als inspiratiebron om de vrijheid van het reizen te herontdekken. Door op een selectievakje te klikken, kunnen passagiers aangeven dat ze gevaccineerd zijn en meteen de beperkingen per land zien.

De kaart wordt up-to-date gehouden door middel van diverse overheidswebsites en informatiekanalen. De kaart stuurt passagiers naar de respectievelijke overheidswebsite van hun bestemming voor een beschrijving van de nodige documenten en voor meer gedetailleerde informatie.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

NH Hotel Group verder als Minor Hotels

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Mercedes presenteert GT-topmodel

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy