Lufthansa heeft haar nieuwe huisstijl gepresenteerd. Na bijna 30 jaar komt er verandering in de livery van het vliegtuig. Ook op andere punten is Lufthansa in het nieuw. Donkerblauw wordt de toonaangevende merkkleur, het bekende geel verdwijnt naar de achtergrond.
“Lufthansa is veranderd en is moderner en succesvoller dan ooit. Vanaf nu is dit ook zichtbaar voor het publiek via een nieuw ontwerp “, zegt Carsten Spohr, voorzitter van de directie van Deutsche Lufthansa AG.
Tegen de achtergrond van digitalisering en veranderende klantbehoeften, erkende Lufthansa dat het bedrijf het uiterlijk van het vliegtuig moest moderniseren om up-to-date te blijven. De Groep investeert twee miljard euro per jaar in nieuwe, zuinige vliegtuigen. De premium on-board- en gronddiensten voldoen aan de individuele wensen van de klant. Lufthansa ontving de Platinum Award van de International Air Transport Association IATA voor zijn nieuwe digitale diensten en was de enige en eerste luchtvaartmaatschappij in Europa die de 5e ster van Skytrax ontving. De introductie van een nieuwe business class met de nieuwe Boeing 777-9 in twee jaar is een voorbeeld van hoe de weg naar modernisering in de toekomst consequent wordt nagestreefd.
In de cabine zullen de gasten het gemoderniseerde ontwerp in het uniform van de bemanning tegenkomen in de vorm van nieuwe – en vaak gele – accessoires. Artikelen aan boord, zoals servies, amenity kits, dekens of kussenslopen, zullen in de toekomst het nieuwe ontwerp dragen.