Cathay Pacific kondigt nieuwe targets van duurzaamheidsbeleid aan

Cathay Pacific heeft haar geüpdatete Sustainable Development Report uit 2019 naar buiten gebracht. Het rapport bevat een uitgebreid overzicht van de aanpak en resultaten van de Hongkongse airline en haar bereikte prestaties op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijke verantwoording.

Met een focus op klimaatverandering, efficiënter gebruik van hulpbronnen, afvalbeheer en door haar mensen en gemeenschap te ondersteunen, wil Cathay Pacific bijdragen aan een groenere luchtvaart.

Nieuw target 50 procent minder single-use plastic
De Hongkongse luchtvaartmaatschappij is al langer bezig om het gebruik van single-use plastic terug te dringen. Zo zijn er in 2019 al 32 miljoen stuks uit het assortiment van de airline verwijderd. Voor de komende jaren is daar inmiddels een nóg ambitieuzer target aan gekoppeld. Het doel van Cathay Pacific is namelijk om het gebruik van single-use plastic met 50 procent te verminderen voor het eind van 2022. Ook de komende jaren kijkt Cathay Pacific naar alternatieve materialen om de huidige single-use plastic artikelen mee te vervangen.

Naast het reduceren van single-use plastic, heeft Cathay Pacific nog andere belangrijke doelen behaald die in het Sustainable Development Report naar voren komen:

  • Beheer van hulpbronnen: In 2019 is er inmiddels bijna 2.500 ton afval gerecycled en 563 ton overgebleven voedsel aan goede doelen gedoneerd, dat allemaal afkomstig was uit vluchten, en wordt 90 procent van de vliegtuigen die Cathay Pacific niet meer gebruikt gerecycled of hergebruikt. De toekomstvisie van de Hongkongse luchtvaartmaatschappij is om minder afhankelijk te worden van hulpbronnen, door te streven naar het hergebruik van materialen nadat zij hun primaire doel hebben gediend.
  • Duurzame luchtvaart: Cathay Pacific heeft in 2019 ook initiatieven genomen om zuiniger te vliegen. Zo zijn er zes nieuwe, zuinigere Airbus A350-toestellen aan haar vloot toegevoegd. Daarnaast zet de luchtvaartmaatschappij zich in om de komende 10 jaar ruim 1.1 miljoen ton aan duurzame vliegtuigbrandstof aan te schaffen.
  • CO2-compensatie: Cathay Pacific heeft in 2019 twee maanden lang de CO2-compensaties van haar klanten verdrievoudigd. Het bereik van ‘Fly Greener’ is daarmee vergroot en inmiddels heeft dit programma 200.000 ton CO2 In Nederland werkt de luchtvaartmaatschappij sinds vorig jaar ook samen met reisbureau Travel Essence om via ‘Fly Greener’ de reizen van hun klanten te compenseren. Er is sinds het begin van de samenwerking tussen Cathay Pacific en Travel Essence 50.000 ton CO2 gecompenseerd.
  • Diversiteit en inclusie: Een van de kernvisies van Cathay Pacific is om een van de meest vooruitstrevende luchtvaartmaatschappijen ter wereld te zijn. Daarom is er in 2019 een nieuwe vijfjarenstrategie opgesteld gericht op diversiteit en inclusie. Ook met andere initiatieven zoals de Cathay Female Pilot Advisory Group, Cathay Women’s Network en Fly With Pride, wil de internationale airline laten zien dat diversiteit, wat betreft geslacht en LGBT, hoog in het vaandel staat.
  • Plantaardige ingrediënten: Cathay Pacific is de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die OmniPork, een plantaardig eiwit, op haar inflight-menu heeft staan sinds 2019. The Pier, de eersteklas lounge op Hong Kong International Airport, biedt al ruim twee jaar Beyond Meat als plantaardig alternatief voor recepten.

Augustus Tang, CEO bij Cathay Pacific, licht toe: ‘Dit rapport is opgesteld op het moment dat de economie werd opgeschrikt door de wereldwijde gezondheidscrisis COVID-19. Het is daarom belangrijker dan ooit om positiviteit te waarborgen, onze mensen te beschermen en onze gemeenschap te versterken, zodat we samen de uitdagingen van de huidige situatie kunnen aangaan. Wij zijn vastbesloten om hier op een sociale en maatschappelijk verantwoorde een belangrijke rol in te vervullen waarbij we financieel succesvol zijn en blijven. Onze belofte om duurzaam te groeien op transparante en verantwoorde wijze is en blijft onveranderd.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Amex GBT neemt CWT over voor 526 miljoen euro

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica

Festival TREK viert tiende seizoen met negen edities

Breitling doet inspiratie op in de Schotse hooglanden