Accor tekent franchiseovereenkomst voor de komst van het allereerste TRIBE hotel in Nederland en een nieuw Mercure hotel

Accor heeft samen met WIN Hotels een franchiseovereenkomst getekend voor de komst van het allereerste TRIBE hotel en een Mercure hotel in Amsterdam. De hotels zijn gevestigd in twee torens van het nieuw te ontwikkelen gebied ‘Gare du Nord’ in Amsterdam-Noord, naast metrostation Noord (Noord/Zuidlijn). TRIBE – een geheel nieuw merk van de Accor hotelgroep – strijkt voor het eerst neer op Nederlandse bodem. Het viersterrenhotel krijgt maar liefst 192 kamers en suites en een restaurant. Het nieuw te openen viersterren Mercure hotel telt 110 kamers en een restaurant. Beide hotels openen in de zomer van 2021 hun deuren.

Voor het eerst opent er een TRIBE hotel in Nederland, Amsterdam. TRIBE is een  nieuw en snelgroeiend merk van Accor in het middensegment. Het merk wil reizigers verrassen en inspireren met een origineel, gevarieerd en zorgvuldig samengesteld aanbod dat meer gericht is op stijl dan op prijs, waardoor het een leider is in de betaalbare luxesector van designhotels. Het eerste TRIBE hotel opende haar deuren in Perth, Australië. De succesvolle verfrissende formule van Accor zal de komende jaren wereldwijd uitgerold worden. Naast Amsterdam staan er openingen gepland in onder andere: Warschau, Londen, Glasgow, Orleans, Melbourne, Boekarest, New York, Tallinn, Phnom Penh, Hong Kong en Bali. Het streven is om binnen vijf jaar tijd wereldwijd 150 TRIBE hotels aan het portfolio van Accor toe te voegen. In Europa staan er 50 TRIBE hotels op de planning. TRIBE staat bekend om haar verfijnde uitstraling met een modern en kunstzinnig interieur. De ruimtes zijn stijlvol ingericht met unieke designmeubelen, die ook een jonger publiek aanspreken. De gestroomlijnde ontwerpen worden gecombineerd met de nieuwste technologie. De comfortabele gemeenschappelijke ruimtes zijn gebruiksvriendelijk en hebben een huiselijke sfeer. De ruimtes dienen als creatieve werkplekken, expositieruimte, entertainment of ontmoetingsruimtes voor zowel reizigers als mensen uit de omgeving.

Van de muziekselectie tot aan de keuze van koffiebranders van lokale koffie, bij TRIBE gebeurt niets toevallig. De keuze aan eetgelegenheden varieert de hele dag, om ervoor te zorgen dat het altijd vers en authentiek is: een koffiebar overdag wordt ’s avonds een cocktailbar en een to-go service die de hele dag beschikbaar is met een eenvoudig menu met huisgemaakte specialiteiten. TRIBE werkt samen met verschillende bekende lokale ontwerpers. De moderne stijl wordt aangevuld met kunstzinnig ontworpen stukken gemaakt door opkomende talentvolle kunstenaars en ontwerpers – niet alleen aan de muren, maar ook voor de keuze van stoelen, stoffering en verlichting. Elk stuk is zorgvuldig geselecteerd met het oog op comfort en stijl.

Het state-of-the-art project ‘Gare du Nord’ waar zowel het nieuwe Mercure hotel als het TRIBE hotel zich gaan vestigen wordt ontwikkelt door AM en Blauwhoed. Het project bestaat uit twee torens en maakt deel uit van de gebiedsontwikkeling rondom het beginpunt van de Noord/Zuidlijn in Amsterdam-Noord. Naast de twee hotels worden er ook 361 woonappartementen verdeeld over de twee torens gerealiseerd. Het project heeft een unieke ligging direct aan metrostation Noord van de recent geopende Noord/Zuidlijn. Die reizigers in een paar minuten tijd naar het centrum van de stad brengt. Beide hotels richten zich zowel op zakelijke als leisure gasten alsmede de buurt. Thomas Dubaere, COO Accor Noord-Europa, vertelt: “We zijn vastberaden geweest om TRIBE naar Amsterdam te brengen sinds Accor het merk vorig jaar lanceerde. TRIBE is een nieuw soort hotel, een lifestyle hotelmerk dat zich focussed op moderne reizigers en beloofd de hedendaagse hotelmarkt op te schudden. Amsterdam past perfect bij het merk en we zijn verheugd om samen te werken met WIN Hotels om deze door design geleide hotelervaring naar Nederland te halen. Deze ondertekening van een TRIBE en een Mercure hotel versterkt onze samenwerking en breiden ons gezamenlijke portfolio uit naar zes hotels in Amsterdam. Deze aanwinsten vertegenwoordigen een blijvend vertrouwen in de markt en we kijken ernaar uit om deze hotels te openen in wat naar onze verwachting een voorspoedige 2021 zal zijn”, aldus Dubaere.

Patrick Kerkhoven, COO WIN Hotels over de samenwerking met Accor: “Wij kunnen niet wachten om de eerste gasten in beide hotels te mogen verwelkomen. Het zal een prachtige uitdaging zijn om het eerste hotel van het TRIBE merk te lanceren in Nederland naast het gerenommeerde Mercure merk. Dit concept laat design en betaalbare luxe samenkomen en heeft een creatieve uitstraling. Waardoor naast onze zakelijke – en leisure gasten we ook veel mensen uit de buurt zullen aantrekken. De ligging van beide hotels is dan ook uitstekend. Het gebied is volop in ontwikkeling. De projectontwikkelaars willen met ‘Gare du Nord’ Amsterdam-Noord een kwaliteitsimpuls geven. De komst van de twee hotels dragen hieraan bij. Door de ligging direct naast Station Noord zijn toekomstige gasten binnen vier minuten in de binnenstad”.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica