De Turkse toerismesector streeft deze zomer naar meer bezoekers uit Nederland dan in het recordjaar 2019. ‘Ons doel is een all time high’, stelde Erdem Acir, directeur van het Turks Verkeersbureau, donderdagavond op een drukbezochte bijeenkomst van Turkish Airlines.

Onder het motto ReConnect hield Turkish Airlines in het Corendon Village Hotel in Badhoevedorp een event voor circa 100 partners. Een vier gangendiner met tussendoor presentaties en een afsluitende verloting van vliegtickets.

Turkish Airlines gaat komende zomer zeven keer per dag vliegen op de route van Amsterdam naar Istanbul. Dat was eerst zes keer per dag. Het nieuwe schema gaat komende zondag al in, stelde Cengiz Inceosman, general manager van Turkish Airlines in Nederland.

Nederland is een goede markt voor Turkish Airlines, zegt Inceosman, die al vijf jaar in Amsterdam werkt. Hij omschrijft de drukte vanaf Schiphol relativerend als ‘het kon slechter’.
Turkish Airlines stond vorig jaar in de top 5 airlines van Schiphol.

Seatle is vanaf 27 mei de nieuwe bestemming van Turkish Airlines, dat vanaf thuishaven Istanbul veel verre bestemmingen heeft, waaronder een groot aandeel naar de VS. ‘De VS is een belangrijke markt voor ons.’
Ook Afrika is een belangrijke bestemming voor de Turkse maatschappij. Zo biedt het Nederlandse Corendon sinds december vorig jaar pakketreizen naar Zanzibar aan, met Turkish Airways via Istanbul.

Het Turks Verkeersbureau wil dit jaar werk maken van de Nederlandse markt, waarbij het doel is het aantal bezoekers uit topjaar 2019 te overtreffen.Erdem Acir, directeur van het verkeersbureau, had de cijfers paraat. In 2019 telde Turkije 1,1 miljoen bezoekers uit Nederland. Dat aantal kelderde in 2020 naar 270.000, maar herstelde zich in 2021 naar 645.000.
Acir vatte de ambitie voor komende zomer kort samen: ´We gaan voor een all time high, waarbij we 2019 overtreffen.’

Foto: Erdem Acir (directeur Turks Verkeersbureau) en Cengiz Inceosman (general manager Turkish Airlines in Nederland).

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.