Na de zomer introduceert Thalys een nieuw aanbod. Om nog beter in te spelen op vragen van reizigers lanceert Thalys drietal nieuwe categorieën: Standard, Comfort en Premium. Er zijn meer voordelige prijzen (25% naar 30%), efficiëntere bezetting van rijtuigen en een ruimere keuze aan diensten. De ticketverkoop start op 12 september 2017. Het nieuwe aanbod speelt beter in op persoonlijke behoeften en is flexibeler. Bovendien wordt een aantal diensten uitgebreid. Agnès Ogier, Algemeen Directrice van Thalys: “We hanteren een globale benadering. Onze doelstelling: volle treinen en een maximale tevredenheidgraad, dankzij eerlijke tarieven, optimaal gebruik van onze rijtuigen en diensten met een toegevoegde waarde die inspelen op de nieuwe behoeften van de reizigers. Om die doelstelling te realiseren, houden we vast aan twee basisregels: luisteren naar onze reizigers en flexibiliteit. We moeten onze eigen oplossingen bedenken, flexibel zijn en ons voortdurend aanpassen”. “In gesprek met reizigers leerden we dat we moesten afstappen van de tweedeling Comfort 1 / Comfort 2. We schakelen nu over op een meer persoonlijk en flexibel aanbod” zegt Bruno Dierickx, commercieel en marketingdirecteur van Thalys. De opsplitsing tussen “Comfort 2” (vier rijtuigen per stel en een restauratiewagen) en “Comfort 1” (drie rijtuigen met een volledige dienstenwaaier) is binnenkort verleden tijd. Zo werden de namen van de drie categorieën van tarieven gekozen door de reizigers en medewerkers die eenvoudig te begrijpen zijn in alle talen. Standard Vanaf €29, in overeenstemming met de beste standaard van het internationale vervoer, met gratis wifi en de mogelijkheid om van de Thalys Welcome Bar te genieten. Voor wie graag vooruit plant is Standard Mini een optie: Amsterdam-Brussel vanaf €29,- en Amsterdam-Parijs vanaf €35,-. Anderen willen hun ticket dan weer kunnen inruilen en terugbetaald krijgen (“Standard”: respectievelijk vanaf €44 en €67). Comfort Premium Het meest uitgebreide aanbod (vanaf €97). De ‘Premium’ tickets omvatten de meest volledige waaier aan Thalys-diensten, zoals onbeperkte mogelijkheden om tickets in te ruilen of terugbetaald te worden, zonder voorwaarden en zonder kosten. De bekende Belgische kok Frank Fol, ook wel de ‘groentekok’ genaamd, gaat samenwerken met de traiteurs van Thalys om groenten op een verrassende manier te bereiden aan de hand van 44 speciaal ontwikkelde technieken. Het aanbod van de krantenkiosk wordt groter, met meer én meer diverse titels (+25 % meer papieren versies per reiziger). Alle Premium-reizigers krijgen op termijn ook toegang tot de digitale kiosk van Thalys, tot nu toe voorbehouden voor leden van het programma Thalys TheCard. De Wifi-verbinding wordt verbeterd. Vanaf 10 december wordt het wifi-forfait “Premium” opgetrokken tot 500 MB – het gemiddelde verbruik bedraagt nu 70 MB per ingelogd toestel. De lounges in Parijs en Brussel, maken vanaf nu deel uit van het “Premium”-aanbod. Een ticket in de nieuwe categorie “Premium” is beschikbaar vanaf €97 (tarief “Premium” Amsterdam-Brussel) en €135 (tarief “Premium” Amsterdam-Parijs). Speciale aandacht voor jongeren Thalys wil jongeren zo lang mogelijk de laagste tarieven bieden en inspelen op behoeften van reizigers jonger dan 26 jaar die graag reizen en andere culturen ontdekken, maar die zelden vooraf plannen. Qua prijzen houdt Thalys alles eenvoudig door het “jongerentarief” af te stemmen op de de prijzen (vanaf €29 en €35 naargelang de bestemming). In dit opzicht biedt Thalys hen een aanzienlijk voordeel: een zo ruim mogelijke toegang tot deze tarieven, tot twee dagen voor vertrek op de minst drukke treinen. Andere kortingen speciaal voor jongeren, gekoppeld aan mogelijkheden om tickets in te ruilen en terugbetaald te krijgen voor wie dat wil, maken dit aanbod helemaal compleet (met kortingen tot -30 % en -50 %). Tot slot blijven de tarieven “Kid” (vaste prijs ongeacht de bestemming: €15 Standard / €20 Comfort / €30 Premium) en “Senior” (-30 % op het basistarief) behouden en toegepast in elk rijtuig. Prijsoverzicht nieuwe tarieven |