Door: | 15 november, 2016

De jaarcijfers van easyJet zijn bekend. easyJet heeft met 73,1 miljoen een record aantal passagiers vervoerd bij een record bezettingsgraad van 91,6% (2015: 91,5%).

Dat is een passagierstoename van 6,6% vergeleken met vorig jaar. De capaciteit groeide in de afgelopen periode met 6,5% naar 80 miljoen stoelen.
In een reactie op de resultaten zegt easyJet CEO Carolyn McCall: ‘EasyJet heeft een robuust resultaat geboekt in 2016 ondanks aanzienlijke uitdagingen, zoals een aantal externe gebeurtenissen en negatieve valutaeffecten. Het afgelopen jaar hebben we met 73 miljoen een record aantal passagiers vervoerd, die voor het derde jaar op rij gebruik hebben kunnen maken van dalende ticketprijzen. Deze lage tarieven gecombineerd met vriendelijke service op Europa’s leidende netwerk zorgen er voor dat passagiers loyaal aan ons blijven; 54 miljoen passagiers hebben opnieuw met ons gevolgen in 2016 – 21 miljoen meer dan vijf jaar geleden.’

De totale omzet van £4.669 miljoen (een daling van 0,4%) en de omzet per stoel van £58,46 (een daling van 6,4%, en 6,9% bij een constante wisselkoers1) zijn een weerslag van externe gebeurtenissen. De totale kosten per stoel zijn gedaald naar £52.26 een verbetering van 2,0% (4,6% daling bij een constante wisselkoers). Kosten per stoel exclusief brandstof zijn gestegen met 2,6% naar £38.31 en verbeterd met 1,1% per stoel bij een constante wisselkoers. easyJet ligt daarmee iets voor op doelstellingen, ondanks een hoog aantal verstoringen.

 Bron: Business Traveller

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.