Opinium: ‘sterk groeiend CO2-neutraal beleid’

Uit een onderzoek onder 500 zakenreizigers, uitgevoerd door Opinium* en in opdracht van World Travel Protection, een toonaangevende wereldwijde organisatie voor reisbijstand, blijkt dat meer dan tweederde van de zakenreizen (67%) CO2-neutraal is, in die zin dat ‘organisaties reizen met milieuplannen compenseren’. Dit werd bekend gemaakt op GBTA Brussel.

Het belang van milieubewust reizen blijkt duidelijk uit het onderzoek, aangezien meer dan zes op de tien zakenreizigers (62%) zeggen dat ze onder organisatorische druk staan ​​om hun CO2-impact tijdens het reizen te beperken, inclusief het vermijden van vliegreizen (63%). Daarnaast heeft 21% een beleid om zoveel mogelijk gebruik te maken van treinreizen en het huren van elektrische auto’s te stimuleren (15%). Bijna een op de vijf (19%) zegt ook dat korte werkreizen per vliegtuig worden afgeraden.

Een vijfde (20%) zegt echter dat kosten de grootste prioriteit zijn voor het reisbeleid van hun organisatie en 16% vindt zelfs dat hun organisatie greenwashing is als het gaat om zakenreizen. 11% zegt dat hun organisatie geen rekening houdt met het milieu bij het reizen voor het werk.
Daarentegen wil een vijfde (21%) van de zakenreizigers dat organisaties een beleid voor duurzaam werkreizen tot een prioriteit maken, en een op de vijf (20%) zegt dat het verminderen van hun milieu-impact erg belangrijk voor hen is.

Een op de zes (17%) kiest ervoor om onnodig werkverkeer te vermijden vanwege de impact op het milieu.
Kate Fitzpatrick, Regional Security Director, UK, World Travel Protection, zei: “Uit dit onderzoek blijkt duidelijk dat, hoewel zakenreizen cruciaal zijn voor veel organisaties, de meerderheid verantwoorde maatregelen treft om hun ecologische voetafdruk te beperken, waaronder het aanmoedigen van werknemers om lucht te vermijden. reizen waar mogelijk.”

Ze vervolgt: “Het gaat er niet alleen om dat je je steentje bijdraagt ​​om de impact op het milieu te verminderen, maar ook om reizende teams voor te bereiden op wat ze moeten doen als er iets misgaat in het buitenland. Alleen deze zomer hebben we in Europa het verwoestende effect gezien van onvoorspelbare klimatologische gebeurtenissen, waaronder bosbranden en overstromingen. Wanneer dit gebeurt, moeten organisaties onmiddellijk weten waar hun mensen zijn en wat ze moeten doen om hen te helpen. Het is belangrijk om te begrijpen dat het voorbereiden op de bekende risico’s slechts de helft van de uitdaging is. In deze steeds onzekerder wordende wereld is het ook cruciaal om teams voor te bereiden op het onbekende.”

*Opinium online-enquête uitgevoerd onder 500 Britse zakenreizigers die tussen 12 en 19 mei 2022 ten minste eenmaal per jaar internationaal voor zaken reizen.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

IATA publiceert vergelijkend duurzaam rapport

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica