Monday, October 25, 2021
Page 2

Canada Goose opent Pop-Up Store in Amsterdam

0

Luxe wintermodemerk Canada Goose opent deze herfst een Pop-Up Store in Amsterdam. De winkel blijft open tot de lente van 2022. De tijdelijke “Live in the Open Pop-Up” aan P.C. Hoofdstraat 29 is de tweede in Europa.

Live in the Open Pop-Up Store 
“Live in the Open” is het internationale storytelling-platform van Canada Goose, dat een way of being vertegenwoordigt: een moedig, open en vreugdevol leven. Deze mindset kan worden omarmd in welke omgeving dan ook, zelfs in de meest verstedelijkte locaties. Het platform stimuleert mensen om verbinding te maken met de wereld om ons heen, en met de mensen en plekken die onze ware aard weerspiegelen en ons aanmoedigen om nieuwe paden te betreden. Dit unieke Pop-Up-concept brengt de geest van Live in the Open fysiek tot leven. Alles draait om elementen van de natuur en er wordt voor de gast een zintuiglijke ervaring gecreëerd die zicht, geluid, gevoel en geur integreert en aansluit op de geliefde kleding van Canada Goose, waarin mensen van de buitenwereld kunnen genieten. In het ontwerp van de winkel staan impactvolle beelden centraal onder de titel het ‘Leven van Wouden’ van de fotograaf Brendan George Ko, die gelooft dat bomen een complex uitwisselingsnetwerk onder de grond hebben. Canada Goose staat bekend om de veelomvattende series kunst in haar internationale winkels, die hiermee haar Canadese erfgoed tot leven brengen. Het Northern Art Program is een fysieke manifestatie van het platform HUMANATURE van het merk, dat erop is gericht om verhalen uit Canada en het noordpoolgebied te vertellen en de verbinding tussen persoon en land tot uiting te brengen.

In de Pop-Up verwijst een mix van groene bladeren naar de Canadese wildernis. Akkoorden van salie, Canadese dennennaalden en cederhout verspreiden een tot de verbeelding sprekende geur door de ruimte. De meeslepende ervaring wordt compleet met geluiden van het woud die zijn opgenomen en geproduceerd door de kunstenaar Joseph Murray.

7 verdraaid goede zakelijke redenen voor BTMF op 25 oktober

0

We…mogen…weer! BTMF, het eerste grote zakelijke reisevent waar de Nederlandse wereld van MICE en Business Travel elkaar ei-nde-lijk weer live kan ontmoeten! Al vijftien jaar een zeer gewaardeerd en goed bezocht event. Mis het niet om weer bij te praten, te leren, te netwerken! Nieuwe ronden, nieuwe kansen en oude (en nieuwe) gezichten. En we geven je nog 7 zakelijk zeer verantwoorde redenen om je nu aan te melden. Nederland wil op reis! Ben jij erbij?

Die kans mag je dus niet laten liggen. Kom dus naar de Business Traveller & MICE Fair te komen, op maandag 25 oktober in het Corendon Village Hotel.

MELD JE HIER METEEN AAN VOOR DE BUSINESS TRAVELLER & MICE FAIR, MAANDAG 25 OKTOBER, CORENDON VILLAGE HOTEL, SCHIPHOL

1)  Je wilt (nog) meer weten over het organiseren van groepsreizen!

De incentive staat voor een comeback. Trust us. Reizen met het bedrijf, de uitgebreide familie, de vriendengroep of de sportvereniging. Dat is voor jou ook interessant…leer van de uitstekende keynote sprekers en een heel mooie beursvloer aan exposanten.

2) Je wilt goed voorbereid zijn op de soms complexe materie van zakelijke trips en groepsreizen.

Iedere professional zal je vertellen dat het boeken van grotere groepen een tak van sport op zich is, waar je echt goed voorbereid in moet stappen. En zakenreizen vergen ook een eigen dynamiek. Zeker anno 2021. Op BTMF vind je brancheorganisaties die je veel kunnen leren! Of collega-reisprofessionals met wie je zou kunnen samenwerken.

3) Professionele ‘hulp’ is aanwezig!

De wereld van MICE, ofwel van meetings, incentives, congressen en evenementen is er een met een grote mate van professionaliteit. Zo ook zakenreizen, waar het beste van het beste wordt geëist. Bestemmingen, hotels, DMC’s, airlines, staan klaar om iedere reisprofessional op zeer goede wijze te ondersteunen. En heel van deze partijen vind je op onze beursvloer!

4) Eindelijk weer live na lang binnen.

Het was lang stil zitten. Nu mogen we weer live. de BTMF is het eerste grote mice-event dat weer live wordt gehouden. Ideaal op de zakelijke motor weer van benzine te voorzien (of elektrisch op te laden 🙂 Een eerste ideale stap voor nieuwe business is het grootste eendaagse event van Nederland: BTMF!

5) Het zou zo maar eens heel lucratief kunnen worden.

Live kun jij na deze dag je trouwe klant pro-actief benaderen met mogelijkheden voor elke soort (zakelijke) groepsreis. Nieuwe ideeën, nieuw netwerk, nieuwe kansen. Nederland wil weer op reis, ook voor mice.

6) Laat je echt inspireren! Nee, geen reclametaal!

Een mice-reis is geen vakantietripje. Andere doelen, andere invulling. De meeste creatieve voorstellen doen mee om de grootste boekingen. Er is zoveel meer dan een treasure hunt of een kookworkshop. Onze standhouders uit de hele wereld vertellen je graag wat zij te bieden hebben om echt onvergetelijke groepsreizen samen te stellen.

7) Nieuwe ronden, nieuwe kansen…nieuwe regels.

We weten het allemaal, de tijdens zijn (voor altijd?) veranderd in de reiswereld. De vooruitzichten zijn prima maar met alle maatregelen is het eens te meer van belang over de juiste kennis, de juiste hulpbronnen, de juiste connecties te beschikken. Ook daarom: BTMF!

En, sssst, als bonusreden: We sluiten zoals altijd af met een gezellige netwerkborrel. Altijd leuk, nuttig en gezellig. Welbekend met vele oude en nieuwe vrienden en kennissen. Die borrel/drankje hebben we verdiend!

MELD JE HIER METEEN AAN VOOR DE BUSINESS TRAVELLER & MICE FAIR

We zien je graag! Live!

 

South African Airways hervat vluchten

0

South African Airways heeft voor het eerst sinds september 2020 haar activiteiten hervat. De nationale luchtvaartmaatschappij hield de meeste diensten in maart vorig jaar aan de grond na het begin van Covid-19, maar was tot ongeveer een jaar geleden doorgegaan met het uitvoeren van enkele vracht- en repatriëringsvluchten, toen een gebrek aan geld haar dwong alle vluchten stop te zetten.

De luchtvaartmaatschappij heeft sindsdien een zakelijk reddingsproces ondergaan, waarbij de Zuid-Afrikaanse regering van plan is een meerderheidsbelang in SAA te verkopen aan een lokaal consortium – hoewel deze deal nog steeds het due diligence-onderzoek moet voltooien.

South African Airways hervatte donderdag de vluchten van Johannesburg naar Kaapstad, met een drievoudige dagelijkse dienst tussen de twee steden.

De luchtvaartmaatschappij is ook van plan om vluchten naar de Afrikaanse hoofdsteden Accra, Kinshasa, Harare, Lusaka en Maputo te hervatten.

“Deze week is een trotse en belangrijke week voor SAA en haar personeel, evenals voor alle Zuid-Afrikaanse burgers”, aldus Thomas Kgokolo, interim-CEO van SAA.

Kadaster kiest voor Munckhof als travel partner

0

Per 1 september 2021 is Munckhof de nieuwe travel partner voor het Kadaster. Dat is de uitkomst van de Europese aanbestedingsprocedure die onlangs werd doorlopen. Munckhof is verantwoordelijk om de organisatie van internationale dienstreizen volledig te verzorgen. Hieronder vallen onder andere het adviseren, reserveren, boeken en factureren van internationale zakelijke reizen.

Kwaliteit en continuïteit in dienstverlening

Het dienstverleningsconcept van Munckhof Business Travel sluit uitstekend aan op de wensen van het Kadaster, blijkt uit de beoordeling van de opdracht. Munckhof Business Travel werd als beste beoordeeld op de prijs-kwaliteitsverhouding. Belangrijke uitgangspunten hierbij waren het ervaren dedicated travelteam, de 24/7 service support door eigen medewerkers en de geavanceerde reizigersinformatie app. Tevens werd de wijze waarop Munckhof haar continuïteit wist te garanderen tijdens de COVID-pandemie, positief gewaardeerd in de beoordeling van het Kadaster.

“Het feit dat Munckhof tijdens de pandemie haar medewerkers en hun kennis en kunde wist te behouden, door alternatieve werkzaamheden te organiseren, is heel positief. Het geeft ons veel vertrouwen dat de ervaring van travel consultants niet verloren is gegaan en we kunnen samenwerken met een gerenommeerde travel partner” laat het Kadaster weten.

Volledige ontzorging in zakenreizen

Het Kadaster helpt internationaal mee in het verbeteren van de registratie van grond en eigendom. Zij adviseren buitenlandse overheden over de inrichting van landregistraties en geografische systemen. De vele internationale activiteiten en reisbewegingen van het Kadaster vragen daarbij om een volledige ondersteuning in het organiseren van internationale zakenreizen.

“Wij zijn zeer verheugd dat het Kadaster voor ons heeft gekozen als travel partner. Doordat we met onze eigen ervaren mensen en technologie kunnen inspelen op de wensen en behoeften van het Kadaster en haar reizigers, zijn wij in staat om hun volledig te ontzorgen. Wij kijken uit naar een prettige samenwerking.” aldus Tom Roefs, algemeen directeur Munckhof Groep.

Over Munckhof

Met ruim 90 jaar aan vervoerservaring mag Munckhof zich expert noemen in personenvervoer en zakenreizen. De dienstverlening van Munckhof bestaat onder andere uit: zakelijk reizen in binnen- en buitenland voor zowel publieke als private sector, zorg gerelateerd personenvervoer, pendeldiensten voor de toeristische en recreatieve sector, logistiek vervoersmanagement rondom kleine en grote evenementen en mobiliteitsoplossingen voor onderwijsinstellingen.

Munckhof is in staat om al deze verschillende diensten te combineren en dat maakt de organisatie uniek in Nederland. Munckhof heeft de expertise in eigen huis en coördineert en stuurt haar vervoers- en travelpartners aan. Zo kunnen de klanten en relaties met al hun vragen en wensen op één plaats terecht. Totale ontzorging in vervoersmanagement, dat biedt Munckhof!

Transavia lanceert vier nieuwe bestemmingen voor zomer 2022

0

Transavia lanceert voor volgend jaar zomer vier nieuwe bestemmingen.

Het gaat om Riga in Letland (3x per week), Bastia op Corsica (2x per week), Bergamo in Italië (3 tot 4x per week) en Kayseri in Turkije (tot 2x per week)

Riga wordt gevlogen vanaf Schiphol en de andere drie bestemmingen vanaf Rotterdam.
Nieuw is de bestemming Bilbao (Spanje), met vertrek vanaf Eindhoven (3x per week)).

Daarnaast is er meer aanbod van vluchten naar topbestemmingen als Malaga en Alicante in Spanje, Thessaloniki (Griekanland), Bergerac (Frankrijk) en Salzburg en Innsbruck (Oostenrijk) in de zomer.
Transavia vliegt komende zomer naar ruim 90 bestemmingen vanaf Schiphol, Eindhoven en Rotterdam.

Marcel de Nooijer, CEO van Transavia, zegt met vertrouwen naar de zomer van 2022 te kijken.
Hij is blij met de toevoeging van weer vier nieuwe bestemmingen.

‘Daarmee blijven we inspelen op de wensen van onze passagiers die nieuwe bestemmingen willen ontdekken. We hebben deze zomer gezien dat Nederlanders graag weer op reis willen, voor een vakantie of een familiebezoek. We zien dat de boekingen voor dit najaar stevig aantrekken en ook voor de winter hebben we goede verwachtingen. Die hopen we door te kunnen trekken naar de zomer van 2022.’

‘We hebben ons zomernetwerk daarom ingezet op 95 procent ten opzichte van 2019. Waarbij we als vanzelfsprekend de ontwikkelingen rondom de restricties blijven monitoren en hierop bijsturen waar dat nodig is.’

Naast lijndienstvluchten voert Transavia in deze zomer ook chartervluchten uit voor verschillende touroperators naar Egypte (Marsa Alam en Hurgharda), Turkije (Antalya, Dalaman en Bodrum), Griekenland (Karpathos, Skiathos en Mytilini), Bulgarije (Burgas), Noord-IJsland (Akureyri), Finland (Rovaniemi) en naar Zweden (Skelleftea).

Tickets voor de periode april tot en met oktober 2022 zijn vanaf 21 september 2021 boekbaar. (Foto Transavia).

ANVR: zakenreismarkt verwacht snel herstel na opheffen reisbeperkingen

0

Recent onderzoek van reisbrancheorganisatie ANVR onder klanten van zakenreis-organiserende bedrijven toont aan dat, zodra de reisbeperkingen worden opgeheven, de zakenreismarkt snel herstel zal laten zien, maar wel verandert. Zo zal door de digitale alternatieven die zijn (her)ontdekt niet korter maar wel minder worden gereisd, waarbij vanuit het bedrijf meer aandacht uitgaat naar duurzamer reizen, CO2-compensatie en meer zorg voor de gezondheid van de reizende medewerker. Dat betekent voor de bij ANVR aangesloten zakenreis-organiserende bedrijven een mooie uitdaging.

ANVR heeft recentelijk een enquête gehouden onder ruim 200 zakenreizigers, medewerkers van multinationals en MKB-ondernemers, en cliënten van bij de ANVR aangesloten zakenreis-organiserende bedrijven, de zgn. TMC’s (Travel Management Companies). De bevindingen van het ANVR-onderzoek sluiten aan bij internationale onderzoeken: indien beperkingen worden opgeheven, zowel door Nederland als door ontvangende bestemmingslanden, keren zakenreizen snel terug. Het belang van zakendoen in het buitenland is evident voor de economische ontwikkeling van Nederland. Zakenreizen zijn hierbij onmisbaar.

Uit onderzoek blijkt dat vooral de reisbeperkingen (69%), die door Nederland én bestemmingslanden worden gehanteerd, op dit moment de grootste bottleneck zijn voor het herstarten van de zakenreismarkt. Zakenreizigers kunnen, zeker als men volledig gevaccineerd is, al op tal van bestemmingen reizen. 23% Ziet de bottleneck liggen in de gezondheid in verband met het risico op corona en slechts 7% geeft aan dat de digitale mogelijkheden reden is om minder zakenreizen uit te voeren. Zodra deze reisbeperkingen zijn opgeheven, verwacht 81% een herstel op korte termijn (0-2 jaar), terwijl 19% verwacht dat dit toch iets langer kan gaan duren.

Vooralsnog verwacht 55% minder te gaan reizen, waarbij vooral het gebruik van de digitale mogelijkheden voor 78% de reden is. Dit sentiment kan snel wijzigen als de beperkingen worden opgeheven. Een meerderheid verwacht geen grote veranderingen in het persoonlijk contact.

Gaat men weer op zakenreis, dan is er de behoefte de reis duurzamer te maken, blijkt uit het onderzoek. Ongeveer 1/3 van de ondervraagden wil dan meer doen aan CO2-compensatie, meer duurzamer vervoer en meer zorg voor de gezondheid van de zakenreiziger. Bijna 80% verwacht overigens net zolang op zakenreis te gaan als vóór COVID-19. Met deze ontwikkelingen ziet 65% een (andere) rol weggelegd voor de TMC’s; zij vinden daarbij kennis, advies en expertise onontbeerlijk. Bij 31% van de ondervraagde zakenreizigers regelt de TMC alleen de reis en verwacht men ook niet dat dit zal veranderen.

ANVR-voorman Frank Oostdam zegt: ‘Wij zien bij de TMC’s een voorzichtige start van herstel op de zakenreismarkt binnen Europa. Maar voor herstel op verre bestemmingen zullen de huidige reisbeperkingen eerst moeten worden versoepeld. Hiertoe roept de ANVR het kabinet dan ook op, omdat het ook kan. En zeker ook nu, omdat de reissector het vanaf 1 oktober zonder steunmaatregelen vanuit de overheid moet doen. Dan kan herstel snel gaan, al is dat niet ‘gewoon’ terug naar de oude situatie. Gelet op de behoefte zal meer aandacht gegeven worden aan Duty of Care en duurzaamheid; een rol die de zakenreisagent prima kan vervullen.’ (Foto Shutterstock).

Lufthansa maakt haast met afbetalen staatssteun

0

Lufthansa wil ruim 2,1 miljard euro ophalen met de uitgifte van nieuwe aandelen. De grootste airline van Duitsland wil hiermee het laatste deel van de staatssteun terugbetalen.

Sinds het uitbreken van de coronacrisis heeft Lufthansa voor 9 miljard euro steun en garanties uit Berlijn gekregen. De Duitse overheid heeft voor 6 miljard euro een tijdelijk belang van 20 procent in Lufthansa genomen en stond daarnaast garant voor een lening van 3 miljard.
Dit bedrag heeft Lufthansa trouwens niet in zijn geheel hoeven aan te spreken.

Topman Carsten Spohr had al eerder aangegeven dat hij de schuld nog onder de huidige regering wilde terugbetalen. Daarbij is haast geboden, want zondag 26 september zijn er verkiezingen in Duitsland.

Spohr ging eerder al schoorvoetend akkoord met de constructie waarbij de overheid in ruil voor steun tijdelijk aandeelhouder zou worden, omdat hij vond dat hierdoor het vrije ondernemerschap van Lufthansa werd beperkt.

De staatssteun belemmerde verdere fusies en overnames tussen Europese luchtvaartmaatschappijen. Zolang bedrijven in de branche worden gesteund door de staat, mogen ze niet fuseren.
Die beperking komt te vervallen als de staatssteun wordt terugbetaald.

Al voor de corona-crisis was het duidelijk dat er een verdere consolidatie in de luchtvaart zou komen, aldus Spohr. De crisis drukte daarbij als het ware op de pauzeknop.
Op het moment dat de steun wordt terugbetaald, schakelt de pauzeknop weer over naar ‘spelen’, zegt Spohr, die stelt dat consolidatie nodig is omdat er te veel luchtvaartmaatschappijen in Europa zijn.

Lufthansa heeft al eerder een lening van 1 miljard euro van staatsbank KfW terugbetaald.
In totaal heeft Lufthansa gebruik gemaakt van 4 miljard euro aan staatssteun. Het geld komt uit Duitsland en de buurlanden België, Oostenrijk en Zwitserland. (Foto Lufthansa).

Nieuwe winterbestemmingen easyJet

0
Lowcoster easyJet voegt deze winter nieuwe bestemmingen toe aan haar netwerk. De airline start met vluchten naar Innsbruck (Oostenrijk), Marrakech (Marokko) en Sharm El-Sheikh (Egypte) en breidt capaciteit uit op vluchten naar de Canarische eilanden. Hierdoor hebben reizigers deze winter meer opties.
Innsbruck is een populaire bestemming voor wintersporters, en easyJet zal vanaf 5 december twee keer per week naar de Oostenrijkse stad vliegen. In de prachtige middeleeuwse stad worden ook een groot aantal traditionele wintermarkten gehouden.
Sharm El-Sheikh biedt in de winter zeer aangename temperaturen, een bruisend centrum en staat bekend om zijn prachtige duiklocaties. easyJet zal vanaf 2 november twee keer per week naar Sharm El-Sheikh vliegen.
easyJet zal ook naar Marrakech gaan vliegen. Vanaf 31 oktober biedt de luchtvaartmaatschappij vier keer per week vluchten naar de Marrokkaanse stad aan. Marrakech is een mooie toeristische bestemming maar biedt ook zakenreizigers en mensen die op familiebezoek willen een goede verbinding.
Vluchten voor deze nieuwe bestemmingen kunnen nu al geboekt worden op www.easyJet.com.
Voor wie in de herfstvakantie nog weg wil, ook hier is het vluchtschema uitgebreid en zijn extra vluchten naar onder andere de Griekse eilanden en Barcelona toegevoegd, zodat reizigers ook in oktober nog even van de zon kunnen genieten.
William Vet, Country Manager Nederland, zegt: 
“Ik ben erg blij dat we deze nieuwe routes aan ons Schiphol-netwerk toe kunnen voegen. We bieden deze winter een uitgebreid schema aan bestemmingen zodat er voor iedereen iets tussen zit, waaronder diegenen die op een langverwachte en welverdiende vakantie willen gaan. Daarnaast blijven we vluchten aanbieden naar belangrijke Europese zakensteden zoals Kopenhagen, Milaan, Praag en Tel Aviv.” 
Flex garantie 
Om passagiers vertrouwen te geven kunnen alle easyJet klanten blijven profiteren van het vooruitstrevende flexibele boekingsbeleid tot eind december. Via het flexibele boekingsbeleid kunnen passagiers hun vluchten zonder wijzigingskosten op elk moment tot twee uur voor vertrek aanpassen. In tegenstelling tot andere luchtvaartmaatschappijen zijn er geen restricties op data of bestemmingen, en kunnen passagiers hun boeking aanpassen naar elke vlucht die nu verkocht wordt, tot eind september 2022. Dit is van toepassing op alle aanpassingen die tot en met 31 december 2021 worden gemaakt.

Munckhof Business Travel lanceert AVA

0

Vandaag wordt AVA gelanceerd; hét technology platform van Munckhof Business Travel. AVA is een platform met alle state-of-the art travel technologieën en helpt zowel klanten als medewerkers bij het grip houden op de organisatie van zakenreizen. Hiermee biedt Munckhof Business Travel een unieke totaaloplossing aan huidige en nieuwe klanten op het gebied van travel tech.

Alles onder één dak

Uniek aan AVA is, is dat het één verbindend platform is, bestaande uit verschillende technologische AVA modules. De modules hebben ieder hun eigen functionaliteiten en sluiten naadloos op elkaar aan. Ze staan 24/7 met elkaar in verbinding wat zorgt voor continue datasynchronisatie. Dat maakt AVA één totaaloplossing. AVA assisteert onder andere in Travel Booking, Reports & Analytics, Quality Control, Profile Management en Smart Connecting.

Persoonlijke service ondersteund door slimme technologie

“Onze travel divisie staat bekend om haar persoonlijke klantbenadering, klantkennis en uitgebreide service. In de digitale wereld van vandaag zijn deze waardes onverminderd belangrijk bij het organiseren van zakenreizen. Munckhof Business Travel gaat deze service nu nóg beter ondersteunen door slimme travel technologie. Het AVA platform assisteert onze klant en onze collega’s in het maken van slimme keuzes. Wij zullen blijven investeren in het verbeteren van het platform door nieuwe functionaliteiten en zelfs compleet nieuwe modules toe te voegen.” Aldus Tom Roefs, CEO Munckhof.

Over Munckhof

Met ruim 90 jaar aan vervoerservaring mag Munckhof zich expert noemen in personenvervoer en zakenreizen. De dienstverlening van Munckhof bestaat onder andere uit: zakelijk reizen in binnen- en buitenland voor zowel publieke als private sector, zorg gerelateerd personenvervoer, pendeldiensten voor de toeristische en recreatieve sector, logistiek vervoersmanagement rondom kleine en grote evenementen en mobiliteitsoplossingen voor onderwijsinstellingen.

Munckhof is in staat om al deze verschillende diensten te combineren en dat maakt de organisatie uniek in Nederland. Munckhof heeft de expertise in eigen huis en coördineert en stuurt haar vervoers- en travelpartners aan. Zo kunnen de klanten en relaties met al hun vragen en wensen op één plaats terecht. Totale ontzorging in vervoersmanagement, dat biedt Munckhof!

Zeven medailles voor de zeven huiswijnen van Oostwegel Collection

0

De beroemde hotels van de Oostwegel Collection in Limburg zijn in de prijzen gevallen. Althans, hun huiswijnen. ‘In mei dit jaar zijn wij een langdurige samenwerking aangegaan met het bekende Limburgse wijnhuis St. Martinus uit Vijlen. Oenoloog Stan Beurskens en zijn team maakt voor onze huizen zeven verschillende huiswijnen en nog geen vier maanden later vallen de wijnen al in de prijzen bij de ‘Wijnkeuring van de Lage Landen’, zo laat het Limburgse horeca-bedrijf weten. 

 
De medaillespiegel ziet er voor de wijnen van Oostwegel Collection & Wijndomein St. Martinus als volgt uit:
• 2x goud voor de mousserende wijnen ‘Mosaïc 3’ en ‘Mosaïc 3.5’ 
• 4x zilver voor de wijnen ‘WIJn 265’ rood en wit, de witte wijn ‘Hommage Judith’ en rode wijn ‘Hommage Camille’. 
• 1x brons voor de rosé ‘WIJn 265’ 
 
Een onafhankelijk team van blindproevers heeft dit jaar tijdens de Wijnkeuring van de Lage Landen 2021 in totaal 17 wijnen met een gouden medaille beloond. Wijngaardeniers uit Nederland en België stuurden een recordaantal van bijna 300 wijnen op voor de keuring.

 
De bekroonde huiswijnen zijn exclusief te drinken in hun hotels en restaurants. 

Don't Miss