Friday, February 21, 2020
Page 3

South African Airlines met A350 naar Frankfurt

0

South African Airways gaat vanaf 2 februari op haar Johannesburg – Frankfurt een gloednieuwe Airbus 350 inzetten, om precies te zijn een A350-900XWB. het vervangt de A340-600. De maatschappij vliegt de route dagelijks.

SA260 JNB2025 – 0615+1FRA 359 D
SA261 FRA2045 – 0825+1JNB 359 D

Garuda Indonesia hervat non-stop vlucht Amsterdam naar Jakarta

0

Na heroverweging zal Garuda Indonesia per 19 februari 2020 het voormalige schema, de non-stop vlucht van Amsterdam naar Jakarta, weer hervatten. Eerder dit jaar paste Garuda haar non-stop vlucht van Amsterdam naar Jakarta aan naar een directe vlucht van Amsterdam naar Bali, met een tankstop in Medan.

Met het herinvoeren van de non-stop Amsterdam – Jakarta vlucht beschikken passagiers vanaf Amsterdam weer over één stop internationale verbindingen naar onder andere Singapore en Bangkok en een snellere verbinding naar Perth, Australië.

Voor het uitvoeren van deze route zal Garuda Indonesia gebruik maken van de Boeing 777-300ER.

KLM beperkt vluchten naar China wegens verminderde vraag

0

KLM schrapt toch tijdelijk een aantal vluchten naar China vanwege de uitbraak van het coronavirus. Dat gebeurt vanwege het teruglopen van de boekingen. Dat heeft de airline woensdagavond laten weten.

KLM zegt de ontwikkelingen van de uitbraak van het virus in China nauwgezet te volgen en heeft intensief contact met diverse nationale en internationale gezondheids- en luchtvaartinstanties. Op basis van de huidige informatie van deze instanties is er op dit moment nog geen aanleiding om de hele operatie naar China op te schorten. KLM past wel het netwerk aan gezien de terugloop van de boekingen.

KLM heeft besloten om per 30 januari de directe vluchten naar Chengdu en Hangzhou op te schorten.
Per 30 januari wordt het aantal wekelijkse vluchten naar Shanghai teruggebracht van 11 naar 7 keer per week.
Per 31 januari worden de directe vluchten naar Xiamen opgeschort.

Het aantal wekelijkse vluchten naar Peking blijft staan op 7.
Deze vluchtaanpassingen zijn van kracht tot en met 29 februari.
Ook zusterbedrijf Air France vermindert het aantal vluchten naar China.

Eerder lieten British Airways en Lufthansa weten hun vluchten naar China voor onbepaalde tijd op te schorten.
KLM zei eerder op de woensdag nog dat er vooralsnog geen vluchten zouden worden geschrapt. Daar is de airline nu op teruggekomen.

Volgens een analist van de NOS gaat het hierbij vooral ook om financiële redenen. Air France-KLM heeft een omzet van 1,4 miljard euro op China, ofwel een aandeel van 6 procent.
British Airways en Lufthansa hebben niet veel mogelijkheden om vluchten te combineren, maar KLM heeft die mogelijkheden wel en kan zodoende vluchten die minder bezetting hebben, combineren tot volle vluchten.

KLM heeft tevens in overleg met betrokken instanties diverse voorzorgsmaatregelen genomen, waaronder het op verzoek verstrekken van mondkapjes voor de crew aan boord en ter plaatse. Daarnaast worden algemene hygiëne-maatregelen extra onder de aandacht gebracht bij KLM medewerkers, zoals frequent handen wassen. Daarbij worden de algemene richtlijnen van WHO en RIVM gevolgd.

KLM blijft zowel de richtlijnen van de overheden en instanties alsmede de boekingen nauwgezet volgen en zal op basis daarvan verdere besluiten nemen.

SAP Concur TripLink is beschikbaar in Nederland

0

SAP Concur TripLink is beschikbaar voor organisaties in de Benelux. Met TripLink worden boekingen geregistreerd die medewerkers buiten de bedrijfsboekingstools om maken. Dit betekent dat tickets, autohuur of hotelovernachtingen die medewerkers rechtstreeks boeken bij bijvoorbeeld Booking.com of Lufthansa, toch worden geregistreerd in de bestaande managed travel-oplossing van SAP Concur. Dit resulteert niet alleen in beter inzicht in dit soort boekingen, maar zorgt er ook voor dat er rekening wordt gehouden met bestaande tariefafspraken.

Ruim de helft van alle reisboekingen (37% van de hotelovernachtingen en 15% van de vliegreizen) wordt momenteel buiten de zakelijke travel-tools om gedaan (1). Een belangrijke reden hiervoor is dat het voor medewerkers zeer eenvoudig is om mobiel of online een hotel of een vlucht te boeken. Vaak vindt men dit makkelijker en sneller dan het gebruik van managed travel-tools van organisaties. Ook denken sommige medewerkers dat het voordeliger is om rechtstreeks te boeken.

EMEA

“Uit het GBTA-onderzoek blijkt dat werknemers in EMEA hun zakenreizen vaak rechtstreeks boeken bij leveranciers, wat de managers van organisaties voor flinke uitdagingen stelt”, zegt Jan-Willem Basselier, EMEA Travel Director SAP Concur. “Met TripLink kunnen klanten optimaal profiteren van hun managed travel-programma’s, omdat deze boekingen nu ook centraal worden geregistreerd. Dit biedt niet alleen beter inzicht in de uitgaven voor zakenreizen, maar zorgt er ook voor dat organisaties weten waar hun medewerkers zich bevinden. En dat is belangrijk om te kunnen voldoen aan de zorgplicht richting die reizende medewerkers.”

 

Integratie met TripIt Pro voor gebruikers

Gebruikers die zakenreizen boeken via TripLink, krijgen ook toegang tot de TripIt Pro mobiele app van SAP Concur. TripIt Pro organiseert alle relevante reisinformatie overzichtelijk in één app, met actuele meldingen over bijvoorbeeld vertrektijden, de vertrekgate op de luchthaven, wachttijden bij de security, etc. Daarnaast is actuele informatie uit TripIt Pro zichtbaar in SAP Concur, zodat travel managers op de hoogte blijven van de reis en het verblijf van medewerkers. Zo kunnen organisaties beter voldoen aan hun zorgplicht (‘Duty of Care’) voor medewerkers.

 

Kijk voor meer informatie over SAP Concur TripLink op https://www.concur.com/en-us/triplink.

British Airways stopt direct met vluchten van en naar China

0

British Airways stopt per direct met vluchten van en naar China, vanwege de uitbraak van het coronavirus. De maatregel geldt voorlopig tot maart.

De luchtvaartmaatschappij heeft directe verbindingen met de Chinese steden Beijing en Shanghai. Die vluchten zijn nu tot maart stilgelegd. Het besluit volgt op een verscherpt reisadvies van het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken, waarin inwoners worden geadviseerd om niet naar China te reizen indien niet noodzakelijk. British Airways meldt in een verklaring dat de veiligheid van klanten en personeel prioriteit heeft.

KLM blijft vliegen
Vluchten vanaf Schiphol naar China, waaronder die van KLM, gaan vooralsnog volgens schema door. Air France-KLM meldt aan verschillende media de situatie continu te monitoren.

Flybe van Amsterdam naar Newquay Cornwall

0

Flybe heeft een nieuwe route tussen Amsterdam en Cornwall Airport Newquay aangekondigd. De airline gaat zes vluchten per week tussen de twee steden onderhouden, vanaf 29 maart maar inmiddels boekbaar,

 

NEWQUAY (NQY) – AMSTERDAM (AMS)

Dagelijks (behalve wo)

Dep NQY 1110 Arr 1355 Dep AMS 1440 Arr NQY 1525

Air France stopt met Amsterdam – Clermont-Ferrand

0

Air France gaat stoppen met haar vlucht tussen Amsterdam en Clermont-Ferrand. De laatste vlucht is op 20 maart aanstaande. De KLM-partner vliegt momenteel vier keer per week per HOP CRJ700.

AF1557 AMS1200 – 1330CFE CR7 x246
AF1556 CFE1415 – 1555AMS CR7 x246

Coronavirus: weinig effect op financiële markten

0

Het gevaarlijke coronavirus heeft nog weinig effect op de aandelenkoersen van reisgerelateerde bedrijven. Zo laten de aandelenkoersen van onder andere TUI, het Chinese Fosun en KLM stabiele cijfers zien.

Vooral de Chinese reisbranche zet zich schrap voor een verstoring, aldus CNN Business. Zo heeft de luchtvaartregelgever van het land Chinese luchtvaartmaatschappijen geïnstrueerd om passagiers die op Wuhan-vluchten zijn geboekt desgevraagd gratis annuleringen aan te bieden. De Chinese stad Wuhan sloot vandaag luchthaven en treinstations voor uitgaande reizigers om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan.

De luchtvaartsector van het land staat ‘waarschijnlijk onder druk’, aldus een analist in CNN Business. Aandelen van China Southern Airlines – goed voor 30 procent van de vluchten in en uit Wuhan – daalden donderdag meer dan 3,5 procent op de aandelenbeurzen in Hong Kong en Shanghai. Andere grote luchtvaartmaatschappijen, waaronder Air China en China Eastern, lieten donderdag ook een daling zien. Ondertussen daalde het aandeel Cathay Pacific met 2,1 procent in Hong Kong. Aandelen van de luchtvaartmaatschappij hebben dit jaar al bijna 12 procent verloren, mede door de aanhoudende protesten in Hongkong, die zorgden voor een terugloop van het toerisme.

KLM vliegt weer over Iran en Irak

0

‘Veiligheid heeft onze de hoogste prioriteit. KLM gebruikt een security-managementsysteem om risico’s te analyseren en zo veilige vliegroutes te bepalen. Uit deze analyse blijkt dat er weer over Iran en Irak kan worden gevlogen’, aldus de airline op de website.

Voor deze analyse wordt mede gebruikgemaakt van informatie die wordt gedeeld binnen de Nederlandse expertgroep, waar alle Nederlandse luchtvaartmaatschappijen, de inlichtingendiensten, het Ministerie van Defensie, het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Ministerie van Buitenlandse Zaken, NCTV en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat deel aan nemen.

Ook de Britse en Duitse overheid hebben een zogeheten NOTAM uitgevaardigd, waarin staat dat de commerciële luchtvaart weer veilig over Iran en Irak kan vliegen. Overigens heeft de European Union Aviation Safety Agency (EASA) al op 16 januari jl. laten weten dat vliegen boven Iran boven de 25.000 voet veilig is.

Accor doet plastic in de ban

0

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor om de wereldwijde impact van plasticvervuiling in het milieu terug te dringen is een belangrijke stap voor de horecasector wereldwijd en voor de groep die zich al vele jaren inzet voor duurzaamheid.

“Wij zijn ons bewust van de aanzienlijke impact die we hebben op onze planeet en het is dus ook onze verantwoordelijkheid om oplossingen te bieden voor onze werknemers, gasten, leveranciers, partners en stakeholders”, zegt Sébastien Bazin, voorzitter en CEO van Accor. “Wat ons beweegt is het sociale bewustzijn dat iedereen ertoe drijft om een steentje te willen bijdragen aan onze planeet. Het gaat erom dat wij dat bewustzijn ook constant uitdragen”.

Accor verwelkomt jaarlijks meer dan 120 miljoen gasten en serveert elk jaar meer dan 200 miljoen maaltijden. Hierin ziet Accor een belangrijke rol als maatschappelijke verantwoorde onderneming. De afgelopen 25 jaar heeft de hotelgroep dan ook hard gewerkt aan haar duurzaamheidsprogramma ‘Planet 21’. Naast de eerdere belofte om alle plastic rietjes, roerstaafjes en wattenstaafjes te verwijderen uit de hotels, omvat de nieuwe belofte het volgende:

  • Het verwijderen van alle individuele plastic toiletartikelen en bekers uit de hotelkamers tegen het einde van 2022.
  • Het verwijderen van alle plastic voorwerpen voor eenmalig gebruik die worden aangeboden in de hotelkamers, vergaderruimten, restaurants, recreatieruimten (fitness, spa’s) tegen het einde van 2022.

Plastic voorwerpen voor eenmalig gebruik worden gedefinieerd als wegwerpartikelen. Voorbeelden zijn: rietjes, wattenstaafjes, roerstaafjes voor in de koffie, plastic bekers, plastic zakken, plastic waszakken, waterflesjes, plastic verpakkingen (voor voedsel of welkomstcadeautjes, enz.) plastic take-away bakjes, serviesgoed, verpakkingen van plastic geschenken en welkomstproducten (toiletartikelen, slippers, potloden enz.) en plastic keycards. Relevante alternatieven voor plastic zullen worden geïntroduceerd voor elk specifiek product. Hiermee wordt rekening gehouden met de levenscyclus van een product zodat het milieu zo min mogelijk belast wordt en om zo tot de beste oplossing per hotel te komen.

Met meer dan 200 miljoen plastic artikelen voor eenmalig gebruik die wereldwijd jaarlijks worden gebruikt in alle Accor hotels, verminderen de hotels hun impact al aanzienlijk. Er zijn verschillende effectieve oplossingen voorgesteld door het kiezen voor duurzame alternatieven. Bijvoorbeeld:

  • 94% van alle Accor hotels heeft het gebruik van rietjes, wattenstaafjes en roerstaafjes gereduceerd. De resterende 6% (met name in China) zal dit eind maart 2020 doen.
  • 89% van de Ibis hotels gebruikt nu zeepdispensers. Dit betekent dat 2.087 Ibis hotels hun zeepartikelen in plastic verpakkingen hebben ingeruild voor dispensers.
  • Fairmont heeft nieuwe constructie- en renovatienormen gehanteerd. De hotels hebben waterfiltratiekranen in de hotelkamers geplaatst en plastic waterflessen verwijderd.
  • Ons nieuwe merk ‘Greet’ voldoet aan alle eisen van onze gasten. Plasticvrij zit in het DNA van het merk. Bij het ontbijt zal je bijvoorbeeld geen plastic aantreffen, boter en jam zitten in herbruikbare bakjes en schalen. Bovendien is er geen wegwerpplastic te vinden in de hotelkamers en daarbuiten. Accor is van plan om dit jaar nog 10 Greet-hotels te openen in Europa.

 

Don't Miss