Saturday, October 19, 2019

Brussels Airlines neemt Belgisch mode-icoon NATAN mee aan boord

0
Brussels Airlines neemt Belgisch mode-icoon NATAN mee aan boord
Brussels Airlines neemt Belgisch mode-icoon NATAN mee aan boord

Brussels Airlines viert een van de meest iconische Belgische designers met de introductie van haar nieuwe Business Class amenity kit in samenwerking met NATAN. Dankzij een nieuw partnership met Galileo Watermark werden luxueuze NATAN tasjes ontworpen in zwart en blauw. Ze bevatten alle travel essentials die aan boord nodig zijn.

Brussels Airlines, NATAN en Galileo Watermark hebben samengewerkt om een modieuze amenity kit te ontwerpen voor de Business Class passagiers op intercontinentale vluchten. De elegante en functionele tasjes zijn gemaakt van vegan leder en zijn afgewerkt met een duurzaam geweven handvatje zodat ze ook nog lang na de vlucht kunnen blijven gebruikt worden. De keuze voor NATAN was volgens de airline logisch aangezien het gaat om een echt Belgisch icoon. Het merk creëert wereldwijd elegante high-end mode, lederwaren en juwelen sinds 1983. Edouard Vermeulen, oprichter van NATAN, is de favoriete ontwerper van vele Europese royals en in 2017 ontving hij van Koning Filip I de titel van Baron. Vandaag is NATAN uitgegroeid tot een gerenommeerd modemerk, met zes winkels in België en internationale boetieks in Italië, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Japan, Zuid-Korea, Nederland en de Verenigde Staten.

“Dankzij deze samenwerking gaat Brussels Airlines verder op haar elan om het beste van België in de kijker te zetten, zoals de luchtvaartmaatschappij elders al doet via partnerships met Belgische sterrenchefs, Belgische chocolade en lokale biermerken om een culinaire ervaring aan boord te creëren”, aldus de luchtvaartmaatschappij. De mooie unisex kit is beschikbaar in Business Class op alle Brussels Airlines vluchten naar Noord-Amerika en Afrika. Het is de eerste in een verzamelcollectie van drie unieke designs. De volledige collectie zal uitgerold worden over een periode van 18 maanden en bevat telkens alle essentials voor een comfortabele vlucht: een oogmasker, een tandenborstel en tandpasta, sokken, oordopjes, een hydraterende lotion, een lippenbalsem en een pen. De cosmetica worden aangeleverd door het Belgische merk RainPharma, bekend vanwege hun no-nonsense aanpak voor huidverzorging met doeltreffende en kwaliteitsvolle producten.

Grootste easyHotel geopend bij Amsterdam Airport Schiphol

0
Grootste easyHotel opent haar deuren bij Amsterdam Airport Schiphol
Grootste easyHotel opent haar deuren bij Amsterdam Airport Schiphol

easyHotel Benelux heeft gisteren de deuren van haar nieuwste vestiging Amsterdam Airport Schiphol geopend.

Deze negende vestiging van easyHotel Benelux is met maar liefst 153 kamers het grootste hotel tot nu toe van dit snel groeiende label. Sinds afgelopen juli was een gedeelte van de kamers al beschikbaar voor de gasten, maar sinds gisteren is het hotel geheel geopend. Op deze top locatie biedt easyHotel Benelux met een openingstarief van € 44 per kamer per nacht de mogelijkheid tot zeer betaalbaar overnachten bij Schiphol en is daarmee de goedkoopste in de omgeving. Naast de gunstige prijs en het aanbod van 153 kamers heeft deze vestiging nog meer extra’s voor haar gasten op de planning staan. In tegenstelling tot de andere hotels biedt dit hotel wel een klein assortiment aan snacks en drankjes en is er de mogelijkheid om te relaxen in de lobby.

De perfecte uitvalsbasis
Door de centrale ligging is het easyHotel Amsterdam Airport Schiphol de perfecte plek om te overnachten voor gasten die ver van Schiphol af wonen en een vroege vlucht moeten halen of een geannuleerde vlucht hebben. Maar ook voor toeristen en zakelijke reizigers is het voordelig. Zoals alle vestigingen is ook deze locatie centraal gelegen en goed bereikbaar. Vanaf de bushalte dichtbij gaan er veel bussen richting Schiphol. De bus brengt je in twee haltes (ongeveer zes minuten) naar het vliegveld. Ook voor toeristen die het hotel gebruiken als uitvalsbasis voor Amsterdam ligt het hotel gunstig. Binnen drie kwartier sta je vanuit het hotel midden op het Leidseplein.

Lucas Drewes, Operational Director van easyHotel: “De nieuwste vestiging easyHotel Amsterdam Airport Schiphol past in het moderne hotelconcept van easyHotel maar heeft ook een aantal nieuwe features. We willen met deze nieuwe vestiging onze gasten graag wat extra’s bieden. Daarom hebben we er voor gekozen om bij deze vestiging voor het eerst wél eten en drinken aan te bieden. De gasten kunnen kleine snacks, zoals broodjes, yoghurtjes en drinks krijgen. Daarnaast is er in het hotel een zitgedeelte en een lobby lounge waar de gasten heerlijk kunnen zitten als ze bijvoorbeeld moeten wachten of werken. We zijn erg trots om een vestiging bij Amsterdam Airport Schiphol te mogen openen en onze gasten ook bij Schiphol van onze service te kunnen laten genieten. Met ruim 153 zeer laaggeprijsde kamers is er zeker genoeg plek voor iedereen.”

KLM/AF onderteken deal met Virgin Atlantic

0

Vandaag is in Shanghai een memorandum van overeenkomst (MoU) getekend waarin Air France, KLM en China Eastern Airlines stappen hebben gezet om de huidige joint venture verder uit te breiden met de deelname van Virgin Atlantic. Namens KLM ondertekende Bruce Donszelmann, VP Alliances, de overeenkomst.

Deze uitbreiding zal de marktpositie van KLM in China verder verstevigen en het bevestigt opnieuw de samenwerking, betrokkenheid en aanwezigheid met en op de Chinese markt. Met de toevoeging van Virgin Atlantic vormt KLM een nieuwe, krachtige joint venture waarbij KLM haar klanten nog meer vluchten tussen Europa en China kan aanbieden. Dit levert voordelen op voor de klant.

Intentie

De intentie is om deze nieuwe samenwerkingsvorm in het voorjaar van 2020 van start te laten gaan. KLM kijkt ernaar uit om Virgin Atlantic aan boord te mogen verwelkomen en gezamenlijk klanten een nog beter commercieel product aan te bieden met focus op Engeland (de thuisbasis van Virgin Atlantic) en China.

Volop noviteiten bij The Ritz-Carlton Abama

0
The Ritz-Carlton, Abama, op de Canarische Eilanden heeft een nieuw entertainmentprogramma opgezet voor haar gasten. Het luxe hotel van de gerenommeerde keten biedt een breed scala aan nieuwe activiteiten en ervaringen. Ook is er een nieuwe GM aangesteld: de Belg Gregory de Clerck.
Entertainment

Het hotel biedt ervaringen van wereldklasse aan met een nieuw aanbod activiteiten. Het programma bolt van stijlvolle animatie zoals de Stargazing Experience, om onder begeleiding de sterren te observeren tijdens een sterrendiner in het gerenommeerde M.B. sterrenrestaurant, of de Sunset Party, om te genieten van een geweldige sfeer bij zonsondergang in El Mirador of in The Beach Club. Fit blijven op vakantie kan, dankzij de Fitness-activiteiten met onder meer spinning classes, HIIT, pilates, bootcamp, abs & back en body sculpt. Voor wie rust zoekt, is er keuze uit Wellbeing-activiteiten zoals yoga, aeroyoga, meditatie en voedingsleer onder leiding van deskundigen.

Voor actieve vakantiegangers kondigt The Ritz-Carlton aan zich vanaf Winter 2019/20 toe te spitsen op fietsfanaten. Liefhebbers van de wielersport beschikken over een fietsenberging, gereedschap om de fiets goed af te stellen en routes naar de Teide vertrekkende vanuit het hotel. Het is uitkijken naar de fietspakketten die het hotel binnenkort lanceert, met verblijf en beschrijving van fietstochten inbegrepen.

The Ritz-Carlton, Abama staat wereldwijd bekend om de faciliteiten voor kinderen en jeugd. Splinternieuw geopend in augustus 2019 is The Zone Fun & Entertainment, een club waar tieners van 13 tot 17 jaar alle dagen van 10.00 uur tot 1.00 uur ‘s morgens plezier beleven met wat hen interesseert op het gebied van muziek, kunst, sport en fitness. De club ligt in de Citadel, achter een grote Moorse poort, en eenmaal binnen kiezen tieners uit zones en activiteiten. Zo is The Ritz-Carlton, Abama Rock Stage opgesteld voor aspirant-muzikanten die solo of met een band willen oefenen. Instrumenten, bandmateriaal, zelfs docenten voor individuele lessen zijn voorhanden. Jonge DJ’s in spe halen hun hartje op bij de DJ-booth. Op vlak van games en sporten is er keuze uit basketbal, airhockey, spannende auto- en fietssimulatoren, Atari Pong, een boksruimte met een power punchmachine en twee biljartzones voor poolspelletjes. Creatieve kinderen mogen de kunstmuur van de club naar hartelust beschilderen. Verder is de loungehoek de ideale plek om te chillen en een dag vol avonturen af te sluiten, mét bar service.

Nieuwe GM

In The Ritz-Carlton, Abama op de Canarische eilanden is de Belg Gregory de Clerck sinds begin 2019 aan de slag als nieuwe General Manager. De Clerck, die geboren en getogen is in Kortrijk, houdt toezicht op de strategische leiding en de dagelijkse activiteiten van het resort, dat 459 kamers en suites telt. Tegelijk bouwt hij verder aan de reputatie van dit hotel met uitzonderlijke ontspanningsmogelijkheden: van de Michelin sterrenrestaurants over de wereldvermaarde sportscholen en het bekroonde wellnesscentrum tot het alom geprezen gezinsaanbod.

Gregory de Clerck is een gepassioneerde hotelier met ruim 20 jaar wereldwijde ervaring in de sector van de luxehospitality. Zo heeft hij de lancering van acht hotels op zijn palmares staan.

Transavia benoemt nieuwe CEO; Gelink vertrekt

0

Marcel de Nooijer (51) is benoemd als CEO van Transavia. Hij is daarmee de opvolger van Mattijs ten Brink, die naar Sunweb Group is vertrokken.

De Nooijer is op dit moment Executive Vice President Air France-KLM Cargo en Managing Director bij Martinair. Daarnaast heeft commercieel directeur Erik-Jan Gelink aangegeven dat hij eind dit jaar afscheid neemt van Transavia.

Transavia is blij met de benoeming van Marcel de Nooijer en ziet in hem een uitstekende voorzitter van het directieteam. De Nooijer: ‘Ik kijk ernaar uit om aan de slag te gaan bij Transavia. Transavia is een fantastisch bedrijf dat met veel ondernemerszin, lef en creativiteit de laatste jaren het sterke merk en de diensten verder heeft uitgebouwd. Met veel energie ga ik per 1 januari met het hele Transavia-team aan de slag.’

Pieter Elbers, President-directeur KLM: ‘Marcel heeft de afgelopen jaren leiding gegeven aan de vrachtdivisie van Air France-KLM, met een succesvolle digitale transformatie en verbetering van de operationele resultaten bij KLM Cargo. We zijn blij dat we met Marcel een nieuwe Transavia-CEO hebben, die de komende jaren verder kan bouwen aan Transavia.’

Met zijn ervaring in de luchtvaartbranche bij zowel passage als vracht en zijn commerciële- en operationele achtergrond zal De Nooijer een belangrijke bijdrage leveren aan het verder verstevigen van de positie van Transavia in de markt. Dave del Canho, voorzitter van de Raad van Commissarissen van Transavia: ‘We zijn heel blij met de komst van Marcel. Hij past bij ons DNA waarbij onze medewerkers en passagiers centraal staan bij alles wat we doen.’

Commercieel directeur Erik-Jan Gelink heeft laten weten dat hij per 1 januari 2020 vertrekt.
‘Ik heb dan ruim drie jaar met veel plezier gewerkt aan de strategie van Transavia, de transformatie van de commerciële afdeling naar een wendbaar en zelf-organiserend team, en samen met dat team een flinke omzetgroei gerealiseerd. Wij hebben innovatieve stappen gemaakt op self-service, mobiele interactie en meer persoonlijk communiceren. En we hebben verder aan ons merk gebouwd, zowel (prijswinnend) intern als extern met bijvoorbeeld de reality serie ‘Welkom aan Boord’. Ik ben trots op alle betrokken collega’s.’

Gelink: ‘Het commerciële leiderschapsteam, dat ik de afgelopen 3 jaar volledig heb vernieuwd, is klaar voor de volgende stap: het werken zonder commercieel directeur. Met de voorgenomen opheffing van mijn functie, en de werving van een CEO met een commercieel profiel, kan Transavia weer terug naar een driehoofdige directie. Mijn commerciële team is bij mijn directiecollega’s in goede handen.’

Foto: Marcel de Nooijer.

Garuda Indonesia met A330-900neo van Schiphol

0

Garuda Indonesia zal de eerste luchtvaartmaatschappij zijn die de allernieuwste
Airbus A330-900neo in haar vaste schema naar en van Schiphol op zal nemen. Dat maakte de airline vandaag bekend.

Op donderdag 12 december zal de eerste A330neo, afkomstig uit Bali en Medan, om 07.30 uur landen op Schiphol. Vertrek naar Medan en Bali zal dan zijn om 11.05 uur.

Voorlopig zal er worden afgewisseld tussen de A330-200 en A330-900neo, met drie vluchten per week per toesteltype. Binnenkort zal bekend worden wanneer Garuda Indonesia al haar 6 vluchten per week vanaf Schiphol met dit moderne toestel zal uitvoeren. “We houden het nog even spannend hoe de cabine van onze nieuwe A330neo er uit zal zien”, geeft Sales Manager Europe Rick Wouters aan, “maar dat het een hele nieuwe look voor ons zal zijn, kan ik al wel prijsgeven.”

Garuda Indonesia heeft gekozen voor een Business Class cabine met 24 lie flat stoelen, in een 1-2-1 opstelling, waarbij alle stoelen direct toegang tot het gangpad hebben. De Economy Class bestaat uit 277 stoelen in de zeer populaire 2 – 4 – 2 opstelling. De A330neo-serie staat vooral bekend om hun nieuwe, zuinige motoren. Meer details over de Garuda Indonesia A330-900neoworden binnenkort bekendgemaakt.

Internationale nachttrein keert terug in Nederland

0

Vanaf december 2020 starten de Oostenrijkse nachttreinspecialist ÖBB en NS met een dagelijkse nachttrein van Amsterdam naar München, Innsbruck en Wenen. Dat maakte Stientje van Veldhoven, Staatssecretaris van Infrastructuur en Waterstaat, vandaag bekend. Het kabinet stelt hiervoor de komende jaren geld beschikbaar.

“Mede dankzij de inzet van de Staatssecretaris”, benadrukt Roger van Boxtel, president-directeur van NS. “De nachttrein heeft nog een steuntje in de rug nodig, maar ik weet zeker dat reizigers het gaan waarderen. Op steeds meer bestemmingen tot zo’n 700 kilometer is de trein al de beste keuze. Met de nachttrein bieden we ook op langere afstanden een duurzaam alternatief voor het vliegtuig.”

Nu al kunnen reizigers dagelijks vanaf Düsseldorf op de nachttrein stappen. Met het doortrekken van deze verbinding via Arnhem en Utrecht naar Amsterdam is Nederland weer direct aangesloten op het Europese nachttreinennetwerk.

Van Boxtel: “Om succesvol een nachttrein te rijden, moeten ticketprijzen concurrerend zijn met die van vliegen. Maar een nachttrein rijden is best complex en niet goedkoop. De trein rijdt door meerdere landen, heeft relatief veel personeel aan boord en vanwege de grote afstanden is gebruik van het spoor relatief duur. Anders dan bij vliegreizen, betalen treinreizigers bovendien wel belasting over hun ticketprijs. Europese nachttreinen zijn daardoor vaak niet volledig kostendekkend.”

De komende maanden gebruikt NS om samen met de Staatssecretaris en ÖBB alle details uit te werken. En om afhankelijkheden, zoals inpassing in de dienstregeling en de beschikbaarheid van materieel, op te lossen. Van Boxtel: “Maar met zulke enthousiaste partners hebben we er veel vertrouwen in dat we eind volgend jaar met deze nieuwe trein kunnen starten. In de tussentijd blijven we werken aan verbeteringen die ook hoog op mijn lijstje staan, maar die helaas langer op zich laten wachten. Zoals een snellere Intercity naar Berlijn.”​

Samenwerking voor Porsche en Boeing

0

Porsche en Boeing hebben een memorandum van overeenstemming getekend voor het verkennen van de mogelijkheden voor de premium stedelijke luchtmobiliteitsmarkt en het uitbreiden van stedelijk verkeer naar het luchtruim.

Met deze samenwerking profiteren beide partijen van hun unieke sterke punten en inzichten in de markt, om de toekomst van premium persoonlijke stedelijke luchtmobiliteitsvoertuigen te onderzoeken. “Porsche wil zijn bereik als sportautofabrikant vergroten door een toonaangevend merk te worden voor premium mobiliteit. Op de lange termijn betekent dit misschien wel dat we naar de derde dimensie van reizen gaan”, zegt Detlev von Platen, Member of the Executive Board for Sales and Marketing van Porsche AG. “We combineren de sterke punten van twee internationale marktleiders om een potentieel belangrijk marktsegment voor de toekomst aan te boren.”

Als onderdeel van de samenwerking zullen de bedrijven een internationaal team creëren om zich te richten op diverse aspecten van stedelijke luchtmobiliteit, zoals een analyse van de marktpotentie van premiumvoertuigen en van use cases voor persoonlijk eigendom van vliegtuigen. Boeing, Porsche en Aurora Flight Sciences, een dochterbedrijf van Boeing, zijn ook bezig met het ontwikkelen van een concept voor een volledig elektrisch voertuig dat verticaal opstijgt en landt. Engineers van beide bedrijven en van Porsche Engineering Services GmbH and Studio F.A. Porsche, dochterbedrijven van Porsche, gaan een prototype implementeren en testen.

“Deze samenwerking bouwt voort op onze inspanningen voor het ontwikkelen van een veilig en efficiënt nieuw mobiliteitsecosysteem, en biedt een kans om de mogelijkheden te onderzoeken voor het ontwikkelen van een premium voertuig voor stedelijke luchtmobiliteit samen met een toonaangevend automerk”, zegt Steve Nordlund, Vice President en General Manager van Boeing NeXt, een organisatie die het grondwerk legt voor een next-generation mobiliteitsecosysteem waarin zelfrijdende en bestuurde voertuigen veilig naast elkaar kunnen bestaan. “Porsche en Boeing brengen precisie-engineering, stijl en innovatie samen, om de stedelijke luchtmobiliteit wereldwijd te kunnen versnellen.” Een onderzoek uit 2018 door Porsche Consulting voorspelt dat de markt voor stedelijke luchtmobiliteit vanaf 2025 zal versnellen. Het onderzoek geeft ook aan dat stedelijke-luchtmobiliteitsoplossingen passagiers sneller en efficiënter zal vervoeren dan huidige vormen van vervoer over land, tegen lagere kosten en met meer flexibiliteit.

Isropa: nieuwe manager Groepsreizen & Incentives

0

Marco Doeswijk is per 1 oktober aan de slag gegaan als Manager Groepsreizen & Incentives bij Isropa Reizen. Doeswijk is geen onbekende in de reisbranche. Hij werkte 27 jaar bij ATPI in diverse operationele en commerciële functies.

Na diverse managementrollen buiten de branche was het tijd voor een terugkeer. ‘Met de komst van Marco voegen we ervaring en professionaliteit toe. Bovendien heeft Marco een breed netwerk opgebouwd waarvoor we graag reizen organiseren’, zegt Ton Vendrig, directeur van Isropa Reizen.

Al bijna 50 jaar organiseert de groepsafdeling van Isropa Reizen groepsreizen en incentives naar diverse bestemmingen en landen. Het aanbod varieert van korte (steden)trips met de bus of het vliegtuig tot lange rondreizen.

Foto: De afdeling Groepsreizen & Incentives van Isropa Reizen (vlnr): Gertjan van Straten, Daniël Schutte, Audrey Ronday en Marco Doeswijk.

Voor de echte teamgeest: Kastoria in Griekenland

Voor de echte teamgeest: ga naar Kastoria in Griekenland!
Het geheim van een succesvolle organisatie is een positieve samenwerking tussen werknemers. En een echte teamgeest krijg je door samen dingen te ervaren!

Avontuur

Is jouw team toe aan een avontuur? Een avontuur die verbindt? Een avontuur in het meest authentieke stuk van Griekenland? Ga naar Kastoria! Vanaf Amsterdam en Eindhoven kun je rechtstreeks naar Thessaloniki vliegen. Vanaf hier is
het zo’n 2 uur rijden naar Kastoria, de verrassende regio in het noorden van Griekenland.

Uitdagingen
Maar waarom is deze regio zo goed voor teambuilding?
Om te beginnen is er een waanzinnige natuur die zich perfect leent voor uitdagingen. Raften tussen adembenemende gebergtes bijvoorbeeld. Dit is een goede manier om de leiderschapsrollen te testen! Of vaar in Prespes over het meer en zie rotsfresco’s uit de 14e tot de 16e eeuw. Of ga voor vrijwilligerswerk in de omgeving Nymfaio bij Arcturos Sanctuary, een organisatie die zich inzet om de wolven en bruine beren te beschermen. Lever samen
met je team een bijdrage en zie de dieren in het wild, een bijzondere ontmoeting die je niet snel zult vergeten!

Heerlijke cuisine

Dan is er nog de typische cuisine. Ga naar een lokaal restaurant en geniet van gerechten die van generatie tot generatie zijn doorgegeven. En niet te vergeten! De eeuwenoude
architectuur. Er zijn wel 70 Byzantijnse kerken…

Er zijn verschillende organisaties die kunnen helpen met het vormgeven van de reis. Van transport, tot accommodaties en privé tours en allemaal met een typisch en warm Grieks
welkom.

Don't Miss