Friday, January 24, 2020

Flybe van Amsterdam naar Newquay Cornwall

0

Flybe heeft een nieuwe route tussen Amsterdam en Cornwall Airport Newquay aangekondigd. De airline gaat zes vluchten per week tussen de twee steden onderhouden, vanaf 29 maart maar inmiddels boekbaar,

 

NEWQUAY (NQY) – AMSTERDAM (AMS)

Dagelijks (behalve wo)

Dep NQY 1110 Arr 1355 Dep AMS 1440 Arr NQY 1525

Air France stopt met Amsterdam – Clermont-Ferrand

0

Air France gaat stoppen met haar vlucht tussen Amsterdam en Clermont-Ferrand. De laatste vlucht is op 20 maart aanstaande. De KLM-partner vliegt momenteel vier keer per week per HOP CRJ700.

AF1557 AMS1200 – 1330CFE CR7 x246
AF1556 CFE1415 – 1555AMS CR7 x246

Coronavirus: weinig effect op financiële markten

0

Het gevaarlijke coronavirus heeft nog weinig effect op de aandelenkoersen van reisgerelateerde bedrijven. Zo laten de aandelenkoersen van onder andere TUI, het Chinese Fosun en KLM stabiele cijfers zien.

Vooral de Chinese reisbranche zet zich schrap voor een verstoring, aldus CNN Business. Zo heeft de luchtvaartregelgever van het land Chinese luchtvaartmaatschappijen geïnstrueerd om passagiers die op Wuhan-vluchten zijn geboekt desgevraagd gratis annuleringen aan te bieden. De Chinese stad Wuhan sloot vandaag luchthaven en treinstations voor uitgaande reizigers om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan.

De luchtvaartsector van het land staat ‘waarschijnlijk onder druk’, aldus een analist in CNN Business. Aandelen van China Southern Airlines – goed voor 30 procent van de vluchten in en uit Wuhan – daalden donderdag meer dan 3,5 procent op de aandelenbeurzen in Hong Kong en Shanghai. Andere grote luchtvaartmaatschappijen, waaronder Air China en China Eastern, lieten donderdag ook een daling zien. Ondertussen daalde het aandeel Cathay Pacific met 2,1 procent in Hong Kong. Aandelen van de luchtvaartmaatschappij hebben dit jaar al bijna 12 procent verloren, mede door de aanhoudende protesten in Hongkong, die zorgden voor een terugloop van het toerisme.

KLM vliegt weer over Iran en Irak

0

‘Veiligheid heeft onze de hoogste prioriteit. KLM gebruikt een security-managementsysteem om risico’s te analyseren en zo veilige vliegroutes te bepalen. Uit deze analyse blijkt dat er weer over Iran en Irak kan worden gevlogen’, aldus de airline op de website.

Voor deze analyse wordt mede gebruikgemaakt van informatie die wordt gedeeld binnen de Nederlandse expertgroep, waar alle Nederlandse luchtvaartmaatschappijen, de inlichtingendiensten, het Ministerie van Defensie, het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, Ministerie van Buitenlandse Zaken, NCTV en het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat deel aan nemen.

Ook de Britse en Duitse overheid hebben een zogeheten NOTAM uitgevaardigd, waarin staat dat de commerciële luchtvaart weer veilig over Iran en Irak kan vliegen. Overigens heeft de European Union Aviation Safety Agency (EASA) al op 16 januari jl. laten weten dat vliegen boven Iran boven de 25.000 voet veilig is.

Accor doet plastic in de ban

0

Accor kondigt vandaag haar toezegging aan om als eerste hotelgroep ter wereld toe te treden tot de UN Global Tourism Plastics Initiative. Hiermee tekent de hotelgroep voor het verwijderen van alle plastic wegwerpartikelen voor gasten uit alle hotels voor het einde van 2022. Dit initiatief van Accor om de wereldwijde impact van plasticvervuiling in het milieu terug te dringen is een belangrijke stap voor de horecasector wereldwijd en voor de groep die zich al vele jaren inzet voor duurzaamheid.

“Wij zijn ons bewust van de aanzienlijke impact die we hebben op onze planeet en het is dus ook onze verantwoordelijkheid om oplossingen te bieden voor onze werknemers, gasten, leveranciers, partners en stakeholders”, zegt Sébastien Bazin, voorzitter en CEO van Accor. “Wat ons beweegt is het sociale bewustzijn dat iedereen ertoe drijft om een steentje te willen bijdragen aan onze planeet. Het gaat erom dat wij dat bewustzijn ook constant uitdragen”.

Accor verwelkomt jaarlijks meer dan 120 miljoen gasten en serveert elk jaar meer dan 200 miljoen maaltijden. Hierin ziet Accor een belangrijke rol als maatschappelijke verantwoorde onderneming. De afgelopen 25 jaar heeft de hotelgroep dan ook hard gewerkt aan haar duurzaamheidsprogramma ‘Planet 21’. Naast de eerdere belofte om alle plastic rietjes, roerstaafjes en wattenstaafjes te verwijderen uit de hotels, omvat de nieuwe belofte het volgende:

  • Het verwijderen van alle individuele plastic toiletartikelen en bekers uit de hotelkamers tegen het einde van 2022.
  • Het verwijderen van alle plastic voorwerpen voor eenmalig gebruik die worden aangeboden in de hotelkamers, vergaderruimten, restaurants, recreatieruimten (fitness, spa’s) tegen het einde van 2022.

Plastic voorwerpen voor eenmalig gebruik worden gedefinieerd als wegwerpartikelen. Voorbeelden zijn: rietjes, wattenstaafjes, roerstaafjes voor in de koffie, plastic bekers, plastic zakken, plastic waszakken, waterflesjes, plastic verpakkingen (voor voedsel of welkomstcadeautjes, enz.) plastic take-away bakjes, serviesgoed, verpakkingen van plastic geschenken en welkomstproducten (toiletartikelen, slippers, potloden enz.) en plastic keycards. Relevante alternatieven voor plastic zullen worden geïntroduceerd voor elk specifiek product. Hiermee wordt rekening gehouden met de levenscyclus van een product zodat het milieu zo min mogelijk belast wordt en om zo tot de beste oplossing per hotel te komen.

Met meer dan 200 miljoen plastic artikelen voor eenmalig gebruik die wereldwijd jaarlijks worden gebruikt in alle Accor hotels, verminderen de hotels hun impact al aanzienlijk. Er zijn verschillende effectieve oplossingen voorgesteld door het kiezen voor duurzame alternatieven. Bijvoorbeeld:

  • 94% van alle Accor hotels heeft het gebruik van rietjes, wattenstaafjes en roerstaafjes gereduceerd. De resterende 6% (met name in China) zal dit eind maart 2020 doen.
  • 89% van de Ibis hotels gebruikt nu zeepdispensers. Dit betekent dat 2.087 Ibis hotels hun zeepartikelen in plastic verpakkingen hebben ingeruild voor dispensers.
  • Fairmont heeft nieuwe constructie- en renovatienormen gehanteerd. De hotels hebben waterfiltratiekranen in de hotelkamers geplaatst en plastic waterflessen verwijderd.
  • Ons nieuwe merk ‘Greet’ voldoet aan alle eisen van onze gasten. Plasticvrij zit in het DNA van het merk. Bij het ontbijt zal je bijvoorbeeld geen plastic aantreffen, boter en jam zitten in herbruikbare bakjes en schalen. Bovendien is er geen wegwerpplastic te vinden in de hotelkamers en daarbuiten. Accor is van plan om dit jaar nog 10 Greet-hotels te openen in Europa.

 

Aeromexico scoort op punctualiteit

0

Met in totaal 84.389 uitgevoerde vluchten in 2019, is Aeromexico uitgeroepen tot de meest punctuele airline op de luchthaven van Mexico-Stad: Aeropuerto Internacional de la Ciudad de México.

De cijfers zijn gebaseerd op de uitkomst van FlightStats, welke dergelijke data meet voor de luchtvaart in meer dan 180 landen.

Emirates vaker naar Bali

0

Emirates gaat vanaf juni 2020 weer vaker vliegen van Dubai naar  Denpasar, waar de luchtvaartmaatschappij de 3e dagelijkse vlucht vanaf 01JUN20 hervat. EK368 / 369 wordt bediend door een 3-klasse 777-300ER.

EK450 DXB0205 – 1525DPS 77W D
EK398 DXB0910 – 2220DPS 77W D
EK368 DXB2320 – 1230 + 1DPS 77W D

EK399 DPS0005 – 0500DXB 77W D
EK369 DPS1400 – 1900DXB 77W D
EK451 DPS1950 – 0045 + 1DXB 77W D

Dit meldt Routesonline

Nieuwe bestemmingen en vliegtuigen voor Qatar Airways

0

Qatar Airways heeft op de openingsdag van de Koeweit Aviation Show het publiek verrast met twee van de nieuwste vliegtuigen in de vloot en de aankondiging van nieuwe bestemmingen voor 2020.

Zijne Excellentie de heer Akbar Al Baker, Chief Executive van de Qatar Airways Group, en de heer Ingenieur Badr Al Meer, Chief Operating Officer van Hamad International Airport, ontvingen een aantal hoogwaardigheidsbekleders in de chalet van de luchtvaartmaatschappij, waaronder Zijne Excellentie Sheikh Mohammad Al-Abdullah Al-Mubarak Al-Sabarak, vice-minister van de Amiri Diwan van de staat Koeweit en Sheikh Salman Al-Humoud Al-Sabah, directeur-generaal van het algemeen directoraat voor de burgerluchtvaart van Koeweit.

Qatar Airways Group Chief Executive, Zijne Excellentie de heer Akbar Al Baker: “De Koeweit Aviation Show is het perfecte forum voor ons om het nieuwe jaar te beginnen en enkele van onze fantastische plannen voor 2020 te onthullen. We zullen dit jaar acht nieuwe bestemmingen aan ons netwerk toevoegen, naast de onlangs aangekondigde gateways van Santorini, Griekenland; Dubrovnik, Kroatië; en Osaka, Japan. Met deze nieuwe routes breiden we onze activiteiten uit tot 177 bestemmingen wereldwijd, wat onze positie als een van de meest gecontracteerde luchtvaartmaatschappijen ter wereld versterkt. Hierdoor kunnen we onze passagiers steeds meer mogelijkheden en flexibiliteit bieden bij het plannen van hun zakelijke reizen en vakanties.”

De nieuwe bestemmingen:

Nur-Sultan, Kazachstan – Twee vluchten per week (vanaf 30 maart 2020)

Almaty, Kazachstan – Twee vluchten per week vanaf 1 april 2020, oplopend tot vier vluchten per week vanaf 25 mei 2020.

Cebu, Filipijnen – Drie vluchten per week (vanaf 8 april 2020)

Accra, Ghana – Dagelijkse vluchten (vanaf 15 april 2020)

Trabzon, Turkije – Drie vluchten per week (vanaf 20 mei 2020)

Lyon, Frankrijk – Vijf vluchten per week (vanaf 23 juni 2020)

Luanda, Angola – Vier vluchten per week (vanaf 14 oktober 2020)

Siem Reap, Cambodja – Vijf vluchten per week (vanaf 16 november 2020)

Thalys onthult nieuw loyaliteitsprogramma

0

Thalys lanceert een gloednieuw loyaliteitsprogramma met nieuwe voordelen, direct beschikbaar op Thalys.com en in de Thalys-app. ‘My Thalys World’, zoals de naam luidt, beloont vanaf nu de waarde van elke aankoop: reizigers sparen naast ledenpunten die hun status bepalen ook Miles, inwisselbaar voor producten en diensten van Thalys en haar partners. Daarnaast kunnen leden gebruik maken van veel andere voordelen vanaf de eerste reis en voor elke uitgegeven euro.

My Thalys World met een tal van nieuwe voordelen
Het programma bestaat uit drie verschillende statussen: Explorer, Club en Club+. Leden profiteren onder andere van een voorkeursbehandeling bij de klantenservice (afhankelijk van hun status), reisbonussen met extra Miles aangeboden op de 3e, 5e en 10e reis en ontvangen een compensatie in de vorm van Miles bij vertragingen. Leden van Club+ genieten bovendien van een flexibele toegang tot alle Thalys treinen op dezelfde dag als hun oorspronkelijk geboekte trein. Alle leden kunnen hun Miles inwisselen voor reisgerelateerde producten in de Thalys-webshop, met een ruim aanbod aan duurzame geschenken.

Een nieuwe plek op Thalys.com en in de Thalys-app
Het loyaliteitsprogramma is volledig gratis. Om lid te worden volstaat het om een account aan te maken opThalys.com of in de Thalys-app. De 166.000 leden van het vorige programma behouden hun status en de Miles worden automatisch overgezet naar My Thalys World.

Bruno Dierickx, Marketing & Commercieel Directeur van Thalys is verheugd: “Met dit nieuwe programma wil Thalys de relatie met haar reizigers versterken, hen beter ondersteunen tijdens het reizen en hen belonen, zonder uitzondering en direct vanaf de eerste reis aan boord van Thalys. Met My Thalys World bieden we een programma dat Europa voor iedereen toegankelijker maakt.”

In het My Thalys World-account, overzichtelijker en transpanter, vinden leden alle relevante informatie terug op één plek: hun tickets en reisgeschiedenis, hun huidige status, voordelen en de door hun gespaarde Miles. Omdat Thalys het belangrijk vindt het milieu te respecteren, zullen My Thalys World leden gebruik kunnen maken van de digitale ledenkaart die terug te vinden is in hun persoonlijke My Thalys World-account op Thalys.com.

UNIGLOBE Smart Business Travel neemt Panta Zakenreizen over

0

UNIGLOBE Smart Business Travel neemt per direct Panta Zakenreizen in Rotterdam over. Dit maakten de beide UNIGLOBE eigenaren Oscar Huls en Peter Hilbers vandaag bekend.

Panta-eigenaar Peter van Vliet blijf zelf actief met het reisbureau VakantieXperts Panta Reizen.

‘Met de overname van Panta Zakenreizen kunnen wij een verdere groei van onze activiteiten realiseren. De prettige gesprekken met Peter van Vliet van Panta Zakenreizen hebben uiteindelijk geleid tot deze overname. Gaandeweg werd steeds duidelijker dat beide bedrijven hetzelfde denken over dienstverlening aan de zakelijke markt en dit ook al vele jaren succesvol in praktijk brengen’, zegt Oscar Huls.

Panta Zakenreizen is al 35 jaar een begrip in de reiswereld voor zowel vakanties als zakelijke reizen met een zeer persoonlijke dienstverlening, typische Rotterdamse mentaliteit, een betrouwbaar imago en een buitengewoon sterk en ervaren team van medewerkers. UNIGLOBE Smart Business Travel voegt daar een wereldwijd netwerk van lokale ondernemers, een sterk aanbod van producten en diensten én vooruitstrevende technologie aan toe, zeggen de ondernemers.

Oscar Huls: ‘De locatie en de medewerkers blijven onveranderd, maar wij voegen een scheut UNIGLOBE Smart Business Travel toe aan het recept.’

Peter van Vliet vult aan: ‘Als zelfstandig zakenreisbureau was de tijd rijp om te kiezen voor een samenwerking. Na een toevallige kennismaking met Oscar Huls en later ook met Peter Hilbers, bleek dat Panta Zakenreizen uitstekend past bij de visie van UNIGLOBE Smart Business Travel. Samen met de technologie en visie van UNIGLOBE Travel is Panta Zakenreizen klaar voor de toekomst. Ik blijf zelf actief met het reisbureau VakantieXperts Panta Reizen.’

Cees Klinkenberg, directeur UNIGLOBE Travel Nederland, is trots op de overname en feliciteert alle betrokkenen. ‘Naast autonome groei zijn overnames een belangrijk onderdeel in onze groeistrategie.’

UNIGLOBE Smart Business Travel heeft naast het nieuwe Rotterdamse kantoor nog vijf kantoren in Nederland: Woerden, Amsterdam, Teuge, Uden, Grootebroek en is onderdeel van UNIGLOBE Travel Nederland.

Foto (vlnr): Peter Hilbers, Peter van Vliet en Oscar Huls.

Don't Miss