Sunday, June 16, 2019

De terugkeer van Tunesië…(video)

0
Een bijzonder verhaal en dat is het. Tunesië staat
natuurlijk bekend als een klassieke toeristische
bestemming. Na een onrustige periode van enkele jaren
geleden is het land nu weer bezig aan een comeback.
Maar er ligt meer in het verschiet. Een zakelijke kijk op
het vakantieland…
Zie ook de video, of lees onder de video verder!
https://youtu.be/Rf93MEFES8Y

De setting is fraai. Hotel Les Orangers Beach Resort, in
Hammamet toont exact aan wat er ‘te halen’ valt in
het land. Een boetiekresort met immense kamers,
mooie open ruimtes, een hoge kwaliteit van culinair
aanbod en een schitterende ligging aan het strand. Je
kunt op slechtere plekken de toestand van een land
bespreken.
Want het gaat weer de goede kant op met toeristisch
Tunesië, maar het kan beter. Met die insteek begon de
‘Tunesië-top’ in Hammamet. Top? We spraken met twee
dozijn Nederlandse reisprofessionals die op invitatie van
het verkeersbureau de pijnpunten analyseren en
gezamenlijk oplossingen bedenken om het vakantieland
weer op het oude niveau te krijgen. Voor zowel de
strandliefhebber als de luxe gast, al dan niet met een
golftas bij zich.
Liefde
De liefde voor Tunesië is groot, laat daar geen
misverstand over bestaan. De grote reisaanbieders
zoals TUI, Thomas Cook en Sunweb de golfspecialisten,
de rondreisaanbieders, de cultuurkenners…allemaal
koesteren ze het klassieke land dat zo veel meer te
bieden heeft dat een fijn strand en een warme zon
Maar toch, wat houdt de laatste groeispurt tegen om
naar het oude niveau te komen?
Oranje
Eerst de cijfers: 22.638 Nederlanders gingen in 2018
naar het Noord-Afrikaanse land, een jaar daarvoor nog
maar 11.150. Maar het land kwam dan ook van ver, met
in Nederland een voor vele reisprofessionals nodeloos
lang ‘oranje’ reisadvies, zeker in vergelijking met
omliggende landen. Dat advies staat voor ‘alleen
noodzakelijke reizen’ en bijna geen reisaanbieder die
dan nog vakanties aanbiedt, ook uit juridische
overwegingen. Want het cijfer waar het meer om gaat is
van een paar jaar daarvoor toen zo’n 70.000
Nederlanders naar de stranden van
Sousse, Hammamet en Djerba trokken, of voor een mooie rondreis.
Hoe verder?
Inmiddels is het reisadvies voor de strandgebieden
alweer een tijdje op geel, een advies waar meer
vakantielanden zijn ingekleurd en dat geen consument
nerveus maakt. Dus hoe nu verder? De wensen zijn
duidelijk: Sonia Ayed, vice-présidente de la FTAV (de
lokale toeristische bond), laat er geen misverstand over
bestaan: ‘we willen terug naar de 100.000 bezoekers!’.
Houssem Ben Azouz, oud directeur van het
verkeersbureau in Nederland, en nu président van een
samenwerkingsverband van lokale reispartijen Fi2T:
‘Strandtoerisme is daarbij een prioriteit, maar
diversificatie is nodig, we moeten ons aanpassen aan
de mondiale toerismevraag. Dus een uitbreiding van
onze activiteiten, een geografische spreiding en ook
meer zoeken naar toeristen met een hoger inkomen.’
Hij toonde de potentie van het culturele aanbod met
een fraai voorbeeld: ‘Amsterdam bestaat sinds de 12
e eeuw, Carthago al sinds 814 voor Christus. Toch trekt jullie Rijksmuseum alleen al meer toeristen dan alle Tunesische musea samen.’
Discussie
Mede met ANVR-topman Frank Oostdam als
gespreksleider werd er door de dagen van het bezoek
heen veel gediscussieerd. Manuela Ilgun
van Time4Golf: ‘Divers met naast strand ook veel culturele
mogelijkheden en uiteraard golf.’ Dat laatste beaamt
ook Eric Bakker golfspecialist Pinhigh: ‘Ik durf wel te
zeggen dat de golfbanen de vergelijking aankunnen
met Spanje en Portugal, en dat zijn erkende
bestemmingen. En de hotels zijn goed, de service is
prima en het kent een uitstekende prijs-
kwaliteitverhouding.’
Potentie
Elke aanbieder ziet de potentie maar met slechts drie
vluchten in de week (twee maal TUIfly, eenmaal
Transavia) ga je niet doorgroeien naar oude waardes.
Weliswaar is er Tunisair naar de hoofdstad maar die
gaat niet de massa’s toeristen brengen. Het wachten is
eigenlijk op een ‘open skies’ overeenkomst die het
lowcosters mogelijk maakt naar het land te vliegen. Een
kwestie van tijd, maar het moet niet te lang duren wil
het land echt stappen maken.
Trouwe klanten
Mohammed Attia, directeur van het Tunesisch
verkeersbureau in Nederland: ‘De touroperators moeten
vertrouwen hebben in onze bestemming. Het is een
kwestie van vertrouwen. Uiteraard zullen we enige vorm
van ondersteuning bieden maar we hebben natuurlijk
geen oneindige budgetten. We hebben al zo vele jaren
samengewerkt, we hebben zo vele trouwe klanten, die
gaan vanzelf weer komen.’ Volgens Attia is de retour
naar oude waarden dan ook een kwestie van tijd. We
werken met TUI, Thomas Cook, Corendon, Sunweb en vele anderen…iedereen is terug en we weten dat heel
veel Nederlanders graag naar ons land komen voor
strand, cultuur, golf, culinair en zoveel meer. Ik denk
dat we met twee tot drie jaar alweer een stuk hogere
aantallen mogen verwelkomen’
Suggesties
Een andere duidelijke wens komt van de
rondreisspecialisten. Berend Simons van Sawadee
Reizen: ‘Het reisadvies is nog niet ideaal. Uitgerekend
Nederland kent in het zuiden van dit land weer een
oranje stuk waar dat bij de meeste andere landen geel
is. Maar dat is wel juist het stuk dat interessant is voor
onze rondreizen. Dus daar moet wel werk van gemaakt
worden om dat recht te zetten’.
Tussen de gesprekken door maken we kennis met het
toeristisch aanbod. Een bezoek aan het oude Carthago
mag eigenlijk niet ontbreken en toont zich van grote
meerwaarde. De legendarische tegenstander van het
Romeinse rijk, vereeuwigd in de wereldliteratuur. En wie
kent Hannibal niet? Maar ook de andere kustplekken,
het fraaie achterland, de hier en daar uit het niets
opduikende Romeinse overblijfselen, en de mooie
golfbanen. Het is een visueel feestje. Voor de hoofdstad
Tunis hadden we graag nog wat tijd genomen maar
daar komen we zeker een keer terug…
De comeback
Maar al met al was de Tunesië Top toch ook vooral de
bevestiging van de comeback.
‘Wij zijn erg blij dat we er bij waren, wij hebben nogmaals bevestigd gekregen dat
Tunesië weer op de kaart staat. Dat hebben we meteen
al geweten en daarom na de versoepeling van het
reisadvies weer vluchten ingezet. Wij zetten weer vol in
op Tunesië.’ Aldus Koen Klomberg van TUI Nederland.
‘Daarnaast hebben we onze eigen concepthotels.
Tunesië is niet alleen een strandbestemming, maar biedt ook veel cultuur, variatie voor iedereen.’
Voegt collega Chantal van Kersbergen toe. Zo ook Ronald van
Bruchem, nu nog Thomas Cook. ‘Ik ben
erg onder de indruk hoe groot de ambitie is, ze zijn er klaar voor en
alle ingrediënten zijn aanwezig. Er is een zeer scherpe
prijs-kwaliteitsverhouding, een hoge serviceniveau en
genoeg bedden om te vullen.’
Mathilde Boersema van SRC : ‘Het is en blijft een prachtige culturele
bestemming. En ook in het winterseizoen met erg
aangenaam klimaat, perfect om te reizen.’
100 miljoen
Ook de Nederlandse ambassadeur Tom Lansink liet zijn
licht schijnen op het land: ‘Ik heb in Irak, Libië en
Egypte gewerkt en Tunesië is zonder meer de meest
kosmopolitische van allemaal. Ze hebben economisch
alleen wel wat hulp nodig. Maar de huidige toerisme-
minister is actief bezig en competent, er ligt een enorm
potentieel voor ze, ook cultureel.’ Overigens liet hij
weten dat de Nederlandse overheid 100 miljoen euro
investeert in het land. Enigszins knarsetandend werd
aangehoord dat dat geld naar de landbouw ging en niet
(mede) naar de wederopbouw van het toerisme, toch
ook een economische banenmotor.
ANVR
Gespreksleider Frank Oostdam vatte het aan het eind
samen: ‘ We weten met zijn allen dat Tunesië enorme
potentie heeft, dat hebben we nu zelf ook ervaren. De
vraag is hoe we dat met elkaar gaan doen, daar ligt de
nadruk op. We moeten dat samen op een goede manier
doen. Dat vraagt commitment, vanuit de Nederlandse
reisorganisaties, maar ook met name vanuit Tunesische
kant. Een lang termijnvisie waarin ook financiële
ondersteuning essentieel is. Als dat lukt gaat het zeker
lukken met Tunesië.’

Maar zo beaamt ook Oostdam, de bestemming is al
duidelijk op de weg terug. ‘Ik was hier een paar jaar
geleden nog en toen zag je dat het land nog niet op het
oude niveau was. Dat is nu veranderd, we hebben een
aantal prachtige hotels gezien, je ziet dat er
geïnvesteerd wordt in de hotel infrastructuur. We
merken in de gesprekken de bereidheid om die
investeringen te doen.’
En dat is het goede nieuws anno 2019, de boodschap
van nu: Tunesië is terug. Na het oranje reisadvies is de
bestemming weer op de radar bij de vakantievierende
consument. Attia: ‘Een van de bedoelingen van deze
top is het veranderen van de perceptie over Tunesië. We
willen live laten zien aan de reisverkopers dat Tunesië
weer ‘open for business’ is. Dat ze zelf kunnen zien dat
alles ok is, de beveiliging op orde, de hotels in goede
staat.’ Of in de woorden van collega
Leila Tekaia
(directeur Marketing ONTT): ‘Het wonder van Tunesië is
gaande. We zijn een bestemming in transitie maar
gestaag groeien we weer. Daarbij hebben we
structurele en incidentele uitdagingen maar die kunnen
we aan. We hebben 1300 kilometer kust, we hebben
een zeer rijk cultureel aanbod en toerisme staat hoog
op onze agenda, het vormt zeven procent van ons
nationaal product, en ruim een half miljoen banen, elf
procent van onze beroepsbevolking. We gaan dus hard
aan de slag, we zullen nieuwe markten aanboren, en
ook het land in de breedte aanbieden. Ook digitaal
zullen we van ons laten horen, dat is ook een van de
speerpunten. En sowieso gaan we ons aanbod en
service nog verder upgraden.’

Nederlander nieuwe beoogde topman Avianca

0

Een Nederlander gaat aangesteld worden als CEO van de Colombiaanse luchtvaartmaatschappij Avianca. Dit melden meerdere Colombiaanse media. Het gaat om Anko van der Werff, Chief Commercial Officer bij Aeromexico. Ook heeft de Harvard alumnus een verleden bij Qatar Airways en KLM, maar werkte al geruime tijd in Mexico Stad. Avianca bestaat al 99 jaar en vliegt met 189 toestellen naar 108 landen. De Nederlander zal de verlieslijdende airline – 55 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2019 – weer in het gareel moeten krijgen.

De maatschappij was op zoek naar een nieuwe topman nadat CEO Hernan Rincon afgelopen 30 april opstapte na drie jaar aan het hoofd te hebben gestaan.

Avianca heeft het nieuws nog niet formeel bevestigd maar ontkent de naam van de Nederlander niet, die volgens lokale media al met het Avianca bestuur aan het werk is. Meerdere kranten menen dat ze zaak al rond is.

“Met betrekking tot de onlangs in de media gepubliceerde nieuwsberichten waarin namen van verschillende bedrijfsleiders worden genoemd als mogelijke kandidaten om het voorzitterschap van de Holding op zich te nemen, wordt verduidelijkt dat het selectieproces van een prestigieus internationaal bedrijf zijn koers voortzet. en de Raad van Bestuur van de Holding zal verantwoordelijk zijn voor de evaluatie van de uiteindelijke kandidaten om de overeenkomstige beslissing te nemen. ‘

Avianca vliegt momenteel naar 108 bestemmingen in 27 landen. De luchtvaartmaatschappij exploiteerde meer dan 290.000 vluchten in 2018 en vervoerde 30,5 miljoen passagiers. Het heeft 189 toestellen/

Van de Werff wacht de taak het bedrijfsresultaat van de airline omhoog te brengen, de vloot en het bedrijf te reoganiseren.

Aeromexico innoveert boordproduct

0

Aeromexico meldt leuke noviteiten. Zo is er een pre-flight maaltijd voor Business Class passagiers en is er op de Dreamliner – ook op de route van Amsterdam naar Mexico stad doorgaans ingezet – gratis text messaging. Tot slot zijn er nieuwe verbindingen…

Pre-flight maaltijdselectie beschikbaar voor Clase Premier – Aeromexico’s Business Class:

Pre-flight maaltijdenselectie is nu beschikbaar op o.a. de route Amsterdam – Mexico-Stad & v.v.. Klanten waarvan het emailadres in de boeking staat krijgen 4 dagen voor vertrek een uitnodiging om maaltijden te selecteren via een online platform waar ze tot 48 uur voor vertrek hun wensen kunnen doorgeven.

Mocht er geen emailadres in de boeking staan dan kan de klant of de reisagent pre-flight maaltijdselectie aanvragen middels het Aeromexico Call center: amcallcenternl@aeromexico.com.

Gratis text messaging aan boord de Dreamliner!:

In navolging van de Boeing 737, biedt Aeromexico nu ook op de 787 Dreamliners gratis text messaging tijdens de vlucht! Gratis berichten versturen via WhatsApp, Facebook Messenger en iMessages, zonder een account aan te hoeven maken. Heel gemakkelijk:
1. Selecteer Airplane modus en activeer Wi-fi           2. Connect met het Aeromexio Wi-Fi netwerk
3. Open www.aeromexicowifi.com                             4. Selecteer Free Messaging en geniet!

Enkele nieuwe bestemmingen: 

Guayaquil sinds (01 mei) – Calgary (sinds 31 mei) – Barcelona (vanaf 15 juni) en Cali (vanaf 16 juli).

 

Emirates komt met ‘ontbundelde’ tarieven in Business Class

0

Emirates heeft aangekondigd dat het gaat beginnen met de verkoop van ‘ontbundelde’ business class-tarieven, ofwel flexibele tarieven voor mensen die bijvoorbeeld wel een grote stoel willen maar niet per se de loungetoegang (etc). Het is een noviteit in de zakelijke reisklasse en allang gewoonte in economy.

Wat bedoelen we met een ontbundeld tarief?

Het is eenvoudigweg een voordeliger ticket aanbieden zonder een aantal van de (luxe) voorzieningen die u normaal gesproken als vanzelfsprekend zou beschouwen als u op zakenreis of in economy class reist. Dit betekent dat klanten op geselecteerde routes en vluchten een keuze aan tarieven kunnen krijgen.

Er wordt Flex en Flex Plus aangeboden voor vluchten op de meeste routes. Maar op sommige, misschien minder drukke, vluchten en / of routes zullen reizigers ook nog goedkopere tarieven worden aangeboden die Emirates-merken als “Special” en “Saver” noemen.

One mile at the time kwam met de volgende tabel en de volgende opties in de H-klasse:

‘Geen toegang tot de lounge, tenzij ze ook een hogere frequent flyer status hebben.

Geen rit met Emirates-chauffeur

Geen upgrades naar eerste klas met gebruik van miles

Beperkte stoeltoewijzingen, dus u kunt alleen stoeltoewijzingen selecteren nadat het inchecken is geopend.

Minder kilometers verdienen, wat betekent dat zakelijke passagiers hetzelfde aantal mijlen verdienen als zuinige Flex Plus-passagiers

Vanaf nu lijkt het er op dat maar heel weinig routes deze speciale tarieven beschikbaar hebben, maar dat komt waarschijnlijk omdat dit zojuist is geïmplementeerd en het zal in de loop van de tijd aanzienlijk worden uitgebreid.’

Voorkeuren

Een woordvoerder van Emirates zei tegen Business Traveller: ‘Na zorgvuldig de evoluerende reisvoorkeuren van onze gewaardeerde klanten te hebben geëvalueerd, zal Emirates een nieuw ‘speciaal’ tarief introduceren voor Business Class, waardoor onze bestaande tariefopties (Saver, Flex en Flex Plus) worden uitgebreid met nog meer keuze en flexibiliteit, afhankelijk van hun reisbehoeften. Onze business class speciale tarieven worden op bepaalde routes aangeboden op basis van seizoensgebonden trends in de reisbehoefte.’

‘Passagiers die een speciaal tarief hebben geboekt, blijven genieten van onze bekroonde services en producten aan boord, een royale toegestane hoeveelheid bagage van maximaal 40 kg en voorrang bij instappen wanneer het u uitkomt.’

Nieuwe lounge Lufthansa op Malpensa

0

Een nieuw concept brengt de Lufthansa Lounge op de Malpensa-luchthaven in Milaan naar een meer centrale locatie. Met een totale oppervlakte van bijna 550 vierkante meter biedt het gebied in Terminal 1A passagiers van de luchtvaartmaatschappij voldoende ruimte – inclusief uitzicht op de banen van de luchthaven.

De nieuwe Lounge is een proefproject voor het nieuwe Lufthansa Lounge Concept, opnieuw ontworpen door Kitzig Design Studios. De ontwerpers behielden de karakteristieke gebogen lijnen in de bestaande Lufthansa Lounges wereldwijd, door het gebruik van het LG Hausys HI-MACS® Solid Surface-materiaal. Afgeronde hoeken doen denken aan het aerodynamische ontwerp van vliegtuigen, waardoor een subtiele verwijzing naar de luchtvaartmaatschappij wordt gecreëerd. Om elke Lounge een hoge herkenningswaarde te bieden binnen de wereld van Lufthansa, is het nieuwe concept ook afgewerkt met typische lokale elementen.

KLM introduceert Apple Pay

0

Apple Pay is vanaf vandaag beschikbaar voor Nederlandse gebruikers van de iOS-app van KLM. Met Apple Pay kunnen klanten snel, gemakkelijk en veilig betalen voor vliegtickets en aanvullende diensten, zoals ruimbagage of stoelen met extra beenruimte.

Klanten hoeven alleen maar hun betaalkaart te koppelen aan Apple Pay (eenmalig), waarna ze met een vingerafdruk (Touch ID) of gezichtsscan (Face ID) betalingen in de KLM-app kunnen autoriseren. De betaalkaart moet overigens wel zijn uitgegeven door een bank die samenwerkt met Apple Pay. Op dit moment is dat in Nederland enkel ING.

Veiligheid en privacy zijn de speerpunten van Apple Pay. Wanneer klanten een betaalkaart met Apple Pay gebruiken, wordt het kaartnummer niet opgeslagen op het apparaat of op Apple-servers. In plaats daarvan wordt een uniek ‘Device Account’-nummer toegewezen, dat wordt versleuteld en veilig opgeslagen op het gebruikte apparaat. Elke transactie wordt geautoriseerd met behulp van een eenmalige, unieke, dynamische beveiligingscode.

Meer dan 100.000 actieve gebruikers per dag

De KLM-app is al miljoenen keren gedownload en ondersteunt momenteel meer dan 100.000 actieve gebruikers per dag. Apple Pay is toegevoegd aan de bestaande functionaliteiten van de KLM-app, zoals actuele vluchtinformatie, het boeken van vluchten, online inchecken en stoelreserveringen. Voor de integratie van Apple Pay in de KLM-app werkt KLM samen met betaalprovider Adyen.

Over KLM

Al 100 jaar lang is KLM een pionier in de luchtvaartindustrie en de oudste luchtvaartmaatschappij die nog onder haar oorspronkelijke naam opereert.

KLM wil de meest klantgerichte, innovatieve en efficiënte luchtvaartmaatschappij van Europa zijn met een betrouwbare operatie en klantgerichte producten en services.

KLM mocht in 2018 een recordaantal van 34,1 miljoen passagiers aan boord verwelkomen. KLM biedt haar passagiers directe vluchten naar 162 bestemmingen met een moderne vloot van meer dan 214 vliegtuigen. De luchtvaartmaatschappij biedt werk aan meer dan 33.000 mensen over de hele wereld. De KLM-groep als geheel vervoerde in 2018 ruim 41 miljoen passagiers. Tot de KLM Groep behoren naast KLM ook KLM Cityhopper, Transavia en Martinair. Het netwerk van KLM verbindt Nederland met elke belangrijke economische regio in de wereld en is daarmee een krachtige motor voor de Nederlandse economie.

Level: vier nieuwe routes op Schiphol

0

De lowcost airline Level voegt een tweede dagelijkse vlucht naar Rome toe aan haar portfolio en vier nieuwe routes naar: Lissabon en Fuerteventura in juni, gevolgd door Milaan Malpensa en Barcelona in augustus. In april van dit jaar opende de luchtvaartmaatschappij haar shorthaul basis in Amsterdam. De Spaanse airline is onderdeel van de IAG Groep met BA, Iberia, Vueling en Aer Lingus.

 Sinds begin april dit jaar vliegt Level van Amsterdam naar steden als Londen, Rome en Wenen. Het zomeraanbod van LEVEL’s tweede shorthaul basis wordt continu uitgebreid tot aan midden augustus. Een tweede dagelijkse vlucht van Amsterdam naar de Italiaanse hoofdstad Rome gaat per direct in.

Op 21 juni 2019, net voor de zomer, zal Level beginnen met zes vluchten per week naar Lissabon. Een dag later, op 22 juni, wordt een tweede bestemming toegevoegd. Het Canarische eiland Fuerteventura wordt dan elke zaterdag vanuit Amsterdam door LEVEL aangevlogen. Vanaf 15 augustus zal Level dagelijkse vluchten aanbieden naar Barcelona en Milaan Malpensa. Eind augustus zal de uitbreiding van de vloot compleet zijn.

Krassimir Tanev, Managing Director van LEVEL Anisec Luftfahrt GmbH: “We zijn blij deze zomer meer capaciteit en meer bestemmingen te kunnen aanbieden. Deze uitbreiding biedt vooral Nederlandse gasten meer betaalbare opties. De feedback van onze klanten is tot nu toe erg positief, ze vinden inderdaad dat we goede service bieden voor een scherpe prijs. We zijn er dan ook van overtuigd dat we onze basis op Amsterdam Airport Schiphol verder gaan uitbreiden”.

Tickets naar alle bestemmin

Bestemmingen, data en frequenties vanaf Amsterdam:

BestemmingStart datumFrequentie
Rome6 apriltot 2x per dag
Wenen6 april1x per dag
Londen-Luton7 apriltot 2x per dag
Lissabon21 juni6x per week
Fuerteventura22 juni1x per week
Barcelona15 augustus1x per dag
Milaan Malpensa15 augustus1x per dag

 

Over LEVEL:

LEVEL is the low-cost luchtvaartmaatschappij van International Airlines Group (IAG) met long-haul hubs in Barcelona en Parijs Orly en short-haul hubs in Wenen en Amsterdam. De short-haul vluchten van LEVEL werden in juni 2018 geïntroduceerd in Wenen en in april 2019 in Amsterdam. De vloot van LEVEL bestaat uit zeven Airbus A321 vliegtuigen die gestationeerd zijn in Wenen en Amsterdam. LEVEL opereert vanuit Terminal 1A op de luchthaven van Wenen en vanuit Amsterdam Airport Schiphol. Passagiers kunnen boeken via flylevel.com en kiezen uit verschillende tarieven – Basic en Optima en drie stoel categorieën – Space, Space One (op de eerste rij) en Space Plus (in rijen twee tot vier).

Zomersale Dubai met extraatjes bij Emirates

0

Emirates heeft speciale tarieven gelanceerd voor vluchten naar Dubai deze zomer. Reizigers krijgen bovenop hun vliegticket ook een ticket om At The Top te bezoeken, het observatieplatform op de Burj Khalifa, het hoogste gebouw ter wereld. 

 

Alle Emirates-klanten kunnen van dit aanbod genieten, in elke klasse. De actie is geldig voor alle reservateringen die gemaakt worden op emirates.com tussen vandaag en 11.06.2019, met afreizen tot 23.06.2019. De tarieven zijn vanaf €399. Reizigers die van de aanbieding gebruikmaken, krijgen binnen de 96 uur na aankoop van hun ticket een toegangscode voor At the Top via e-mail.

 

Emirates-klanten kunnen tijdens hun verblijf in Dubai At the Top op twee momenten bezoeken, tussen 8u30 en 14u30 tijdens & 19u en 23u

 

Emirates biedt zijn klanten trouwens nog meer extraatjes aan om volop van hun bezoek aan Dubai te genieten. Tot en met 31 augustus 2019 en op vertoon van hun Emirates-boardingpass krijgen klanten exclusieve kortingen op meer dan 500 locaties.

 

Zo profiteren ze van kortingen tot 50% in meer dan 400 goede restaurants, op luxe wellness behandelingen in bijna 50 spa centra en op activiteiten zoals indoorskiën en waterpretparken. Een aantal internationale retailers, waaronder shops met populaire mode- en sportmerken, geven kortingen tot 30%.

Berlijn zit Londen op de hielen als populairste zakenstad

0

Londen blijft dé topbestemming in Europa bij Nederlandse zakenreizigers, maar krijgt concurrentie van Berlijn, dat van een achtste naar tweede plaats klimt. Dat blijkt uit het jaarlijkse ‘BCD Travel Cities & Trends Report’ met de meest bezochte vliegbestemmingen voor Nederlandse zakenreizigers. New York blijft aan kop als belangrijkste intercontinentale bestemming. Daarnaast gingen Nederlanders in 2018 vaker op zakenreis naar de Verenigde Staten, Canada en de Nederlandse Antillen in vergelijking met 2017.

 Het ‘BCD Travel 2018 Cities & Trends Report’ met de volledige ranking van de meest bezochte vliegbestemmingen voor Nederlandse zakenreizigers is hier beschikbaar. Eind maart dit jaar publiceerde BCD Travel al een ranking met belangrijkste bestemmingen voor Europese zakenreizigers, gebaseerd op het aantal geboekte vliegtickets door klanten van BCD in België, Denemarken, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Zweden en Zwitserland.

Berlijn enorme stijger

De top vijf van meest bezochte Europese steden voor Nederlandse zakenreizigers kent dit jaar een belangrijke nieuwkomer: Berlijn. Het is de grootste stijger en klimt met 41% van de achtste naar de tweede plaats. Berlijn is na Londen de tweede grootste startup-stad van Europa. Elke 20 minuten wordt in Berlijn een nieuwe startup opgericht. Dat trekt natuurlijk extra business, en extra zakenreizigers aan. De goedkope huurprijzen en vele coworking-plekken werken bovendien als een magneet op diverse ondernemers. München (-14%) daalt naar de derde plaats. Waarschijnlijk speelt de crisis in de Duitse auto-industrie, de belangrijkste industrie in München, een grote rol in deze daling.

Verder is het opvallend dat er in 2018 opnieuw vaker naar Polen (+14%) wordt gereisd. “Het lijkt erop dat steeds meer bedrijven naar besparingen zoeken en business verplaatsen naar lowcost-landen of er nieuwe kantoren openen. Polen is zo’n lowcost-speler. En meer business betekent natuurlijk ook meer zakenreizigers”, zegt Diederik Banken, VP Benelux bij BCD Travel.

Nieuw tophotel in Havana: Iberostar Grand Packard (video)

0

In het hart van Havana ligt een nieuwe verrassing. Op de beroemde Paseo del Prado, naast iconische gebouwen zoals het Velasco-paleis of het Capitol-gebouw, is nu een van de beste hotels in Havana geopend: het geheel nieuwe vijfsterrenhotel Iberostar Grand Packard. Uiteraard zijn er moderne meetingzalen en een zeer bijzonder rooftop terras. Meet me in Havana at Iberostar Grand Packard.

Een luxe hotel met alle diensten die u nodig hebt: een conciërgedienst, een keuze uit kussens voor een goede nachtrust, een medische dienst, een wasservice en nog veel meer. Deze nieuwe eyecatcher telt 321 kamers en suites. U kunt kiezen uit standaard, superior, junior suites en suites. Als u echter op zoek bent naar iets dat nog exclusiever is, kies dan een kamer in het Star Prestige-gedeelte, dat zich in een apart gedeelte van het hotel bevindt en veel speciale services biedt.

Geniet van de meest exclusieve services en ontdek hoe de tijd heeft stilgestaan in de straten van de oude stad, die barst van de authentieke koloniale architectuur en vintage auto’s. Ontspan in de bars van Oud Havana. De oude stad, door de UNESCO uitgeroepen tot werelderfgoed in 1982, is een ideale plek om de uitstekende Creoolse keuken, een mojito of oude rum te proberen. Ondertussen zijn El Floridita of La Bodeguita del Medio een van de must-see bars van het gebied. Het zijn slechts enkele van de vele verleidingen die op loopafstand van dit nieuwe luxe hotel te vinden zijn.

PS, ons best bewaarde geheim:

Zowel de legendarische Chileense schrijver Pablo Neruda als Marlon Brando, de ster van The Godfather, verbleven in dit hotel, dat in 1911 werd geopend onder de naam Hotel Biscuit.

meer info op www.iberostar.com/en/hotels/havana/iberostar-grand-packard/

Of contact via:

https://latam.tripexplorer.website/en/contact/h/82861?iberostar-grand-hotel-packard

Benieuwd? Kijk alvast de video van dit nieuwe luxe hotel in hartje Havana.

 

 

Don't Miss