Saturday, September 18, 2021

Nieuwe winterbestemmingen easyJet

0
Lowcoster easyJet voegt deze winter nieuwe bestemmingen toe aan haar netwerk. De airline start met vluchten naar Innsbruck (Oostenrijk), Marrakech (Marokko) en Sharm El-Sheikh (Egypte) en breidt capaciteit uit op vluchten naar de Canarische eilanden. Hierdoor hebben reizigers deze winter meer opties.
Innsbruck is een populaire bestemming voor wintersporters, en easyJet zal vanaf 5 december twee keer per week naar de Oostenrijkse stad vliegen. In de prachtige middeleeuwse stad worden ook een groot aantal traditionele wintermarkten gehouden.
Sharm El-Sheikh biedt in de winter zeer aangename temperaturen, een bruisend centrum en staat bekend om zijn prachtige duiklocaties. easyJet zal vanaf 2 november twee keer per week naar Sharm El-Sheikh vliegen.
easyJet zal ook naar Marrakech gaan vliegen. Vanaf 31 oktober biedt de luchtvaartmaatschappij vier keer per week vluchten naar de Marrokkaanse stad aan. Marrakech is een mooie toeristische bestemming maar biedt ook zakenreizigers en mensen die op familiebezoek willen een goede verbinding.
Vluchten voor deze nieuwe bestemmingen kunnen nu al geboekt worden op www.easyJet.com.
Voor wie in de herfstvakantie nog weg wil, ook hier is het vluchtschema uitgebreid en zijn extra vluchten naar onder andere de Griekse eilanden en Barcelona toegevoegd, zodat reizigers ook in oktober nog even van de zon kunnen genieten.
William Vet, Country Manager Nederland, zegt: 
“Ik ben erg blij dat we deze nieuwe routes aan ons Schiphol-netwerk toe kunnen voegen. We bieden deze winter een uitgebreid schema aan bestemmingen zodat er voor iedereen iets tussen zit, waaronder diegenen die op een langverwachte en welverdiende vakantie willen gaan. Daarnaast blijven we vluchten aanbieden naar belangrijke Europese zakensteden zoals Kopenhagen, Milaan, Praag en Tel Aviv.” 
Flex garantie 
Om passagiers vertrouwen te geven kunnen alle easyJet klanten blijven profiteren van het vooruitstrevende flexibele boekingsbeleid tot eind december. Via het flexibele boekingsbeleid kunnen passagiers hun vluchten zonder wijzigingskosten op elk moment tot twee uur voor vertrek aanpassen. In tegenstelling tot andere luchtvaartmaatschappijen zijn er geen restricties op data of bestemmingen, en kunnen passagiers hun boeking aanpassen naar elke vlucht die nu verkocht wordt, tot eind september 2022. Dit is van toepassing op alle aanpassingen die tot en met 31 december 2021 worden gemaakt.

Munckhof Business Travel lanceert AVA

0

Vandaag wordt AVA gelanceerd; hét technology platform van Munckhof Business Travel. AVA is een platform met alle state-of-the art travel technologieën en helpt zowel klanten als medewerkers bij het grip houden op de organisatie van zakenreizen. Hiermee biedt Munckhof Business Travel een unieke totaaloplossing aan huidige en nieuwe klanten op het gebied van travel tech.

Alles onder één dak

Uniek aan AVA is, is dat het één verbindend platform is, bestaande uit verschillende technologische AVA modules. De modules hebben ieder hun eigen functionaliteiten en sluiten naadloos op elkaar aan. Ze staan 24/7 met elkaar in verbinding wat zorgt voor continue datasynchronisatie. Dat maakt AVA één totaaloplossing. AVA assisteert onder andere in Travel Booking, Reports & Analytics, Quality Control, Profile Management en Smart Connecting.

Persoonlijke service ondersteund door slimme technologie

“Onze travel divisie staat bekend om haar persoonlijke klantbenadering, klantkennis en uitgebreide service. In de digitale wereld van vandaag zijn deze waardes onverminderd belangrijk bij het organiseren van zakenreizen. Munckhof Business Travel gaat deze service nu nóg beter ondersteunen door slimme travel technologie. Het AVA platform assisteert onze klant en onze collega’s in het maken van slimme keuzes. Wij zullen blijven investeren in het verbeteren van het platform door nieuwe functionaliteiten en zelfs compleet nieuwe modules toe te voegen.” Aldus Tom Roefs, CEO Munckhof.

Over Munckhof

Met ruim 90 jaar aan vervoerservaring mag Munckhof zich expert noemen in personenvervoer en zakenreizen. De dienstverlening van Munckhof bestaat onder andere uit: zakelijk reizen in binnen- en buitenland voor zowel publieke als private sector, zorg gerelateerd personenvervoer, pendeldiensten voor de toeristische en recreatieve sector, logistiek vervoersmanagement rondom kleine en grote evenementen en mobiliteitsoplossingen voor onderwijsinstellingen.

Munckhof is in staat om al deze verschillende diensten te combineren en dat maakt de organisatie uniek in Nederland. Munckhof heeft de expertise in eigen huis en coördineert en stuurt haar vervoers- en travelpartners aan. Zo kunnen de klanten en relaties met al hun vragen en wensen op één plaats terecht. Totale ontzorging in vervoersmanagement, dat biedt Munckhof!

Zeven medailles voor de zeven huiswijnen van Oostwegel Collection

0

De beroemde hotels van de Oostwegel Collection in Limburg zijn in de prijzen gevallen. Althans, hun huiswijnen. ‘In mei dit jaar zijn wij een langdurige samenwerking aangegaan met het bekende Limburgse wijnhuis St. Martinus uit Vijlen. Oenoloog Stan Beurskens en zijn team maakt voor onze huizen zeven verschillende huiswijnen en nog geen vier maanden later vallen de wijnen al in de prijzen bij de ‘Wijnkeuring van de Lage Landen’, zo laat het Limburgse horeca-bedrijf weten. 

 
De medaillespiegel ziet er voor de wijnen van Oostwegel Collection & Wijndomein St. Martinus als volgt uit:
• 2x goud voor de mousserende wijnen ‘Mosaïc 3’ en ‘Mosaïc 3.5’ 
• 4x zilver voor de wijnen ‘WIJn 265’ rood en wit, de witte wijn ‘Hommage Judith’ en rode wijn ‘Hommage Camille’. 
• 1x brons voor de rosé ‘WIJn 265’ 
 
Een onafhankelijk team van blindproevers heeft dit jaar tijdens de Wijnkeuring van de Lage Landen 2021 in totaal 17 wijnen met een gouden medaille beloond. Wijngaardeniers uit Nederland en België stuurden een recordaantal van bijna 300 wijnen op voor de keuring.

 
De bekroonde huiswijnen zijn exclusief te drinken in hun hotels en restaurants. 

Holland America Line begin 2022 terug met hele vloot

0

Tegen het late voorjaar van 2022 is de volledige vloot van Holland America Line weer operationeel om te cruisen met de herstart van de laatste drie schepen Noordam, Oosterdam en Westerdam. Noordam zal herstarten op 14 maart 2022 met een cruise in Japan; Oosterdam start met cruisen op 1 mei in de Middellandse Zee, en Westerdam hervat op 8 mei de cruises in Alaska. De schepen sluiten zich aan bij Eurodam, Koningsdam, Nieuw Amsterdam, Nieuw Statendam, Rotterdam en Zuiderdam, die het cruisen al hebben hervat of dat in december 2021 gaan doen. Volendam en Zaandam keren in mei 2022 terug.

“We hebben intensief gewerkt om al onze schepen weer operationeel te krijgen en om definitieve herstartdata te hebben voor al onze schepen. Het compleet maken van de vloot is belonend voor iedereen die zich hiervoor heeft ingezet,” aldus Gus Antorcha, president van Holland America Line. “Ons progressieve rollout plan stelt ons in staat om de komende maanden weer volledig operationeel te zijn, en we kijken ernaar uit om onze gasten te verwelkomen op alle 11 schepen die in verschillende regio’s over de hele wereld cruisen.”

Noordam herstart cruises in Japan 
Holland America Line werkt samen met de Japanse autoriteiten om de Noordam volgend voorjaar in Japan te laten cruisen met vier geplande afvaarten. Wanneer de Noordam in maart weer in de vaart komt, is het schip van plan drie 14-daagse cruises aan te bieden waardoor gasten Japan uitgebreid zullen ontdekken. Het schip vaart rondreizen vanuit Yokohama (Tokio), Japan, en doet verschillende havens aan met op elke route een bezoek van één of twee dagen aan Zuid-Korea, Taiwan of Rusland. De 14-daagse reizen kunnen worden gecombineerd tot 28-daagse Collectors’ Voyages.

In april steekt de Noordam de Stille Oceaan over en vaart een seizoen in Alaska met cruises tussen Vancouver, British Columbia, Canada, en Whittier, Alaska.

 

Oosterdam keert terug naar de Middellandse Zee 
Gasten die volgend jaar graag de Middellandse Zee willen bezoeken, kunnen vanaf 1 mei aan boord gaan van de Oosterdam. Het schip zal het seizoen in de regio doorbrengen, cruisend tussen Civitavecchia (Rome) en Venetië, Italië; en Barcelona, Spanje, en Venetië; of een rondreis vanuit Venetië op 7- en 12-daagse routes. Oosterdam zal havens aandoen in Italië, Griekenland, Turkije, Montenegro, Kroatië, Albanië, Frankrijk, Malta en Israël.

Na een trans-Atlantische oversteek in november 2022 zal het schip door het Panamakanaal varen en een zuidelijke route nemen om een reeks Zuid-Amerika en Antarctica expedities aan te bieden variërend van 14 tot 22 dagen tussen Buenos Aires, Argentinië, en San Antonio (Santiago), Chili.

 

Westerdam zet koers naar Alaska 
Wanneer Westerdam op 8 mei terugkeert, zal het schip beginnen aan een seizoen van 7-daagse Alaska cruises vanuit Seattle, Washington. In september zal het schip de Stille Oceaan oversteken en begint aan een seizoen in het Verre Oosten met verschillende 14-daagse routes vanuit Singapore; Hong Kong, China; en Yokohama (Tokyo).

 

Gasten op januari tot mei 2022 cruises worden verplaatst naar 2023
Met deze herstartdata voor Noordam, Oosterdam en Westerdam, komen cruises in Azië, Australië en Nieuw-Zeeland alsook Zuid-Amerika en Antarctica vanaf januari 2022 tot en met de return-to-service afvaarten te vervallen.

Gasten van de geannuleerde trans-Atlantische overtocht van de Westerdam met vertrek op 18 april 2022, zullen worden verplaatst naar een vergelijkbare oversteek op de Nieuw Statendam met vertrek op 17 april 2022.

Gasten op de getroffen Azië-afvaarten van de Noordam in 2022 zullen worden verplaatst naar dezelfde route in 2023 aan boord van Westerdam; gasten op de geannuleerde Australië en Nieuw-Zeeland reizen van Oosterdam zullen worden verplaatst naar dezelfde route in 2023 aan boord van Noordam; en gasten op de geannuleerde Zuid-Amerika en Antarctica cruises van Westerdam zullen worden verplaatst naar dezelfde route aan boord van Oosterdam in 2023. Gasten kunnen er ook voor kiezen om 100% van het aan Holland America Line betaalde geld terug te krijgen.

Op de foto Nico Bleichrodt van HAL

Review en WINACTIE: Wireless HDMI Marmitek

0

Wie kent het niet? Een presentatie moeten geven op locatie en op zoek moeten naar de HDMI kabel om er vervolgens achter te komen dat die mist, of te kort is. Dat is volgens Marmitek verleden tijd met de Wireless HDMI. Of het ook echt een goede oplossing is? Wij hebben hem getest! En jij kunt er een winnen!

De Wireless HDMI bestaat uit twee dongels. De eerste gaat in de laptop en de andere in het externe scherm of beamer. Plug and play, zo makkelijk is het. De dongels verbinden automatisch en je kunt direct presenteren op een extern scherm, zonder dat hier kabels voor nodig zijn, zo luidt de informatie vooraf.

De verbinding doet wat hij belooft. Je kunt direct streamen naar een extern scherm. Deze is zeer stabiel en eigenlijk net zoals met een HDMI kabel. Het is raadzaam de dongels met een USB aan te sluiten om de dongel van voldoende stroom te voorzien. Wanneer er in de laptop een USB-C aansluiting wordt gebruikt is dit niet nodig, maar wanneer de HDMI aansluiting wordt gebruikt wel. Bij de ontvanger moet altijd een USB-aansluiting worden gebruikt voor de stroomvoorziening. De wireless HDMI van Marmitek doet precies wat hij belooft: het verbindt elke gewenst apparaat met een extern scherm zonder kabels en dat gebeurt snel en stabiel. Omdat er ook altijd een usb aansluiting nodig is, maakt het deze oplossing wellicht iets omslachtiger, maar dan heb je wel een draadloze stabiele verbinding. De wireless HDMI kan zelfs schakelen tussen meerdere zenders met een ontvanger, wat het nog interessanter maakt als meerdere mensen moeten presenteren. 

Overtuigd? Doe dan mee aan onze winactie en stuur een foto van jouw ‘dradenzooi’ bij je computer en je dingt mee. Stuur je foto naar info@travmedia.nl ovv marmitek

 

KLM blijft gewoon stukje vlees serveren

0
‘Chicken or pasta’ blijft gewoon te horen aan boord bij KLM. Er lijkt een misverstand te zijn ontstaan over de plannen voor catering in de Economy Class op de lange afstanden de afgelopen dagen, vooral na incorrecte berichtgeving van De Telegraaf. Hierin werd namelijk gesuggereerd dat KLM geen vlees meer zou serveren in economy long haul , mede in het kader van duurzaamheid. Dit echter niet correct. ‘Op dit moment zijn er geen concrete plannen om volledig over te stappen op vegetarische maaltijden.’ laat de airline in een reactie weten. 
De airline laat verder weten: ‘Verduurzaming is ook voor onze catering een belangrijk thema. We kijken hierbij naar wereldwijde maatschappelijke trends en stemmen onze menu ontwikkeling hierop af. Bij het bepalen van het aanbod is keuzevrijheid van onze klanten belangrijk en moeten de maaltijden smakelijk en kwalitatief hoogstaand zijn. KLM vernieuwt regelmatig het aanbod en stemt dit af op de behoefte en wensen van haar klanten.’
foto KLM

Ticketverkoop Manchester United verzevenvoudigd na transfer Ronaldo

0

Met zijn transfer naar Manchester United maakte Cristiano Ronaldo eind augustus de tongen los. In zowel het zoekvolume als de ticketverkoop was het ‘Ronaldo-effect’ direct merkbaar: binnen een etmaal verzevenvoudigde zowel het zoekvolume als de ticketverkoop naar de wedstrijden van Manchester United.

Alle zeilen bij

“Op vrijdagavond hebben we direct met een projectteam op kantoor gezeten om online het ‘Ronaldo-effect’ te managen”, vertelt Roy Wouters, e-commerce manager van P1 Travel. “En dat was maar goed ook, want de website kon het verkeer nauwelijks aan.” P1 Travel, officiële wederverkoper van Manchester United, noteerde binnen 24 uur een toename van het organisch verkeer van 700% in het verkeer naar de pagina’s met tickets voor Manchester United. “We hebben zelfs even onze advertenties in Google uit moeten zetten om er zorg voor te dragen dat onze website in de lucht bleef.”

De populairste wedstrijden zijn de thuiswedstrijden tegen Newcastle op 11 september 2021 en Villarreal op 29 september 2021. Veel fans hopen dan natuurlijk de rentree van Ronaldo met eigen ogen te zien.

 

Ticketverkoop volgt trend

De ticketverkoop voor de voetbalwedstrijden volgt de trend van het zoekvolume: P1 Travel zag in dezelfde 24 uur een verzevenvoudiging van de omzet. De reisorganisatie opereert momenteel in vier landen en concludeert dat 70% van deze verkopen door Britten zijn gedaan. Hiervoor is een logische verklaring. Voor veel reizigers uit het buitenland gelden er momenteel lokale reisrestricties bij aankomst in het Verenigd Koninkrijk. Voor Britten geldt deze regel uiteraard niet, waardoor het bezoeken van een voetbalwedstrijd voor deze groep fans momenteel toegankelijker is. De meeste orders zijn dan ook ticket-only en betreffen reisgezelschap van twee tot drie mensen.

“Inmiddels is de piek geweest en is zowel het verkeer als het aantal boekingen stabiel, maar dat niveau ligt wel vele malen hoger dan voor de transfer van Ronaldo. Na een zware periode door coronatijd is dit echt een groot lichtpuntje die we nodig hebben en die laten zien dat de fans echt snakken naar live events.” Wouters verwacht dat de hogere, stabiele lijn van boekingen voorlopig zal doorzetten. “Al hangt dat natuurlijk ook af van het succes van de club in de Champions League en Premier League.”

Over P1 Travel

P1 Travel is al meer dan tien jaar actief als officiële wederverkoper van Manchester United. P1 Travel is hét sportreisbureau van Europa en daarbuiten. Dankzij officiële partnerships met de grootste internationale voetbalclubs, eventlocaties en toernooien verzorgt P1 Travel de best mogelijke ervaring voor fans van over heel de wereld. P1 Travel zorgt er met vijftig medewerkers voor dat mensen het evenement van hun dromen beleven. Voor meer informatie, zie www.p1travel.nl.

foto shutterstock

KLM brengt weer meer reizigers naar Canada

0
KLM Airbus 330-200 Foto:KLM

KLM gaat weer meerdere keren per week vliegen naar Vancouver, Calgary, Edmonton, Toronto en Montreal. Daarnaast biedt KLM met partner Westjet een nog groter netwerk in Canada aan. Vanaf vandaag (dinsdag 7 september) kunnen gevaccineerde reizigers met een negatieve PCR-test hier weer gebruik van maken. Zij mogen vanaf die datum weer naar Canada vliegen.

Het wereldwijde bestemmingennetwerk staat centraal in KLM’s strategie om sterker en concurrerender uit de coronacrisis te komen. KLM heeft sinds de start van de COVID-19-pandemie dit netwerk zoveel mogelijk in stand gehouden. Daardoor konden klanten (noodzakelijke) reizen maken en kon vervoer van vracht, zoals medische hulpmiddelen en vaccins, blijven doorgaan. Deze strategie heeft KLM goed geholpen gedurende de coronacrisis. Dat maakt het eenvoudiger om nu weer op te schalen.

‘Wij zijn heel blij dat de Canadese overheid het goede voorbeeld geeft door weer gevaccineerde reizigers toe te laten. Dankzij deze versoepeling kunnen we weer meer doen waar we goed in zijn: mensen met elkaar verbinden en een onvergetelijke reis bezorgen. Onze klanten kunnen nu weer hun familie in Canada bezoeken, of face-to-face zaken doen. Dat we nu weer reizigers naar onze verschillende bestemmingen in Canada kunnen brengen is een belangrijke mijlpaal en een volgende stap op de weg naar herstel. Hopelijk zullen versoepelingen in de reisrestricties van en naar de VS ook snel worden aangekondigd’, zegt Pieter Elbers (president-directeur en CEO KLM).

AirPlus en THL Pay slaan de handen ineen voor ad-hoc aankopen

0

AirPlus International, een bekende wereldwijde aanbieder van zakelijke betalingen, en de Nederlandse betaalspecialist THL Pay Payment Solutions werken samen door de integratie van de AirPlus Virtual Cards in het THL Pay betaalplatform.

Hierdoor kunnen zakelijke klanten transacties met Virtual Cards en bankoverschrijvingen combineren. Alle gemaakte kosten worden centraal afgerekend en gespecificeerd op één overzichtelijke statement. Door deze samenwerking kunnen klanten nu profiteren van één full-service leverancier in plaats van duizenden, meer controle krijgen over uitgaven, compliance verbeteren, tijd en geld besparen plus de total cost of ownership verlagen en concrete kostenbesparingsdoelstellingen realiseren.

De processen voor corporate payments en intern uitgavenbeheer zijn veel eenvoudiger, gestroomlijnder en uiterst efficiënt. De nieuwe integratie combineert controle over de uitgaven op lange termijn, het elimineren van individuele facturen voor eenmalige aankopen en inzicht in potentiële kostenbesparingen. Dankzij het transparante, gecentraliseerde procesontwerp kunnen bedrijven een veel hogere mate van beleidsnaleving bereiken bij hun werknemers door deze oplossing te gebruiken voor hun ad-hoc- en terugkerende betalingen.

Het partnerschap met THL Pay is een volgende stap voor AirPlus om de procurement activiteiten te verbeteren

THL Pay is de eerste procure to pay partner voor AirPlus in Nederland. AirPlus is al meer dan 30 jaar succesvol actief in zakelijke betalingen en heeft een leidende positie in business travel management. Vorig jaar heeft AirPlus de AirPlus Virtual Cards Procurement gelanceerd, die ook voor veel andere zakelijke procurement betalingen de juiste oplossing biedt. De samenwerking met THL Pay is een verdere stap om de procurement activiteiten uit te breiden.

“Wij zijn al jaren een expert in Travel Payment. Het partnerschap met THL Pay illustreert de ambitie van AirPlus om onze scope uit te breiden en de Corporate Payment Provider bij uitstek te zijn. We hebben geluisterd naar de behoeften van onze klanten en nu kunnen zij profiteren van onze geïntegreerde betaaloplossingen”, zegt Melvin van Wingerden, Country Manager AirPlus Benelux & Nordics.

Lourens Stamhuis, CEO THL Pay voegt toe: “Wat we hebben ervaren is de behoefte van klanten om de totale controle over hun uitgaven te optimaliseren, zowel van voorkeursleveranciers als van aankopen van ad-hoc leveranciers, de tail spend. De kosten die gemoeid zijn met dit deel van hun uitgaven, zijn aanzienlijk vanwege inefficiëntie en het aantal betrokken stakeholders. Die ook allemaal de uitdagingen van dit aankoop- en betalingsproces ervaren. We zijn trots op onze samenwerking en op het feit dat we de perfecte match zijn om de klant een totaaloplossing te bieden voor het betalen van reis- en niet-reisaankopen.

AirPlus en THL Pay ervaren nu al een grote vraag. De gezamenlijke oplossing zal worden geïntroduceerd met een aantal pilot-klanten en vervolgens voor alle klanten in Nederland.

Onderzoek Bloomberg: grote internationale bedrijven willen minder vliegen

0

Veel grote internationale bedrijven willen minder zakelijk reizen. Ook de zogeheten Nederlandse Big Four wil het vliegtuig waar mogelijk vervangen voor trein, elektrische auto of videobellen.

Dat stelt Accountancy Vanmorgen mede op basis van berichtgeving van persbureau Bloomberg, dat aan 45 grote bedrijven in de Verenigde Staten, Europa en Azië vroeg naar hun plannen op het gebied van zakenreizen.

Het merendeel (84 procent) liet weten het aantal zakenreizen zeker te gaan beperken. De meeste bedrijven voorzien een afname tussen de 20 en 40 procent.

KPMG zegt dat er tijdens de pandemie zeer weinig gevlogen is en dat dit nog steeds het geval is. In 2019 vlogen medewerkers in ruim 23 miljoen kilometer; in 2020 was dat nog geen 4,5 miljoen kilometer.

‘De noodzaak om het vliegtuig in te stappen voor zakelijk overleg is absoluut veranderd’, zegt een woordvoerder. ‘Dat was al zo voor de uitbraak van corona, maar de pandemie heeft ons nog kritischer gemaakt. Inmiddels wordt het digitaal overleg alom omarmd. Geen CO2-uitstoot, geen onnodig tijdverlies door vertragingen of reistijd naar en van vliegvelden. Die voordelen waren voor corona al helder. Met de komst van meer en betere digitale samenwerkingstools wordt dat nog meer versterkt. Soms hebben we de verplichting naar klanten te reizen (bijvoorbeeld voor audits) en het kan ook toegevoegde waarde hebben in de ontwikkeling van onze medewerkers. Maar tegelijkertijd is vliegen na corona geen vanzelfsprekendheid meer.’

Om te kiezen voor het vliegtuig, moet de medewerker kunnen aantonen wat de meerwaarde hiervan is ten opzichte van bijvoorbeeld een digitaal overleg.

‘Zo zal de praktijk leren dat bijvoorbeeld langdurige sessies met veel interactie tussen grote groepen collega’s het noodzakelijk maken om elkaar fysiek op te zoeken. Als trein, auto, bus of fiets geen uitkomst bieden, is het vliegtuig de laatste keuze. Sowieso gaan we voor korte afstanden alleen nog met de trein: London, Parijs, Frankfurt, etc. Zodra treinverbindingen verbeteren, zal dat steeds verder worden uitgebreid.’

KPMG wil de CO2-uitstoot door vliegen in 2030 met minimaal 50 procent verlagen ten opzichte van 2019. (Foto Shutterstock).

Don't Miss