Monday, December 9, 2019

Aspire businesslounge geopend op Eindhoven Airport

0

Swissport heeft op Eindhoven Airport de Aspire Lounge geopend. De businesslounge van 200 vierkante meter telt 60 zitplaatsen. De lounge bevindt zich achter de security op de eerste verdieping. De Aspire Lounge is dagelijks geopend van 05.30 uur 21.30 uur.

Shaun Weston, vicepresident Global Lounges bij Swissport International: ‘We zijn er zeer trots op om ons merk Aspire te introduceren op Eindhoven Airport. De opening van deze premium lounge op Eindhoven Airport is een toevoeging aan ons huidige aanbod in Nederland. Eindhoven is onze vierde lounge in Nederland. We hebben al drie succesvolle lounges op Amsterdam Schiphol Airport.’

Bij reservering geldt een tarief van 30 euro per persoon. Toegang zonder vooraf te reserveren kost 35 euro per persoon. Priority Pass- en Dragon Passhouders hebben gratis toegang tot de lounge. Dat geldt ook voor Preferred Bankingklanten van ABN AMRO. Naar verwachting kunnen gasten in 2020 ook de lounge inclusief parkeerplek reserveren.

Transavia: 9 bestemmingen vanaf Brussel

0

Transavia biedt komende zomer negen bestemmingen aan vanaf Brussel: Alicante en Ibiza in Spanje, Verona in Italië, Corfu, Heraklion en Thessaloniki in Griekenland, Tel Aviv in Israël, Agadir in Marokko en Faro in Portugal. Tickets met vertrek vanaf Brussel zijn vanaf vandaag, dinsdag 3 december, te boeken.De eerste vlucht is op 30 maart 2020.

‘Wij blijven kijken naar mogelijkheden om onze positie te versterken’, aldus Erik-Jan Gelink, commercieel directeur van Transavia. Onderzoek gaf aan dat Brussel ons extra kansen biedt omdat de (lowcost) vraag vanuit Nederland en België naar vliegreizen het aanbod overstijgt. Een aanzienlijk deel van onze huidige klanten en onze bestaande B2B-klanten komt reeds uit België en zuidelijk Nederland. Daarom zien wij het starten met vliegen vanaf Brussel als een mooie stap om onze klanten in België en Nederland te blijven voorzien in hun wensen met een aantal prachtige bestemmingen.’

Sani Resort pakt prijs als beste ter wereld

0
Sani Resort is bekroond erkenning als World’s Leading Family & Beach Resort 2019, een van de meest begeerde categorieën in de World Travel Awards. Sani Resort won dit jaar prijzen in drie categorieën, met eerder de bekroning als Europe’s Leading Family Resort en Greece’s Leading Family Resort. De titel van World’s Leading Family & Beach Resort 2019 is voor Sani Resort de ultieme beloning voor het voortdurende streven naar uitmuntendheid. 
De World Travel Awards, overal ter wereld erkend als de meest prestigieuze toerisme awards, rangschikken Sani Resort onbetwistbaar bij de beste resorts van de wereld. In verschillende categorieën worden genomineerden van wereldklasse erkend en gelauwerd voor hun schitterende aanbod en uitmuntende prestaties. De Grand Final Gala Ceremony 2019 vond op 28 november plaats in Muscat, Oman.

​De heer Dimitris Kontos, COO van Sani Resort, over het succes van Sani Resort: “Na de eerdere overwinningen dit jaar in de categorie voor Europa en voor Griekenland, zijn we blij dat we nu ook een erkenning hebben in een wereldcategorie. Deze prijzen zijn een eerbetoon aan het team en we zijn oprecht vereerd dat we dit jaar wereldwijd erkend en gelauwerd zijn. Zoals altijd bedanken we iedereen die voor ons heeft gestemd en onze gasten voor de voortdurende steun.”

Deze overwinning komt op het einde van een zeer succesvol seizoen 2019 voor Sani Resort, met de lancering van een aantal nieuwe ervaringen voor de gasten en de ontvangst van tal van onderscheidingen, van onder meer TripAdvisor, Condé Nast Traveller en Connoisseur Circle.

EVA Air per trein vanuit België naar Amsterdam

0

EVA Air kondigt een samenwerking met de Belgische spoormaatschappij NMBS aan om spoorwegverbindingen te bieden van Brussel via Antwerpen naar Amsterdam Schiphol Airport v.v. om zo beter aan te sluiten op de door EVA Air uitgevoerde vluchten naar Bangkok en Taipei.

De treindienst NMBS (9B); ook wel Intercity Amsterdam-Brussel genoemd; wordt vaak geëxploiteerd door de Nederlandse en Belgische Spoorwegen en rijdt tussen beide hoofdsteden.

 

Bell & Ross brengt het Noorderlicht aan je pols

0

Bell & Ross, het luxe horlogemerk, lanceert nu de BR03-92 Full Lum, met een modern design en subtiele tinten. De BR 03-92 Full Lum past perfect in Bell & Ross ‘familie van instrumenthorloges met als doel optimale leesbaarheid. Het horlogemerk zet zijn concept voort door de traditionele principes van dag / nacht leesbaarheid om te keren. Het idee is om de contrasten om te schakelen. In het daglicht onderstrepen de moderne lijnen het essentiële. Het eenvoudige en overzichtelijke display van dit uurwerk heeft een grafische wijzerplaat met duidelijke cijfers. ‘s Nachts veranderen de subtiele tinten in een explosie van licht. De wijzerplaat en de lichtgevende rubberen armband lichten op als een aurora borealis.

Prijs: 3500 euro

Garuda Indonesia trots op nieuwe A330-900neo

0

Garuda Indonesia heeft deze week haar eerste Airbus A330-900neo gepresenteerd. De levering van het nieuwe toestel maakt onderdeel uit van het vloot vernieuwingsprogramma om passagiers een verbeterde ‘flight experience’ te bieden. Garuda Indonesia de Airbus A330-900neo nog niet vast in het schema naar en van Schiphol opnemen dit winter seizoen, maar het toestel zal wel af en toe te zien zijn in Amsterdam.

Tijdens de presentatie, welke plaatsvond in Hangar 2 Garuda Indonesia Maintenance Facility AeroAsia te Tangerang, waren meerdere hoogwaardigheidsbekleders aanwezig, zoals de ambassadeur van Frankrijk. De nieuwe A330-900neo draagt de registratie PH-GHE.

De Airbus A330-900neo bestaat uit een twee-klasse-configuratie met 24 stoelen in Business Class en 277 stoelen in Economy Class. De maximale afstand die afgelegd kan worden is 13.000km met een maximale vluchtduur tot 14.5 uur non-stop.

Gratis WiFi pakket
Tijdens de lancering van dit nieuwe toesteltype introduceerde Garuda Indonesia de laatste noviteiten van de Airbus A330-900neo. Zo blijft het voor Garuda Indonesia mogelijk om zich bezig te blijven houden met ‘The New Flight Experience’ voor haar passagiers. Het toestel beschikt bijvoorbeeld over een bredere cabine, een Airspace Cabin Lighting system en Wi-Fi In-flight Connectivity. Op de A330-900neo wordt een speciaal Free WiFi Text pakket aangeboden voor passagiers. Met dit pakket kan er kosteloos gebruik worden gemaakt van tekst messaging zoals Whatsapp en I-message. Tevens beschikt elke stoel over een persoonlijk In-Flight Entertainment (IFE) scherm, een USB-aansluiting en stroomvoorzieningen.

In tegenstelling tot eerdere berichten zal Garuda Indonesia de Airbus A330-900neo nog niet vast in het schema naar en van Schiphol opnemen dit winter seizoen.
“Zoals het er nu uitziet zal de A330neo op 12 data in december 2019 en januari 2020 Schiphol aandoen, met donderdag 12 december als haar debuut”, aldus Rick Wouters, Sales & Marketing Manager Europe. “We streven ernaar om dit prachtige toestel vanaf aankomend zomerseizoen vast in onze dienstregeling naar Amsterdam op te kunnen nemen”.

De Garuda Indonesia Group zal in 2019 totaal vijf toestellen ontvangen van hetzelfde type. Drie van deze toestellen zijn bestemd voor Garuda Indonesia en de overige twee zijn bestemd voor haar dochteronderneming Citilink Indonesia. Tot 2022 zal Garuda Indonesia 14 Airbus A330-900neo toestellen ontvangen.

BCD Travel krijgt opnieuw hoogste MVO-score

0
BCD Travel behaalde een gouden rating in een onafhankelijk onderzoek naar de duurzaamheidsprestaties van het bedrijf. BCD is daarmee de enige zakenreisorganisatie die vier jaar op rij de hoogste score krijgt.
Met deze score behoort BCD Travel tot de beste 1% van alle leveranciers die zijn beoordeeld door EcoVadis, het wereldwijd toonaangevende beoordelingsplatform voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). BCD gebruikt deze onafhankelijke beoordeling om transparantie te creëren, supply chains van klanten te beveiligen en juridische risico’s te minimaliseren. Daarnaast heeft WINiT by GBTA, een netwerk dat pleit voor positieve verandering voor carrièrekansen van vrouwen in de reisindustrie, onlangs de werkzaamheden van BCD voor het promoten van een MVO-project voor vrouwen erkend.
“Ik ben er trots op dat we voor het vierde jaar op rij de gouden score ontvangen. Deze erkenning toont aan waarom onze klanten, medewerkers en partners op ons kunnen vertrouwen. Het is het resultaat van de inspanningen van ons bedrijf en al onze medewerkers samen om de duurzaamheidsprestaties voortdurend te verbeteren,” zegt Kathy Jackson, Executive Vice President, Global Program Management en Executive Chair of Sustainability bij BCD Travel. “Ik ben ook trots op de erkenning van WINiT voor onze inzet om kansen voor vrouwen te creëren en het welzijn van vrouwen te bevorderen.”
Klanten waarderen de duurzaamheidsinspanningen van BCD Travel. “Wij vinden het belangrijk om samen te werken met partners die onze waarden en principes delen,” zegt Ralf Uwe Schmitt, Corporate Head of Sustainability bij Getinge. “Dit is een zeer belangrijke prestatie, die illustreert hoe BCD Travel zich inzet voor duurzaamheid en de voortdurende verbetering ervan.” Het Zweedse medische technologiebedrijf Getinge voorziet ziekenhuizen en biowetenschappelijke instellingen van producten en oplossingen voor het verbeteren van klinische resultaten en het optimaliseren van workflows.
De gouden rating van EcoVadis is het resultaat van verschillende belangrijke initiatieven in 2019, zoals:
  • Innovatieve praktijken voor milieuproblemen, zoals operationele energiebesparende maatregelen.
  • Verhoging van het aantal locaties dat wereldwijd gecertificeerd is conform ISO 14001 en ISO 45001 naar 95%.
  • Invoering van aanvullende strategieën op het gebied van diversiteit en gelijke kansen, corruptiebestrijding, fraudebestrijding en duurzame inkoop.
  • Communicatie over de voortgang van de Duurzame Ontwikkelingsdoelen.
  • Externe controle van duurzaamheidsrapportage.
De EcoVadis-methode onderzoekt 21 criteria op het gebied van milieu, arbeidsomstandigheden, eerlijke handel en duurzame inkoop. Marktleiders zoals Verizon, Merck, Coca Cola Enterprises, Heineken, Johnson & Johnson, Renault-Nissan, BASF, Michelin, ING Bank en Nokia gebruiken EcoVadis om hun risico’s te beperken, hun transparantie te bevorderen en innovatie te stimuleren bij meer dan 55.000 handelspartners.

KLM opent nieuwe Crown Lounge

0

KLM heeft vandaag de geheel vernieuwde KLM non-Schengen Crown Lounge op Schiphol officieel geopend. De gloednieuwe lounge biedt haar bezoekers een onvergetelijke ervaring dankzij het hoogwaardige serviceniveau, nieuwe Food & Beverage-concepten en de toepassing van innovatieve technologieën.

De KLM non-Schengen Crown Lounge – zoals de lounge officieel heet – ligt tussen de E- en F-pier op Schiphol. ‘Het huis van KLM’ valt meteen op door de verlichte glazen wand met zo’n vijfduizend Delftsblauwe huisjes. Bezoekers van de lounge nemen de roltrap naar boven, een tijdreis langs deze iconische World Business Class-geschenken. In het huis worden ze welkom geheten door personal lounge assistants en krijgen ze snel toegang door hun boarding pass bij de selfservice automaten te scannen. De witte marmeren loungebalie vormt de basis van een gigantisch KLM-logo met daarachter een fraai uitzicht op de start- en landingsbanen, de pieren en de KLM-vloot.

Dubbele kroon

De capaciteit van de KLM non-Schengen Crown Lounge is verdubbeld. De lounge heeft nu een oppervlakte van 6800 vierkante meter met ongeveer 1000 ‘full free service’ zitplaatsen. Daar bovenop zijn er om en nabij 200 exclusieve plaatsen in Blue Bar en Blue Restaurant met een even exclusief serviceniveau. Klanten kunnen daar met hun Flying Blue mijlen betalen. Met de verdubbeling van de capaciteit houdt KLM rekening met de verwachte groei van loungebezoekers. Het is werkelijk een huzarenstukje geworden waar we onze klanten en die van onze partner-airlines een onvergetelijke ervaring bieden. Een kroon op de 100ste KLM-verjaardag!

Eelco van Asch, Senior Vice President, KLM Ground Services
„De KLM non-Schengen Crown Lounge weerspiegelt de uitstraling van het merk KLM: comfortabel, servicegericht en innovatief. Nieuwe Food & Beverage-concepten, digitale ondersteuning zoals selfservicetoegang en de service van het loungepersoneel, dragen bij aan de persoonlijke beleving. Met de online Lounge Guide hebben bezoekers altijd een digitale gids bij de hand – om wegwijs te geraken, om services te boeken, om vluchtgegevens te checken of om persoonlijke hulp van een van de aanwezige Personal Lounge Assistants te vragen.

Concept

KLM wil klanten een volledig nieuwe ervaring bezorgen met innovatieve serviceconcepten. KLM heeft in nauwe samenwerking met het Nederlandse architectenbureau ‘concrete’ vijf verschillende ‘Nederlandse landschappen’ ontworpen om zo aan de uiteenlopende wensen en behoeften van klanten voldoen. Om te werken, te ontspannen, om op te frissen, om te eten en te drinken, voor entertainment en voor fine-dining. Deze 5 landschappen zijn:

In Polder kan men ideaal werken en tegelijk ontspannen. Het tapijt van verschillende tinten groen doet denken aan de uitgestrekte Hollandse weiden. Een 110 meter lange LED-lichtmuur simuleert de Nederlandse hemel. De verlichting past zich aan het moment van de dag aan, inclusief een mooie zonsondergang.

In het levendige ‘City’ kunnen klanten genieten van live-cooking, een speciaal – in samenwerking met Heineken- ontworpen Heineken Bar en een koffiebar met een barista. Het nieuwe Food & Beverage-concept – gekenmerkt door stijlvolle, hoogwaardige en verse seizoensproducten – wordt verzorgd door KLM’s partner Vermaat. Het verminderen van afval is een belangrijke pilaar van beide bedrijven op het gebied van loungecatering.

Sea biedt alles wat klanten nodig hebben om tijdens hun reis weer energie op te doen. Het gebied heeft 20 gratis douches, die vooraf gereserveerd kunnen worden bij de verschillende selfservice-kiosken in de lounge. De luxe slaapcabines bieden – tegen betaling met Flying Blue-miles of 3 uur voor €49,50 – privacy, rust en comfort. Het is de perfecte omgeving om de ogen even te sluiten en uit te rusten tijdens een overstap of van een lange reis. Zowel de douches als de slaapcabines krijgen in de toekomst een automatisch digitaal sleutel systeem met QR-codes.

De opvallende Dutch Mountain-zone biedt bezoekers verschillende opties om te werken en zich te vermaken. Van een TV-kamer tot een DJ-stand voor speciale evenementen. Daarnaast is er veel aandacht voor Dutch design en historische attributen uit het KLM-erfgoed.

Sky is een exclusief gebied dat zich op de tweede verdieping bevindt. In Sky’s high-end setting met – op expliciet verzoek van klanten van KLM – een terras dat een prachtig uitzicht over de luchthaven Schiphol geeft, kan men genieten van excellente maaltijden en een breed scala aan dranken in Blue. Blue by KLM is een (betaald) restaurant met aangrenzende (betaalde) bar. Het menu van Blue is samengesteld door Joris Bijdendijk van RIJKS®, het met een Michelin-ster bekroonde restaurant van het Rijksmuseum. Blue biedt een fantastische gastronomische ervaring waarbij zorgvuldig rekening wordt gehouden met individuele timing en persoonlijke behoeften.

“Een mooier verjaardagscadeau konden we onze wereldwijde en Nederlandse klanten bijna niet geven. KLM staat voor gastvrijheid. Al 100 jaar verbinden we ons met onze klanten door hen continue centraal te stellen.

De KLM Crown lounge is een hoogwaardig kwalitatief rustpunt voor onze topklanten. Of je nu weggaat, terugkomt of een overstap hebt, hier kom je echt even tot rust. Het hele ontwerp, de klantvriendelijke benadering van onze KLM-medewerkers, is daarop gericht. De lounge is een voorbeeld van een unieke combinatie tussen de menselijke ‘touch’ en het digitale gemak.  We hebben hier naar onze mening de aantrekkelijkste lounge ter wereld neergezet waarin gastvrijheid en innovatie centraal staan: een klantervaring van ongekend niveau. De KLM Crown Lounge is een bestemming op zich! De kern  voor onze klanten is  alsof ze even  thuis komen  bij een goede vriend en die vriend heet de KLM.

Boet Kreiken, Executive Vice President, KLM Customer Experience

Emirates richt zich met codeshare SpiceJet op India

0

Nadat Qatar Airways onlangs een codeshare tekende met Indigo uit India heeft nu Emirates een betere toegang tot het land. Emirates heeft een codeshare- en interline-overeenkomst met SpiceJet getekend. Hiermee krijgen reizigers van en naar India toegang tot een groter en sterker routenetwerk, zegt Emirates.

Dit is de eerste codeshare-overeenkomst getekend door SpiceJet. Vanaf begin 2020 kunnen reizigers naar India kiezen uit veel meer vluchtopties op de routes van beide airlines: Ahmedabad, Mumbai, Cochin en Delhi.
Passagiers van Emirates kunnen overstappen in Dubai op directe vluchten naar Amritsar, Calicut, Mangalore, Madurai, Jaipur en Pune, routes die worden gevlogen door SpiceJet.

De codeshare-overeenkomst betekent dat reizigers vanuit de hele wereld een ticket kunnen boeken naar één van Emirates’ negen bestemmingen in India, om vervolgens over te stappen op één van de 172 binnenlandse vluchten die deel uitmaken van het netwerk van SpiceJet.
Het binnenlandse netwerk van SpiceJet omvat bestemmingen als Goa, Dehradun, Dharamshala, Jaisalmer, Jammu, Srinagar, Leh, Guwahatti, Pondicherry, Port Blair, Shirdi, Tirupati, Udaipur en Varanasi.
De eerste fase van de interline-overeenkomst gaat op 25 november van start voor vluchten vanaf 15 december 2019.

Schengenvisum wordt duurder

0

Toeristen uit landen waarvoor een visumplicht geldt zoals China, Rusland en India gaan volgend jaar flink meer betalen om Nederland of andere Schengenlanden te bezoeken. De Europese commissie heeft besloten dat op 2 februari 2020 de prijs voor een Schengenvisum voor een volwassene fors omhoog gaat. Dat geldt tevens voor het tarief van de externe dienstverlener waar een visum voor de Schengenlanden aangevraagd moet worden, aldus online kennisbank https://www.schengenvisum.info

Was een visumplichtige volwassen buitenlander dit jaar nog maximaal € 90,- kwijt (€ 60,- aan legeskosten voor een aanvraag van een Schengenvisum en € 30,- servicekosten). Vanaf februari volgend jaar zal dit € 160,- per persoon bedragen (€ 80,- voor de aanvraag van een visum en € 80,- voor de externe dienstverlener). Visumaanvragers moeten vanaf februari ook in vrijwel alle gevallen verplicht gebruik maken van een externe dienstverlener (VFS Global). Mocht een visum worden afgewezen dan is men alle betaalde kosten kwijt, er volgt geen restitutie.

Een reden om een visum voor Nederland aan te vragen kan heel divers zijn maar meestal gaat het om een toeristisch verblijf, bezoek aan familie, verblijf bij partner of een zakelijk bezoek.

Familiebezoek

Rob Demmers, redacteur bij https://www.Schengenvisum.info : “In Nederland wonen veel verschillende nationaliteiten. Het doel van een visumaanvraag is vaak een familiebezoek. Denk daarbij aan familie die afkomstig is uit Suriname, Indonesië, Turkije en Marokko maar bijvoorbeeld ook uit Syrië. Voor veel groepen in Nederland zoals migranten en vluchtelingen zal deze kostenverhoging flink doorwerken. Ouders, grootouders en andere familieleden komen meestal op uitnodiging voor een korte tijd naar ons land. Soms is het zelfs de enige mogelijkheid om zo de familie te ontmoeten. De kosten daarvoor zijn fors en moet men zelf dragen. Naast de leges voor de visumaanvraag komen er ook aanvullende kosten bij zoals vliegtickets, de premie voor de verplichte reisverzekering, reiskosten naar de ambassade, etc. Wij vrezen dat het voor bepaalde groepen onbetaalbaar gaat worden om familie uit te nodigen voor een bezoek aan Nederland.”

Economisch belang

De verhoging van de leges en servicekosten voor buitenlandse toeristen die Nederland willen bezoeken, is opmerkelijk omdat uit een economisch onderzoek in opdracht van het ministerie van Buitenlandse Zaken, naar de kosten en baten van het Schengen-visumbeleid voor Nederland, blijkt dat de toegevoegde waarde voor de Nederlandse economie meer dan 300 miljoen euro per jaar bedraagt.

Don't Miss