Wednesday, February 20, 2019

KLM jaarcijfers 2018 tonen forse winst

0

De resultaten van 2018 tonen een goed bedrijfsresultaat. CEO Elvers: ‘De sinds 2014 ingezette koers bij KLM van kosten besparen enerzijds en investeren anderzijds, werpt ook zijn vruchten af over het afgelopen boekjaar. Na het record operationeel resultaat (COI) over 2017, laat KLM over 2018 wederom een uitstekend operationeel resultaat zien van € 1.073 miljoen en een operationele marge van 9,8%. KLM doet het ook op andere vlakken goed. Zo is de bezettingsgraad verder gestegen naar 86,6% en is de operationele performance verbeterd op vrijwel alle indicatoren. De klanttevredenheid, gemeten in Net Promotor Score (NPS), is gestegen naar 42. De combinatie van investeringen en het harde werk van alle KLM’ers voor goede service zien we terug in deze mooie klantwaardering. Een resultaat om trots op te zijn met elkaar!’

RIU investeert 10 miljoen in aandelen TUI

0

RIU hotels heeft ruim 10 miljoen euro neergeteld voor een groter belang in TUI AG. RUI Hotels & Resorts kocht 1.100.000 aandelen TUI AG en ziet daarmee zijn aandeel in het toerismeconcern stijgen van 3,38 naar 3,56 procent.

Volgens Luis Riu, de CEO van RIU Hotels & Resorts, laat de aankoop de goede historische band tussen de twee bedrijven zien. Daarnaast maakt de aankoop duidelijk dat ook de vierde generatie van de familie Riu, net als de derde, trouw blijft aan de joint venture met het grootste toerismebedrijf in de wereld.

De relatie tussen TUI en RIU gaat 50 jaar terug. Dat gebeurde in 1977, met de oprichting van RIU Hotels S.A., een ontwikkelbedrijf voor hotels dat voor 49 procent in handen is van TUI en voor 51 procent bij de familie Riu.
In 1993 werd RIUSA II S.A. opgericht, een hotelbedrijf waarin TUI en RIU ieder 50 procent van de aandelen hebben. RIU is aandeelhouder van TUI AG sinds 2004.

De RIU-keten is in 1953 op Mallorca opgericht door de familie RIU als klein vakantiebedrijf en is nog steeds in handen van de familie. RIU Hotels & Resorts omvat 93 hotels in 19 landen, met 4,5 miljoen gasten per jaar en bijna 30.000 medewerkers. RIU is de 35-ste hotelketen in de wereld, en de vierde grootste in Spanje in zowel omzet als aantal kamers.

Done deal: Elbers blijft, KLM levert in

0

De groep Air France-KLM heeft het nieuws bevestigd dat Pieter Elbers aanblijft als CEO KLM. De Nederlandse airline betaalt echter wel een prijs: nieuwe groepstopman Ben Smith treedt toe tot de Raad van Commissarissen van KLM, zoals Business Traveller afgelopen zondag al berichtte. Deze ‘inmenging’ is altijd tegengehouden door KLM en de airline verliest daardoor naar verwachting een flinke dosis onafhankelijkheid. De airline krijgt wel een stukje invloed mee terug aan de andere zijde: ‘Zowel Anne Rigail als Pieter Elbers worden ook benoemd tot Vice-CEO’s van Air France-KLM en hebben hun commitment uitgesproken om samen met Benjamin Smith het succes van de Groep op te bouwen.’ De groep spreekt over een verbeterd en versimpeld bestuur. 

Het statement van AF-KLM

Vandaag keurde de Raad van Bestuur van Air France-KLM unaniem de presentatie goed van Benjamin Smith, CEO Air France-KLM, waarin hij zijn ambities voor de Groep uiteenzet, principes van bestuurlijk bestuur, strategische beslissingen en processen die op Groepsniveau moeten worden gemaakt met het doel van het vereenvoudigen en verbeteren van het bestuur van de Groep om het leiderschap van Europese luchtvaartmaatschappijen te bereiken.

Enkele essentiële elementen die nodig zijn om de langetermijndoelstellingen van de Groep te bereiken:

Creëer een nieuw Group CEO Committee om de strategische richting voor alle groepsmaatschappijen en business units te bepalen. Dit CEO-comité zal worden voorgezeten door Benjamin Smith. De andere leden van het comité zijn Pieter Elbers (CEO KLM), Anne Rigail (CEO Air France) en Frédéric Gagey (CFO Air France-KLM). De drie van hen zullen rechtstreeks rapporteren aan Benjamin Smith.

Verbetering van de samenwerking binnen de Groep om synergieën, efficiëntie en schaalvoordelen beter te benutten, met het doel de algehele winstgevendheid van de Groep te verbeteren

Vier de jarenlange traditie, reputatie en merkherkenning van Air France, KLM en Transavia binnen hun respectievelijke markten en versterk de positie van de Groep op haar twee hubs, Amsterdam Schiphol en Parijs-Charles de Gaulle.

Vereenvoudig de belangrijkste operationele processen van de Groep op de volgende gebieden: vloot- en netwerkstrategie, strategie voor commerciële en allianties, personeelszaken, inkoop, digitaal en gegevensbeheer.

Het bestuur van Air France-KLM sluit zich aan bij de Raad van Commissarissen van KLM en stelt de vernieuwing voor van Pieter Elbers als CEO van KLM tijdens de jaarlijkse algemene vergadering van KLM in april. De Raad van Bestuur van Air France-KLM erkent de toetreding van Benjamin Smith tot de Raad van Commissarissen van KLM tijdens hun volgende AVA.

Cees’t Hart wordt lid van de raad van bestuur van Air France-KLM tijdens de volgende AVA van de groep, ter vervanging van Hans Smits.

“We zijn ervan overtuigd dat Benjamin Smith en zijn team, met de vernieuwing van Pieter Elbers, de verdere groei bij Air France-KLM zullen voortzetten, gebruikmakend van de gecombineerde kracht en ervaring van de Group en zijn luchtvaartmaatschappijen”, aldus Anne-Marie Couderc, voorzitter van het bestuur van Air France-KLM. “De Raad van Bestuur is verheugd over deze nieuwe managementstructuur die vandaag is aangenomen en die de Groep, onder de duidelijke leiding van Benjamin, zal helpen leiders te worden in de industrie en succesvol te zijn”

‘Elbers blijft aan als topman KLM’

0

KLM topman Pieter Elbers van KLM mag aanblijven. Vandaag nam de bestuur van AF-KLM daarover een besluit. Dit meldt NOS op basis van haar bronnen. Het nieuws wordt vanavond rond 22u naar verluidt naar buiten gebracht. Welke bestuurlijke veranderingen er nog meer zijn – met andere woorden welke prijs KLM betaalt – is nog niet duidelijk.

 

 

Samsung onthult Galaxy Tab S5e

0

Met de Galaxy Tab S5e onthult Samsung een dunnere en lichtere tablet boordevol slimme functies, waardoor je altijd verbonden blijft. Door de combinatie van een 10,5 inch scherm met een grote batterij is de Galaxy Tab S5e speciaal ontworpen voor rijke en meeslepende entertainmentervaringen. Je geniet van je favoriete content, zonder de tablet tussendoor weg te hoeven leggen.

 “De Samsung Galaxy Tab S5e is een tablet van het hoogste niveau met een slank ontwerp en krachtige functies, beschikbaar voor een competitieve prijs”, zegt Gerben van Walt Meijer, Marketing Manager Mobile van Samsung Nederland. “Voor iedereen die op zoek is naar een slimme tablet die je verbonden houdt en een groot, mooi scherm voor een eersteklas entertainmentervaring wil, is de Galaxy Tab S5e een ideale partner.”

 Verfijnd design

Met zijn prachtige, vernieuwde ontwerp is de Tab S5e het toonbeeld van stijl. De metalen body is 5,5 millimeter dun en weegt slechts 400 gram. De tablet is ultradraagbaar, duurzaam en past zich moeiteloos aan jouw lifestyle aan. De Galaxy Tab S5e is beschikbaar in een reeks frisse en moderne kleuren, zoals zilver, zwart en goud. Zo selecteer je de tablet die helemaal bij jou past.

De langere levensduur van de batterij tot 14,5 uur[1] is geoptimaliseerd voor eindeloos browsen, streamen, gamen en werken.

Geïntegreerde intelligentie

De Tab S5e verbindt je met de wereld. Het is de eerste tablet met Bixby 2.0[2]. Dat maakt de tablet de ideale hub om slimme apparaten van Samsung te bedienen. Met Quick Command zet je bijvoorbeeld heel eenvoudig je TV en robotstofzuiger tegelijkertijd aan, simpelweg door een commando uit te spreken.

Ook als je wilt werken, staat de Galaxy Tab S5e je bij. Met DeX en het apart verkrijgbare toetsenbord tover je de Tab om tot een volwaardige pc-omgeving. Met call & message continuity[3] beantwoord je telefoontjes en berichten direct op de tablet, ook als je smartphone niet in de buurt is of met een ander Wi-Fi netwerk verbonden is.

Verbeterd entertainment

Of je nu kijkt naar een zenuwslopende film of je favoriete TV-serie, je ervaart content in uitstekende details op Samsungs Super AMOLED-display met een schermratio van 16:10 en zonder zichtbare knoppen. Het 10,5 inch Edge to Edge-display met afgeslankte randen geeft de tablet een screen-to-bodyratio van 81,8% en brengt zo content tot leven. Met de Tab S5e ervaar je YouTube Premium tot 4 maanden gratis en geniet je van je favoriete content in de beste kwaliteit op YouTube, YouTube Music en YouTube Gaming[4].

 

Om de beeldkwaliteit aan te vullen beschikt de Tab S5e over rijk geluid, tuned by AKG. De Quad Speakers zijn verwerkt in iedere hoek, terwijl auto rotate stereosoftware zorgt voor krachtig, helder geluid dat zich automatisch aanpast aan hoe jij de tablet vasthoudt. Ook heeft de Tab S5e Dolby Atmos voor 3D-geluid.

 

De Samsung Galaxy Tab S5e is vanaf april verkrijgbaar in Nederland voor een verkoopadviesprijs van € 419,-. Kijk voor meer informatie over de Tab S5e op news.samsung.com/nl/ of https://www.samsung.com/nl/tablets/.

Korean Air viert 50ste verjaardag met speciale livery

0

Korean Air zal tien vliegtuigen met een speciale livery uitrusten om dit jaar zijn 50e verjaardag te vieren.

Het vliegtuig zal een speciaal embleem weergeven met de tekst “50 jaar” met een vliegtuig eroverheen (zie foto). Het nummer “0” is ontworpen in een taegeuk-stijl, die lijkt op de iconische rode en witte cirkel van de Zuid-Koreaanse vlag.

De vliegtuigen om de livery weer te geven zijn twee Airbus A380-800s, twee A220-300s, twee Boeing 787-9 Dreamliners, twee 777-300ER’s en twee 737-8 Maxs.

Korean Air werd opgericht in 1969 en heeft vluchten naar 124 bestemmingen in 44 landen. De luchtvaartmaatschappij heeft een totale vloot van 174 vliegtuigen en vervoerde in 2017 26 miljoen passagiers.

Best Western Hotels & Resorts neemt WorldHotels over

0

Best Western® Hotels & Resorts kondigt vandaag de overname aan van het gerenommeerde wereldwijde hotelmerk WorldHotels ™, dat een verzameling van ongeveer 300 unieke en speciale hotels en resorts vertegenwoordigt op vooraanstaande bestemmingen over de hele wereld.

“Er is een geweldige synergie tussen Best Western en WorldHotels. Door de krachten te bundelen in deze nieuwe samenwerking, zullen we concurrentievoordelen creëren voor beide bedrijven, “aldus David Kong, President en CEO van Best Western Hotels & Resorts. “Ik heb het grootste respect voor WorldHotels en geloof in het enorme potentieel.”

De overname van WorldHotels werd vorige week afgerond. Het WorldHotels merk zal een cruciale rol spelen bij het versterken van het portfolio van Best Western door het upper upscale en luxury segment in het hotelportfolio op te nemen. WorldHotels behoudt zijn kenmerkende persoonlijkheid en individualiteit terwijl het profiteert van het robuuste en schaalbare e-commerceplatform van Best Western, sterke partnerships, bekroond loyaliteitsprogramma, effectieve sales- en marketingondersteuning, een wereldwijd distributienetwerk en krachtige revenue engines.

“Best Western is één van de grootste, meest gerespecteerde en vertrouwde hotelmerken”, zegt Geoff Andrew, CEO van WorldHotels. “Terwijl we onze krachten bundelen, vormt de gecombineerde kracht van onze merken het toneel voor een mooie toekomst voor zowel Best Western als WorldHotels. Door het gevestigde senior leadership team en de regionale aanwezigheid in elke markt, brengt Best Western een nieuw niveau van expertise met zich mee, wat ongetwijfeld zal bijdragen aan de groei van het merk WorldHotels in belangrijke markten. ”

Best Western heeft de afgelopen jaren een enorme transformatie doorgemaakt. Alleen al in het laatste jaar werd Best Western door Fast Company uitgeroepen tot een van ‘s werelds meest innovatieve bedrijven, breidde het portfolio uit tot 13 dynamische merken die nieuwe gasten in nieuwe segmenten bereikten en won het bedrijf een recordaantal industriële onderscheidingen. De acquisitie is een bewijs van het streven van Best Western naar groei, modernisering en voortdurende vooruitgang, waardoor de positie van het bedrijf als een vertrouwde leider in de wereldwijde hotelindustrie wordt versterkt.

“In de komende maanden zullen we ons richten op het tonen van de potentie van WorldHotels door de inkomsten richting de hotels te verbeteren en tegelijkertijd de onafhankelijke identiteit te waarborgen. We zijn ervan overtuigd dat de WorldHotels van ons platform en onze revenue engines zullen profiteren en dat meer onafhankelijke, kwalitatieve hotels zich aangetrokken zullen voelen om zich bij het merk WorldHotels aan te sluiten. We zijn zeer verheugd dat Geoff Andrew zal aanblijven als CEO van WorldHotels”, concludeert Kong.

Schiphol start proef voor boarden met gezichtsherkenning

0
Schiphol start proef voor boarden met gezichtsherkenning
Schiphol start proef voor boarden met gezichtsherkenning

Reizigers die met Cathay Pacific reizen kunnen meedoen aan een proef voor boarden met gezichtsherkenning. De proef is onderdeel van de eerste fase om reizen met gezichtsherkenning op termijn volledig mogelijk te maken op Schiphol.

Deelnemers aan de proef worden, na het inchecken, begeleid naar een van de speciale registratiekiosken. Hier wordt het paspoort, de instapkaart en het gezicht van de passagier gescand. Daarna volgt zoals altijd de security- en paspoortcontrole. Bij het boarden wordt bij de gate een scan gemaakt van het gezicht. Deze wordt vergeleken met de scan die gemaakt is bij het registreren. Wanneer het gezicht wordt herkend, gaat het poortje open en kan de passagier direct aan boord. Dit betekent meer gemak voor de reiziger en een betere doorstroming op de luchthaven. We noemen dit concept ‘Seamless Flow’.

Met vernieuwingen als deze wordt reizen op Schiphol nog makkelijker. “Voor passagiers wordt de reis van aankomst op de luchthaven tot aan boord gaan, eenvoudiger en efficiënter” zegt Wilma van Dijk, directeur Safety en Security van Schiphol. ”Nu moet je bij verschillende controlepunten op de luchthaven nog je paspoort, je instapkaart of beide laten zien. Bijvoorbeeld bij het afgeven van je bagage, bij de toegang tot de veiligheidscontrole, bij het passeren van de grens en als je gaat boarden. In de toekomst kun je deze controlepunten soepeler passeren omdat je wordt herkend aan je gezicht. Je paspoort en instapkaart kan je in de tas laten.”

“Cathay Pacific is altijd op zoek naar manieren om de ervaring van onze klanten in elke fase van hun reis met ons te verbeteren en de ervaring op de luchthaven is een belangrijk en integraal onderdeel van die reis. We zijn daarom blij om deel uit te maken van deze innovatieve proef, om in samenwerking met Schiphol ons en onze passagiers voor te bereiden op de toekomstige manier van reizen” vertelt Will Kerr-Muir, Country Manager Benelux & France van Cathay Pacific.

De komende maanden wordt het scannen van het gezicht, het paspoort en de instapkaart bij registratie en het boarden getest. Het is de bedoeling dat in de loop van het jaar, in de volgende fase, de paspoortcontrole wordt toegevoegd aan de proef. Tijdens de proef worden de procedure en de apparatuur tussentijds regelmatig geëvalueerd en waar nodig bijgesteld. Voor het testen van deze innovatie is een samenwerkingsverband aangegaan door de overheid, Amsterdam Airport Schiphol, Cathay Pacific, KLM en Vision-Box die het technologie platform voor Seamless Flow ontwikkeld heeft.

Nieuwe naam en identiteit voor Carlson Wagonlit Travel

0

CWT is de nieuwe officiële naam voor Carlson Wagonlit Travel, de wereldwijde zakenreisorganisatie.

CWT Energy Resources & Marine, CWT Meetings & Events, en de CWT Solutions Group hebben ook nieuwe logo’s. Klanten van de wereldwijde hoteldistributieafdeling, RoomIt by CWT, zullen slechts kleine veranderingen in het kleurenpalet zien.

‘De nieuwe naam CWT is een eerbetoon aan het bedrijfserfgoed en verbindt de digitale leiderschapsambities met de drie pijlers van het bedrijf: het vereenvoudigen van zakenreizen, het ontsluiten van nieuwe mogelijkheden en het samenwerken met bedrijven. De nieuwe naam sluit ook aan bij de drievoudige intentie om de onbetwiste wereldleider te zijn op het gebied van digitale zakenreizen, hoteldistributie, vergaderingen en evenementen.  ‘

“Deze naamsverandering is de laatste fase van ons digitale ontwikkelingsplan en combineert de kracht van technologie en innovatie met de expertise van onze mensen,” aldus Kurt Ekert, President en CEO van CWT. “Er is een nostalgische link met het Wagons-Lit-tijdperk en we zijn trots op ons 150-jarig bestaan. De huidige ontwikkelingen versterken onze intentie om ook de komende anderhalve eeuw leidend te blijven op het gebied van zakenreizen.”

CWT-beloften

Uit gesprekken met onze klanten, leveranciers en medewerkers over de hele wereld hebben we nieuwe mogelijkheden geïdentificeerd om hen de keuze en ondersteuning te bieden die ze nodig hebben. Deze inzichten zijn gebundeld in drie belangrijke CWT-beloften die ons in de toekomst zullen leiden:

 

  • Meer reisgemak

CWT biedt een eenvoudige en overzichtelijke reismanagementervaring – van een intuïtieve gebruikersinterface tot geïntegreerde beheertools.

 

  • Nieuwe mogelijkheden

CWT levert meer diensten en inhoud aan reizigers, travelmanagers en leveranciers, om zo potentiële nieuwe zakelijke mogelijkheden te ontsluiten.

 

  • Moving forward, together

CWT is continu bezig het aanbod te innoveren en te ontwikkelen. We gebruiken nieuwe technologieën om onze klanten nieuwe en betere manieren te bieden voor het wereldwijd beheren van zakenreizen.

Qatar Airways start programma voor MKB

0

In Europa en Noord- & Zuid-Amerika is Qatar Airways gestart met het loyalty programma voor bedrijven ‘Beyond Business by Qatar Airways’. Dit nieuwe programma maakt gebruik van de nieuwe munteenheid Qrewards en biedt exclusieve voordelen voor zakenreizigers. Beyond Business by Qatar Airways zal later dit jaar wereldwijd gelanceerd worden.

Met Beyond Business by Qatar Airways kunnen kleine en middelgrote ondernemingen Qrewards verdienen waarvan de waarde kan worden ingeruild tegen vluchten naar om het even welke van de ruim 160 bestemmingen van Qatar Airways. Andere programma’s laten inruilen slechts toe voor geselecteerde vluchten op specifieke tijdstippen, terwijl zakenreizigers met ‘Beyond Business by Qatar Airways’ hun Qrewards kunnen inruilen op elke vlucht met beschikbare plaatsen. Er zijn drie nieuwe loyalty niveaus, waarmee het voor zakenreizigers mogelijk wordt om sneller te sparen en voordelen op te bouwen, zoals de fasttrack Qatar Airways Privilege Club Gold status en toegang tot de lounges.

Dhr. Akbar Al Baker, Chief Executive van Qatar Airways Group, legt uit:  Als uitgelezen luchtvaartmaatschappij van ondernemingen wereldwijd zijn we er ons van bewust hoe belangrijk een corporate loyalty programma van topniveau is. Het is dan ook met trots dat wij ‘Beyond Business by Qatar Airways’ kunnen voorstellen. Kleine en middelgrote ondernemingen krijgen voortaan een beloning voor hun zakenvluchten en genieten voordelen die bij de beste in de sector horen.”

Via een nieuw full-service accountportaal kunnen geregistreerde zakenklanten voortaan vluchten boeken, hun Qrewards inruilen en handige statistieken inkijken om hun reisbudget te beheren. Gedetailleerde informatie inclusief FAQ’s over Beyond Business by Qatar Airways is beschikbaar op de programmawebsite www.qatarairways.com/beyondbusiness.

Qatar Airways beschikt over een moderne vloot van meer dan 200 toestellen via de hub Hamad International Airport (HIA), naar meer dan 160 bestemmingen wereldwijd.

Qatar Airways viel al talloze keren in de prijzen, en in 2018 kreeg de maatschappij de titel van ‘World’s Best Business Class’ bij de uitreiking van de World Airline Awards, een initiatief van internationale luchtvervoersbeoordelaar Skytrax. Ze kreeg ook de titels ‘Best Business Class Seat’, ‘Best Airline in the Middle East’, en ‘World’s Best First Class Airline Lounge’.

Qatar Airways heeft recent een waaier aan opwindende nieuwe bestemmingen toegevoegd aan haar aanbod, waaronder Mombasa in Kenya en Da Nang in Vietnam. In 2019 wordt haar uitgebreide netwerk met nog een aantal boeiende bestemmingen verruimd, onder meer Valletta in Malta en Isfahan in Iran, om er maar een paar te noemen.

 

Don't Miss