Sunday, April 18, 2021

Brewdog wil hotel openen in Edinburgh (met kamertap)

0

De Schotse brouwerij en pubketen Brewdog heeft plannen bevestigd om later dit jaar haar eerste hotel in Edinburgh te openen.

Mede-oprichter James Watt tweette over Doghouse Edinburgh ‘Een geweldig bierhotel en bar in het hart van de hoofdstad van Schotland’.

‘Verwacht bier van de tap in alle kamers, minibars gevuld met de beste bieren ter wereld en koelkasten in de douche voor douchebieren,’ voegde Watt eraan toe.

Volgens de website van de groep zal het pand 18 “duurzame hotelkamers” bieden, evenals een Brewdog-bar met 30 bieren van de tap, en een bar op het dak met een ‘stadsbos’.

Brewdog opende in 2018 zijn eerste Doghouse-hotel in Columbus, Ohio, en heeft ook een kleinere Brewdog Kennels-accommodatie boven een van de bars in Aberdeen.

Citroën presenteert nieuwe vlaggenschip C5 X.

0
Copyright William CROZES @ Continental Productions

Citroën presenteert zijn nieuwe vlaggenschip: de C5 X. Het model blaast het segment van grotere auto’s nieuw leven in met een origineel ontwerp dat de elegantie van een sedan en die dynamiek van een stationwagon combineert met de robuustheid van een SUV. De nieuwe Citroën C5 X is de meest geavanceerde interpretatie van de Citroën-filosofie, inclusief unieke comfortfeatures, een uitgesproken styling en toptechnologie zoals een 12-inch HD-touchscreen. De C5 X overtreft daarmee alle verwachtingen in deze klasse. De marktintroductie van de C5 X vindt plaats in de tweede helft van 2021.

Het nieuwe topmodel van Citroën is als eerste leverbaar met de geheel nieuwe Citroën Advanced Comfort-actieve vering waarmee reizen voelt als zweven op een vliegend tapijt – een ervaring die nauw verbonden is met de geschiedenis van Citroën. De C5 X nodigt uit tot het maken van lange reizen. Het lounge-achtige interieur biedt volop comfort dankzij nieuw ontwikkelde Advanced Comfort-stoelen en maximaal gebruiksgemak dankzij een sterk ruimte-aanbod, vooral op de tweede zitrij. De inhoud van de bagageruimte van 545 liter spreekt vooral stationwagonklanten aan, terwijl de hogere zitpositie, grotere bodemvrijheid en stoere uitstraling perfect aansluiten op de behoeften van SUV-kopers. Lokaal emissievrij rijden kan ook, want Citroën introduceert van de C5 X ook een plug-in hybrideversie.

Copyright William CROZES @ Continental Productions

Geavanceerde technologie
Het gevoel van welzijn aan boord wordt versterkt door geavanceerde technologie die het gebruik van de auto vereenvoudigt. Voorbeelden zijn het forse Extended Head‑Up Display en de verschillende rijhulpsystemen die de mentale belasting van de bestuurder verminderen, zoals Highway Driver Assist. Een andere unieke voorziening is de nieuwe infotainmentinterface met een centraal 12-inch HD‑touchscreen. Dit systeem biedt een natuurlijke spraaksturing en een aanpasbaar display met widgets, zoals bij een tablet.

Transavia start verkoop tickets najaar tot voorjaar 2022 

0

Vanaf vandaag is het mogelijk om tickets te boeken voor het najaar, de winter- en het voorjaar van 2021-2022. Met de livegang van de wintervluchten breidt de airline het vliegaanbod uit. Transavia vliegt komende winter naar ruim 50 bestemmingen, zowel zon- als sneeuwbestemmingen. Nieuw deze winter is de bestemming Fez in Marokko en de mogelijkheid om vanaf Brussel met Transavia te vliegen naar Innsbruck.  

Naast lijndienstvluchten voert Transavia ook full chartervluchten uit voor Voigt Travel naar de bestemmingen Kuusamo, Kittila, Ivalo en Rovaniemi in Finland, naar Akureyri in IJsland en nieuw deze winter ook naar de bestemming Skelleftea in Zweden. Deze charters naar Lapland en IJsland worden exclusief door Transavia gevlogen en vakantiereizen naar deze bestemmingen kunnen geboekt worden via www.voigt-travel.nl 

Boeken met zekerheid 

Voor boeken met meer zekerheid, heeft Transavia het flexticket geïntroduceerd. Met het bijkopen van het flexticket, kunnen passagiers ongeacht de kleurcode van de bestemming, de vlucht wijzigen naar een later moment op dezelfde bestemming. Het flexticket kost € 9 euro per persoon, per enkele reis. Passagiers betalen dan geen aparte wijzigingskosten maar alleen het eventuele verschil in ticketprijs. Wijzigen kan eenvoudig via ‘Mijn Transavia‘.  

Tickets voor de periode november 2021 t/m maart 2022 zijn vanaf vandaag boekbaar. De bestemmingen Dubai, Innsbruck en Salzburg zijn boekbaar t/m 21 april 2022.  

Louvre Hotels lanceert een nieuw merk: Tulip Residences

0

De gezondheidscrisis heeft de verwachtingen van de ‘long-stay’ gasten veranderd en om die reden lanceert Louvre Hotels Group een nieuw merk:  Tulip Residences. Een moderne combinatie van samenwonen, samenwerken en welzijn. De eerste twee hotels onder de naam Tulip Residences openen binnenkort hun deuren in Joinville-le-Pont in Frankrijk en Warschau in Polen. Vervolgens zal Louvre Hotels Group in de komende jaren zo’n 30 van dit soort hotels openen in voornamelijk stadscentra.

De ruimtes in Tulip Residences zijn ontworpen in samenwerking met Tremend Design en ontwerpster Magdalena Federowicz Boule en gericht op het bieden van een ontspannen stadsverblijf. De studio’s of tweekamer appartementen zijn ruim en speciaal ingericht voor een langer zakelijk verblijf, maar zijn ook geschikt voor recreatieve gasten zoals families. De gemeubileerde ruimtes beschikken o.a. over een kitchenette, kwaliteitsbedden, snel internet en een grote HD TV. Ieder hotel heeft ruimtes waar gasten kunnen werken en een Tulip Café, waar verschillende lichte maaltijden en snacks worden geserveerd. Tevens beschikt ieder hotel over een yoga- en fitness ruimte inclusief een Vital Dome©, een innovatief apparaat dat infraroodtherapie biedt voor een optimale ontspanning.

Deze maand opent Louvre Hotels Group haar eerste 3-sterren residentieel hotel met bijna 100 kamers in Joinville-le-Pont (Frankrijk). Dit hotel fungeert als een soort “laboratorium” waar Louvre Hotels Group haar laatste innovaties zal testen. Daarna opent de hotelketen haar eerste franchisehotel in het hart van Warschau (Polen). Louvre Hotels Group is van plan om in de komende 5 jaar een dertigtal Tulip Residences te openen in heel Europa, voornamelijk in stadscentra en in de buurt van belangrijke vervoersknooppunten. Op verzoek van haar aandeelhouder Jin Jiang, gaat Louvre Hotels Group dit concept uiteindelijk ook uitrollen in China. Het eerste hotel zal eind dit jaar openen en daar komen 25 hotels bij in de komende jaren.

Tulip Residences   
Tulip Residences is het nieuwe 3-sterren hotelconcept van Louvre Hotels Group speciaal voor langere verblijven. Er zijn verschillende ruimtes gecreëerd door design professionals. De combinatie van ‘samenwerken’ en ‘samenwonen’ biedt voor gasten een modern, gastvrij en stedelijk toevluchtsoord. Tulip Residences voldoet aan de nieuwe behoeften van reizigers die lange hotelverblijven boeken en op zoek zijn naar het comfort van een hotel, maar ook naar de sfeervolle en gemeenschappelijke ruimtes, voor zowel zakelijk als persoonlijk gebruik. Met dit nieuwe concept biedt Louvre Hotels Group haar gasten en investeerders een meer gevarieerd aanbod. Zie Voor meer informatie https://www.tulipresidences.com/en/.

Louvre Hotel Group       
Louvre Hotels Group is een belangrijke speler in de wereldwijde industrie, met nu meer dan 1.500 hotels in 54 landen. Het hotelaanbod varieert van 1 ster tot 5 sterren. De keten bestaat uit de merken Première Classe, Campanile, Kyriad & Kyriad Direct, Tulip Inn, Golden Tulip en Royal Tulip. De groep heeft ook een distributieovereenkomst met de groep Barrière. Louvre Hotels Group is een dochteronderneming van Jin Jiang International Holdings Co, Ltd., de op één na grootste hotelgroep ter wereld. Zie voor meer informatie www.goldentulip.com of www.louvre-hotels.com.


Eerste volledig Covid-19 gevaccineerde vlucht bij Qatar Airways

0

Qatar Airways heeft het de eerste volledig Covid-19 gevaccineerde vlucht ter wereld uit gevoerd. QR6421 vertrok vanuit Hamad International Airport met uitsluitend gevaccineerde bemanning en passagiers aan boord, waarbij passagiers ook bij het inchecken bediend werden door volledig gevaccineerd personeel.

Op deze speciale vlucht, die om 14.00 uur lokale tijd naar Doha is teruggekeerd, werden alle maatregelen getoond die de luchtvaartmaatschappij neemt om de hoogste normen van veiligheid en hygiëne aan boord te waarborgen. Hierbij ook de nieuwste innovatie, de eerste ”Zero-Touch” inflight entertainment technologie ter wereld. De speciale vlucht werd uitgevoerd met het technologisch meest geavanceerde en duurzame vliegtuig van de luchtvaartmaatschappij, de Airbus A350-1000. De koolstofuitstoot van de vlucht wordt ook volledig gecompenseerd, in lijn met de verantwoordelijkheid voor het milieu van de luchtvaartmaatschappij.

Passagiers aan boord konden de historische ervaring livestreamen dankzij de toonaangevende Super WiFi aan boord van Qatar Airways, die de nieuwste technologie van Inmarsat, SITA for Aircraft en Thales combineert.

Akbar Al Baker, Group CEO van de Qatar Airways Group, verklaart: “De speciale vlucht van vandaag toont aan dat de volgende fase in het herstel van internationale reizen niet meer ver weg is. We zijn er trots op dat we de luchtvaartindustrie blijven leiden door de eerste vlucht met een volledig gevaccineerde bemanning en passagiers uit te voeren en een bron van hoop te zijn voor de toekomst van de internationale luchtvaart. Gezien de luchtvaart een belangrijke economische motor is, zowel wereldwijd als hier in de staat van Qatar, zijn we dankbaar voor de steun die we kregen van onze regering en de lokale gezondheidsautoriteiten om ons personeel te vaccineren, waarbij meer dan 1.000 vaccinaties per dag werden toegediend.”

“Het zit in het DNA van Qatar Airways om koploper te zijn en de hoogste normen te zetten op het gebied van veiligheid en klantenservice. Vóór de pandemie werd Qatar Airways de eerste en enige luchtvaartmaatschappij die vijf keer bekroond werd tot ‘Airline of the Year’ door Skytrax. Toen de pandemie een hoogtepunt bereikte begin april, is onze luchtvaartmaatschappij blijven vliegen om miljoenen gestrande passagiers te repatriëren en essentiële medische hulpgoederen te vervoeren, terwijl ook de nieuwste innovaties op het gebied van veiligheid en hygiëne werden toegepast. Nu de uitrol van de vaccinaties wereldwijd op gang begint te komen, blijft Qatar Airways zich inzetten om de luchtvaartmaatschappij te zijn waar passagiers en partners op kunnen vertrouwen, met één van de grootste wereldwijde netwerken om de connectiviteit te bieden die nodig is om families en vrienden te herenigen en de wereldeconomie te ondersteunen.”

“Qatar Airways Cargo heeft ook een vitale rol gespeeld bij het in stand houden van een betrouwbaar schema in ons netwerk. Sinds het begin van de pandemie heeft Qatar Airways meer dan 500.000 ton medische hulpgoederen helpen vervoeren en bijna 20.000.000 dosissen Covid-19-vaccins geleverd in meer dan 20 landen.”

Reactie KLM op kapitaalversterking Air France-KLM en Air France

0

KLM heeft in een persbericht gereageerd op de kapitaalinjectie die de groep/AF heeft ontvangen vanuit Parijs en Brussel. Air France krijgt een kapitaalinjectie van 4 miljard Euro, zo werd recent bekend. Vanuit de Nederlandse staat is vooralsnog geen verdere steun toegezegd. Maar, zo laat KLM weten: ‘voor KLM zal er op termijn ook een kapitaalbehoefte ontstaan’.

‘Dit is een heel belangrijke stap voor de Air France-KLM Group en Air France. Na de steun in 2020 van de Franse staat aan Air France en de Nederlandse staat aan KLM zorgt dit voor verdere versteviging van de financiële basis van de Group. Dit is nodig gezien de enorme negatieve gevolgen van COVID-19 op de luchtvaart.’

‘Voor Nederland is de verbondenheid met de rest van de wereld via Schiphol van strategisch belang. Vandaar dat de Nederlandse staat in 2020, gekoppeld aan ingrijpende voorwaarden, KLM heeft gesteund met een lening van 1,0 miljard euro en 2,4 miljard euro aan garanties op kredietfaciliteiten. KLM is de Nederlandse overheid dankbaar voor de steun die is gegeven. ‘

‘Voor KLM zal er op termijn ook een kapitaalbehoefte ontstaan. Daartoe voert de Nederlandse staat gesprekken met Brussel, Air France-KLM, KLM en andere betrokkenen. Zolang deze gesprekken gaande zijn, gaat KLM niet op de inhoudelijke voortgang in.’

Fusie Eurostar en Thalys voorlopig uitgesteld

0

De voorgenomen fusie tussen Thalys en Eurostar is voorlopig uitgesteld. Eind vorig jaar was er een belangrijk spoornieuws over de voorgenomen fusie tussen Eurostar en Thalys. De fusie zou plaatsvinden in 2021, maar er waren geen verdere details sinds de aankondiging.

Nu komt nieuws van railtech.com dat de fusie is uitgesteld vanwege financiële problemen veroorzaakt door de pandemie. Het is onduidelijk wanneer en of de fusie nu zal plaatsvinden.

Overname Asiana door Korean Air in 2024 voltooid

0

De overname van Asiana door Korean Air komt iets verder in de toekomst te liggen. Korean Air verwacht dat de overname van Asiana Airlines tegen 2024 zullen zijn afgerond.

Dit omdat de Koreaanse flag carrier het tijdschema voor internationale wettelijke goedkeuringen heeft aangepast.

Korean Air was een van de weinige airlines die in 2020 nog operationele winst wist te behalen.

Postillion opent hotel in WTC Rotterdam

0

Postillion Hotels heeft een nieuw hotel in het World Trade Centre (WTC) Rotterdam geopend. De Nederlandse hotel- en congresketen opende in 2015 al een Convention Centre in het Rotterdamse rijksmonument en voegt hier nu hotelaccommodatie aan toe.

De voormalige kantoorruimtes zijn omgebouwd tot 168 hotelkamers, met in het interieur een knipoog naar onder andere de skyline van Rotterdam. Eerder deze maand opende Postillion ook een Meeting Centre in The Globe, Den Haag. De hotelketen kiest er bewust voor om te blijven investeren in deze uitdagende tijd en wil daarmee haar positie op de internationale congresmarkt versterken.

Aanwezig in wereldsteden

Erik-Jan Ginjaar, algemeen directeur Postillion Hotels: “Met de opening van een hotel in onze vestiging in Rotterdam geven wij verder vorm aan onze ambitie om internationale congresgasten aan te trekken en optimaal te kunnen bedienen. Door aanwezig te zijn op prominente locaties in Nederlandse wereldsteden bieden wij onze gasten uit binnen- en buitenland een complete Meet-Work-Stay ervaring. Rotterdam is één van de snelst groeiende markten voor zakelijk toerisme in Nederland en daarom voor ons een logische uitbreiding.

Delta Air Lines neemt voorproefje op herstel reisenthousiasme

0

Delta ziet wereldwijd het consumentenvertrouwen en de interesse in vliegreizen toenemen nu overal covid-19 vaccinatieprogramma’s uitgerold worden. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappij speelt daarop in met haar Delta CareStandard gezondheids- en veiligheidsprogramma’s. Tegelijkertijd wordt per 1 mei het blokkeren van de middenstoelen beëindigd. 

Delta lanceert online tools voor het gemakkelijk plannen van de reis, met interactieve functies voor het zoeken op prijs en bestemming. Ook is de luchtvaartmaatschappij de eerste die weer snacks en drankjes gaat serveren. Bovendien krijgen reizigers de zekerheid dat de geldigheid van geboekte tickets wordt verlengd tot eind 2022.

“Het zijn onze klanten die ons leiden in onze keuzes, hetgeen tijdens de pandemie werd benadrukt,” zegt Delta CEO Ed Bastian. “Gedurende het afgelopen jaar hebben we onze service zodanig aangepast dat gezondheid, veiligheid en comfort gedurende de reis gegarandeerd zijn. Ook nu, met de uitrol van vaccinaties en groeiend vertrouwen om weer te kunnen reizen, staan we klaar voor onze klanten om hun levensroutines weer op te pakken.”

Meer stoelen beschikbaar vanaf 1 mei
“Delta’s besluit om middenstoelen vrij te houden heeft tot een zichtbare groei van het consumenten-vertrouwen geleid,” zegt Bastian. “In de wetenschap dat bijna 65% van de passagiers die in 2019 met ons vlogen verwacht per 1 mei a.s. een covid-19 vaccinatie te hebben ontvangen, kunnen zij vanaf die datum weer elke stoel kiezen.”
Terwijl Delta vanaf april 2020 middenstoelen vrij liet, bleven consumentengedrag en vaccinatieniveaus leidend voor haar besluitvorming. Ofschoon wetenschappelijke studies aantonen dat de kans op besmetting in een vol vliegtuig – bij het dragen van een mondkapje – een op een miljoen is, was Delta de enige luchtvaartmaatschappij die het hele jaar vasthield aan het vrijhouden van de middenstoel. Mondkapjes blijven onverkort verplicht aan boord van Delta.

Weer genieten van snacks en drankjes aan boord en in Delta Sky Clubs
Snacks aan boord worden per 14 april a.s. weer geserveerd op binnenlandse vluchten in de VS. Op basis van zeer uitgebreid onderzoek, waaronder adviezen van stewardessen, stewards en medische deskundigen van Mayo Clinic, wordt dit heringevoerd. Vanaf begin juni kunnen Delta One en First Class reizigers op binnenlandse vluchten een trapsgewijze introductie van warme maaltijden tegemoet zien.

Meer flexibiliteit geeft zekerheid voor reisplannen
Delta biedt reizigers meer vrijheid om hun reis te plannen en zonodig te wijzigen. Waar een ticket normaal een jaar geldig is, verlengt Delta als enige luchtvaartmaatschappij de geldigheid van alle dit jaar gekochte en te kopen tickets tot eind 2022. Dit geldt voor tickets op Delta-vluchten en op vluchten van partners met een DL codeshare. Bovendien is er voor Standaard Economy tickets die buiten de VS gekocht zijn geen wijzigingskosten. De maatschappij heeft veel voorwaarden versimpeld om zorgeloos vliegen te garanderen.

Gezondheids- en veiligheidsmaatregelen op basis van wetenschappelijk advies
Begin 2020 heeft Delta door de gehele organisatie heen nieuwe hygiënestandaards geïntroduceerd i.s.m. Mayo Clinic en Emory & Reckitt. Het “Global Cleanliness” programma is een voorbeeld hoe het bedrijf inspeelt op de omstandigheden en om de bescherming van reizigers te verzekeren. Zo zijn ontsmettingsstations, contactloze betaaltechnologie aan boord en Lysol desinfectiedoekjes op luchthavens en aan boord geïmplementeerd.

Don't Miss