Tuesday, August 4, 2020

Tophotels Ritz en George V gaan weer open in Parijs

0

De luxe tophotels van Parijs, nu bijna zonder uitzondering gesloten, gaan langzaamaan weer de deuren openen. Als eerste kondigde het beroemde Ritz Parijs de deuren weer te openen op 24 augustus. Niet veel later, op 1 september, gaat ook het Four Seasons George V weer openen.

Op dit moment is van de zeer luxe hotels alleen La Reserve open. Meer luxe openingen worden verwacht.

 

Alaska Airlines veertiende lid van oneworld alliantie

0

Alaska Airlines wordt inderdaad lid van luchtvaartalliantie oneworld. De airline wordt de 14e aangesloten luchtvaartmaatschappij van de alliantie en brengt nog meer bestemmingen en vluchten naar klanten.

Alaska Airlines werkt samen met oneworld om haar gasten zo snel mogelijk voordelen te bieden, in de hoop tegen het einde van het jaar toe te treden tot oneworld. De regionale dochteronderneming Horizon Air van de luchtvaartmaatschappij en haar regionale partner SkyWest Airlines treden tegelijkertijd toe als aangesloten leden van oneworld.

Na lid te worden van oneworld, zal Alaska Airlines haar klanten de volledige reeks oneworld-klantenservice en -voordelen aanbieden. Miljoenen loyaliteitsleden van het Alaska Mileage Plan kunnen ook beloningen verdienen en inwisselen bij alle luchtvaartmaatschappijen die lid zijn van oneworld, en leden van het hoogste niveau hebben ook toegang tot meer dan 650 lounges wereldwijd.

Alaska Airlines doet al codeshares met oneworld-leden American Airlines, British Airways, Cathay Pacific, Finnair, Japan Airlines en Qantas.

De toetreding van Alaska Airlines zal 34 nieuwe bestemmingen toevoegen aan het oneworld-netwerk in heel Noord-Amerika. Het netwerk van de alliantie groeit naar meer dan 1.000 bestemmingen in meer dan 170 gebieden. Gevestigd in Seattle, bedienen Alaska Airlines en haar regionale partners meer dan 115 bestemmingen in Noord-Amerika. Het exploiteert hubs in Seattle, San Francisco, Los Angeles, Portland (Oregon) en Anchorage.

De Audi A3 Limousine gaat next level

0

De Audi A3 Limousine groeit door naar het volgende level. Met zijn vooruitstrevende design, inclusief coupé-achtige daklijn oogt hij dynamischer dan ooit en daarbij biedt hij meer binnenruimte. De A3 Limousine is bovendien voorzien van de nieuwste technologieën op het gebied van infotainment, connectiviteit en assistentiesystemen.

De nieuwe Audi A3 Limousine oogt nog sportiever dan zijn voorganger. In het front zijn de brede Singleframe-grille, de vlakke LED-koplampunits (Matrix LED-koplampen optioneel) en de grote luchtinlaten beeldbepalend. En profiel valt vooral de coupé-achtige daklijn op. Deze loopt visueel door tot de fraai in de achterklep geïntegreerde spoiler. De naar binnen toe neigende flanklijnen accentueren de wielkasten nog eens extra. Blikvangers achter zijn de luchtopeningen onderin de bumper en de diffuser met geïntegreerde vlakke uitlaatopeningen. Met een Cw-waarde van 0,25 is de A3 Limousine zeer gestroomlijnd.

Bij de marktintroductie is de A3 limousine er direct als 35 TFSI (110 kW/150 pk) met zeventraps automatische S tronic-transmissie. Voor maximale efficiency maakt de 1.5 TFSI gebruik van cilinderuitschakeling (CoD) en 48V mild hybrid-technologie. Ook de A3 Limousine 35 TDI (110 kW/150 pk) met de S tronic-transmissie is direct leverbaar. Het gamma wordt snel uitgebreid met de A3 Limousine 30 TDI (85 kW/115 pk) en 30 TFSI (81 kW/110 pk). Beide modellen hebben een handgeschakelde versnellingsbak. Hierna volgen nog meer motor/transmissievarianten en modellen met quattro vierwielaandrijving.

In Nederland is de A3 Limousine om te beginnen leverbaar in Pro Line uitvoering. Daarnaast is er de A3 Limousine Business edition, die standaard extra beschikt over onder meer het advanced exterieur, sportstoelen met geïntegreerde hoofdsteunen, de Audi virtual cockpit, de Audi smartphone interface, aluminium raamlijsten, Full LED koplampen, LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzers en 17 inch lichtmetalen velgen.

De Audi A3 Limousine 30 TFSI is in Pro Line- en Business edition-uitvoering leverbaar vanaf € 34.900* en A3 Limousine 35 TFSI S tronic vanaf € 38.450*. De A3 Limousine 35 TDI S tronic Pro Line en Business edition zijn er vanaf € 44.910*. De complete prijslijst is hier te vinden.

Emirates hervat vluchten naar de Seychellen

0

Per 1 augustus vliegt Emirates weer naar de Seychellen, wat samenvalt met de heropening van het land voor internationale toeristen. Reizigers kunnen gebruikmaken van vijf vluchten per week met de Boeing 777-300ER om de tropische bestemming in de Indische Oceaan te bezoeken.

Tropisch paradijs
De Seychellen bieden prachtige witstranden, een azuurblauwe zee en tropische palmbomen. Gelegen tussen Madagaskar en India, middenin de Indische Oceaan, bestaat het land uit een groep van 115 kleine eilanden. Hier ontdek je de geheimen van de onderwaterwereld en droom je weg onder de Oost-Afrikaanse zon. Beleef het ultieme eilandleven en bezoek al eilandhoppend de idyllische stranden in Praslin, ga schildpad spotten bij La Digue en ontdek de lokale keuken in Mahé.

Flexibel boeken
Met de geleidelijke heropening van de grenzen in de zomer, heeft Emirates haar boekingsbeleid herzien om reizigers meer flexibiliteit en vertrouwen te bieden bij het plannen van hun reis. Passagiers van wie de reisplannen worden verstoord door Covid-19 gerelateerde vlucht- of reisbeperkingen, kunnen binnen een periode van 24 maanden hun ticket omboeken om later te vliegen, reisvouchers aanvragen ter compensatie voor toekomstige uitgaves bij Emirates of restituties aanvragen via een online formulier.

Emirates biedt reizigers momenteel vluchten naar meer dan 60 bestemmingen, met efficiënte verbindingen tussen Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en Azië-Pacific via de hub in Dubai.

xDubai is open
Ook is het weer mogelijk voor Emirates passagiers om naar Dubai te reizen. De Midden-Oosterse stad heropende haar grenzen voor zakenreizigers en vakantiegangers met nieuwe vliegprotocollen die de gezondheid en veiligheid van reizigers en inwoners waarborgen. Voor meer informatie over toegangseisen en veiligheidsprotocollen, zie: www.emirates.com/flytoDubai.

Gezondheid en veiligheid voorop
Emirates heeft een uitgebreide reeks maatregelen geïmplementeerd om de veiligheid van passagiers en werknemers op de grond en in de lucht te waarborgen. Meer informatie over deze maatregelen en de beschikbare services op elke vlucht is te vinden op: www.emirates.com/yoursafety.

Reizigers worden er ook aan herinnerd dat reisbeperkingen van kracht blijven en dat reizigers alleen op vluchten worden geaccepteerd als ze voldoen aan de vereiste toegangscriteria van het land van bestemming. Voor meer informatie zie: www.emirates.com/travelrestrictions.

 

Transavia start operatie verder op

0

Transavia start haar vluchten langzaam op na een lange periode van stilte. Het aantal bestemmingen en ook de frequenties zullen de komende maanden verder stijgen. Transavia benadrukt dat eventuele aanscherping of aanpassing van restricties in landen vanwege het coronavirus, kunnen betekenen dat aanpassing van het vluchtschema weer noodzakelijk is.

Transavia start een nieuwe campagne. “De campagne heeft de naam gekregen “Écht Samen”, want de afgelopen tijd zijn vele van ons meer samen geweest dan ooit, maar niet altijd zoals normaal. Door de coronacrisis hebben we onze kinderen zelf les gegeven, zijn we massaal gaan thuiswerken en vonden de meeste gesprekken met vrienden en familie online plaats. Wat we eerst voor lief namen, waarderen we nu extra. Het is weer tijd om écht samen te zijn, écht tijd voor elkaar te hebben – even los van alle drukte en dagelijkse beslommeringen. Dat doen we natuurlijk op vakantie met de mensen waarvan we houden”, aldus de luchtvaartmaatschappij.

KLM: herstel netwerk, capaciteit loopt fors achter

0

Het Europese netwerk van KLM groeit de komende maanden van 72 bestemmingen in juli, naar 91 bestemmingen in augustus, september en oktober. Het aantal intercontinentale bestemmingen neemt toe van 51 in juli, naar 59 in augustus en 61 in september en oktober. Hiermee biedt KLM haar klanten een zo ruim mogelijke keuze in bestemmingen. De capaciteit in vluchten en stoelen is echter nog ver onder het niveau van voor COVID-19.

Vergeleken met 2019 zit het Europese netwerk qua aantal bestemmingen vrijwel op het oude niveau. In augustus tot en met oktober 2019 bood KLM namelijk 92 Europese bestemmingen aan. Het aantal vluchten blijft echter nog steeds ver achter vergeleken met het niveau van 2019. In augustus gaat het om zo’n 10.000 vluchten, in september 13.500 en in oktober meer dan 11.000. In 2019 waren dat er respectievelijk meer dan 19.000, 18.800 en 14.700.

Het intercontinentale netwerk loopt nog iets achter vergeleken met vorig jaar, toen in augustus tot en met oktober 69 bestemmingen werden aangeboden. Op dit moment is het zo dat op een derde van de intercontinentale vluchten alleen vracht wordt vervoerd. Zodra lokale reisregels dat toelaten, zal KLM ook weer passagiers op deze vluchten gaan vervoeren. Het aantal vluchten loopt ook hier achter: rond de 2.000 in augustus en september en iets meer dan 1.800 in oktober. Vorig jaar waren dat er respectievelijk zo’n 3.300, 3.200 en bijna 2.600.

KLM heeft ervoor gekozen om eerst het aantal bestemmingen uit te breiden, zodat klanten een zo breed mogelijk aanbod hebben. Daarna wordt gekeken naar het verhogen van frequenties of vergroten van capaciteit door grotere toestellen in te zetten op bepaalde routes.

Veiligheid blijft voorop staan

Uiteraard heeft KLM maatregelen getroffen om de vluchten zowel voor passagiers als medewerkers veilig uit te voeren. Zo zijn mondkapjes bij het instappen en tijdens de vlucht verplicht, zijn er extra hygiënemiddelen aan boord en worden de toestellen van KLM extra schoongemaakt. De lucht aan boord wordt in hoog tempo ververst met behulp van HEPA-filters. Voor meer informatie over de hygiënemaatregelen aan boord, zie deze video: https://youtu.be/frPO6b58kcU

Hiernaast past KLM zich uiteraard aan aan de veranderende omstandigheden, waarbij overheden in verschillende landen nieuwe maatregelen treffen.

Nieuwe bestemmingen

Er zijn drie nieuwe bestemmingen bijgekomen: Cork (Ierland), Southampton (Verenigd Koninkrijk) en Riyad (Saudi-Arabië). De coronacrisis heeft veel impact op de luchtvaart. De vraag en het aanbod zijn meer en sneller dan voorheen aan verandering onderhevig. Dit betekent dat KLM een veerkrachtig netwerk nodig heeft. Door het openen van nieuwe routes, wordt het wegvallen van de vraag op andere routes opgevangen. Daarnaast versterkt KLM haar marktpositie, in dit geval in Ierland, het Verenigd Koninkrijk en het Midden-Oosten.

Zowel Cork als Southampton wordt dagelijks met een Embraer 175 aangevlogen, met ingang van respectievelijk 3 augustus en 31 augustus. Riyad zal vanaf 28 september vier keer per week worden aangeboden met een Airbus A330.

Qatar Airways eist miljarden van vier blokkerende landen

0

Qatar Airways eist minimaal 5 miljard Amerikaanse dollar (ofwel circa 4,3 miljard euro) van de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Saoedi-Arabië en Egypte omdat deze landen de luchtvaartmaatschappij niet toelaten in hun luchtruim.

Dat heeft Qatar Airways woensdag laten weten.

De maatschappij heeft hiervoor vier internationale arbitragezaken aangespannen.

‘Sinds 2017 hebben deze vier staten een illegale lucht-, zee- en landblokkade opgezet tegen Qatar. De arbitrages hebben tot doel de acties van de blokkerende staten, om Qatar Airways uit hun markten te weren en de luchtvaartmaatschappij te verbieden om boven hun luchtruim te vliegen, te beëindigen. Qatar Airways eist een totale schadevergoeding van minstens 5 miljard dollar van de blokkerende staten ter compensatie van hun onwettige acties’, schrijft de maatschappij.

‘Drie decennia lang heeft Qatar Airways aanzienlijk geïnvesteerd in de vier blokkerende landen met als doel honderdduizenden passagiers te bedienen en tienduizenden tonnen vracht per jaar van en naar elk van deze landen te transporteren.’

Volgens Qatar Airways hebben de VAE, Bahrein, Saoedi-Arabië en Egypte vanaf 5 juni 2017 ‘zonder voorafgaande waarschuwing’ collectieve maatregelen genomen gericht tegen Qatar Airways en de operaties van de airline. Het doel was de lokale activiteiten van de luchtvaartmaatschappij te belemmeren en grootschalige schade toe te brengen aan het wereldwijde netwerk van Qatar Airways, zegt de maatschappij.

De maatregelen van de vier landen bestonden uit het sluiten van het luchtruim en luchthavens voor de vliegtuigen van Qatar Airways en het intrekken van de licenties en vergunningen.

Zoals bekend verbraken de vier landen in 2017 de diplomatieke banden, handelsrelatie en transportverbindingen met Qatar. Zij beschuldigen het land ervan nauwe banden met Iran te hebben en terrorisme te ondersteunen.
Qatar heeft de beschuldigingen altijd ontkend. Volgens het land maken de vier landen inbreuk op zijn soevereiniteit. (Foto Qatar Airways)

Ryanair wil bases in Duitsland sluiten na weigering salarisreductie piloten

0

Ryanair wil zijn basis op luchthaven Frankfurt-Hahn sluiten en dreigt aan het eind van de zomer ook toestellen weg te halen van zijn bases op Berlijn-Tegel en Düsseldorf. Details hierover worden volgende week bekend.

De airline neemt deze stap omdat de Duitse piloten niet bereid zijn om salaris in te leveren, meldt persbureau Reuters.

Bij een stemming over een voorgestelde salarisverlaging was onder de Duitse piloten net geen meerderheid te vinden. Ryanair wil de salarissen verlagen omdat er vanwege de coronacrisis minder vraag naar vliegreizen is.

‘We moeten nu alternatieve maatregelen nemen om besparingen te realiseren, wat helaas betekent dat bases worden gesloten en banen verloren gaan’, schrijft Europa’s grootste lowcost-carrier in een uitgelekt memo.
Volgens Ryanair zou 70 procent van de piloten van het bedrijf al wel hebben ingestemd met minder loon.

In Ierland heeft Ryanair de vakbond omzeild en individuele afspraken met de piloten gemaakt.
De Duitse vakbond Vereinigung Cockpit zegt dat er nog steeds hoop is op een oplossing.
De vakbond blijft moeite hebben met de voorwaarde van Ryanair dat de banen tot maart 2021 worden gegarandeerd, maar dat de salarissen tot 2024 op een lager niveau blijven. (Foto Shutterstock)

KLM hervat na vijf maanden vluchten naar China

0

KLM heeft dinsdag haar passagiersvluchten van Schiphol naar Shanghai hervat. Dat is mogelijk dankzij de versoepeling van de reisrestricties door de Chinese overheid.

De vluchten naar mainland China werden begin februari opgeschort in verband met COVID-19. KLM start nu met 1 vlucht per week naar Shanghai, die wordt uitgevoerd met een Boeing 777-300. Op zowel de heen- als de terugreis wordt een stop gemaakt in Seoel (Zuid-Korea).

Met de heropening van de route Amsterdam-Shanghai benadrukt KLM het belang van de Chinese markt in haar netwerk. De eerste vlucht werd uitgeleide gedaan door de Economic Counselor van de Chinese Embassy, Zhang Guosheng, en KLM-topman Pieter Elbers.

‘De hervatting van de vluchten naar Shanghai zijn een voorzichtig maar positief teken van herstel en illustreert onze goede relatie met China en onze partners daar’, zegt Elbers. ‘KLM is het netwerk zorgvuldig aan het uitbreiden, zodat onze klanten zoveel mogelijk keuze hebben in bestemmingen. Dat we Shanghai nu weer kunnen aanbieden, is een belangrijke mijlpaal bij de moeizame wederopbouw van het KLM-routenetwerk in een moeilijke tijd.’

KLM had sinds 20 april al een vrachtluchtbrug naar China voor het vervoer van vracht en medische hulpgoederen.

KLM nieuw naar Riyadh

0

Vanaf 28 september 2020 past KLM het vluchtschema aan van vluchten tussen Schiphol en de Golfstaten in het Midden-Oosten. Verder breidt KLM haar netwerk uit met de opening van Riyad in Saoedi-Arabië. Riyad is een geheel nieuwe bestemming voor Schiphol.

KLM is bezig haar Europese en intercontinentale netwerk langzaam en zorgvuldig uit te breiden. Daarbij wil KLM haar klanten zoveel mogelijk keuze qua bestemmingen bieden. Het toevoegen van Riyad als nieuwe bestemming zal het netwerk van KLM in het Midden-Oosten versterken en helpen om het robuust te houden. De opening van Riyad betekent een uitbreiding van het aantal bestemmingen, maar niet van het aantal vluchten naar het Midden-Oosten, omdat Riyad wordt gecombineerd met een bestaande bestemming. Het totale aantal vluchten dat KLM uitvoert vanaf Schiphol is nog lang niet op het niveau van voor de coronacrisis.

Vluchtschema Riyad

Riyad zal 4 keer per week rechtstreeks worden aangevlogen vanuit Amsterdam. Op de terugweg maakt deze vlucht een tussenlanding in Dammam in Saoedi-Arabië, een bestemming die voor de coronacrisis al in het KLM-netwerk was opgenomen. De vluchten zullen worden uitgevoerd met de Airbus A330-200 met 18 stoelen in World Business Class en 246 stoelen in Economy Class.

Don't Miss