WhatsApp en KLM starten een test met een nieuwe service op WhatsApp. KLM-klanten van over de hele wereld kunnen nu ook via WhatsApp hun boekingsbevestiging, incheckmelding, instapkaart en vluchtupdates ontvangen en in 10 talen vragen stellen.
KLM is één van de eerste bedrijven en de allereerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die over een officieel zakelijk WhatsApp-account beschikt.
Pieter Elbers, KLM President en CEO: ‘Ik ben er trots op dat KLM ‘s werelds eerste luchtvaartmaatschappij is met een zakelijk WhatsApp-account. Deze unieke samenwerking met WhatsApp onderstreept onze positie als pionier binnen de luchtvaartsector. Wij willen aanwezig zijn op de platformen waar onze klanten zijn; met 1 miljard gebruikers is het daarom logisch om als bedrijf een WhatsApp-account te hebben. Met een officieel en beveiligd WhatsApp-account kunnen we onze klanten van over de hele wereld dag en nacht en op een betrouwbare wijze van vluchtinformatie voorzien. Daarnaast hebben zij de gelegenheid om 24/7 vragen te stellen. Dit is echt een grote volgende stap in onze sociale media strategie.’
Door klanten vluchtinformatie te bieden via een zakelijk WhatsApp-account, kunnen ze al deze gegevens terugvinden op dezelfde plek en raadplegen op het vliegveld, onderweg of thuis. Klanten kunnen daarnaast dag en nacht rechtstreeks via WhatsApp contact opnemen met een van de medewerkers van KLM’s socialmediateams. De service is beschikbaar voor klanten die via KLM.com tickets boeken of inchecken en aangeven dat ze via WhatsApp informatie willen ontvangen.
Beveiligde berichten
De berichten zijn beveiligd, zodat ze alleen door de klant en door KLM kunnen worden gelezen. WhatsApp zelf kan de berichten ook niet lezen. Klanten kunnen heel eenvoudig geverifieerde bedrijven herkennen die gebruikmaken van de zakelijke app van WhatsApp. Zo is er bij het KLM-account een groen vinkje te zien.
Klik op onderstaande foto om het introductiefilmpje te bekijken