Jarig KLM roept mondiaal op tot duurzame samenwerking

KLM heeft vandaag de 100e dag voor het 100-jarig bestaan gevierd met een feestelijk evenement op Schiphol, waarbij het de intentie aankondigde om gezamenlijk te werken aan de luchtvaart van de toekomst. In een open brief, die in vele media is gepubliceerd, riep KLM vandaag alle belanghebbenden uit de sector op om de handen ineen te slaan in een gedeeld streven naar een duurzamere toekomst voor de luchtvaart, onder de noemer ‘Fly Responsibly’.

De luchtvaartindustrie is verantwoordelijk voor 2 tot 3 procent van de door de mens veroorzaakte CO2-uitstoot in de wereld. Door de groeiende bevolking, handel en welvaart zal dit percentage in de toekomst mogelijk toenemen. De Air France-KLM Group heeft al 14 jaar een top-3 positie in de Dow Jones Sustainability Index. In haar streven om deze positie te behouden heeft KLM maatregelen genomen op het gebied van vlootvernieuwing en de ontwikkeling van een eigen CO2-compensatieregeling. Meer recentelijk heeft KLM zich gecommitteerd aan de ontwikkeling van het eerste Europese fabriek voor duurzame kerosine en een innovatief vliegtuigconcept, de Flying-V. In 2018 hebben al deze maatregelen geleid tot een relatieve vermindering van de CO2-uitstoot per passagier met 17% ten opzichte van 2011.

‘In de afgelopen honderd jaar heeft KLM’s ondernemersgeest en zoektocht naar innovatie een pioniersrol gespeeld in de luchtvaartindustrie. Onze honderdste verjaardag biedt ons de kans om onze ambitie opnieuw te bevestigen. We willen de meest klantgerichte, innovatieve en efficiënte luchtvaartmaatschappij in Europa worden met een diepgewortelde gedrevenheid om de uitdagingen die voor ons liggen, aan te gaan. Vanaf vandaag zullen we onze opgedane ervaringen en middelen op het gebied van duurzaamheid delen met al onze concurrenten. Wij hechten waarde aan concurrentie, maar niet als het gaat om een duurzame ontwikkeling van de luchtvaart. Vanaf vandaag bieden we alle luchtvaartmaatschappijen dan ook ons CO2-compensatieprogramma CO2ZERO gratis en zonder KLM-merkvoering aan. In ruil daarvoor nodigen we anderen uit om zich bij ons aan te sluiten en hun opgedane ervaringen te delen ten behoeve van een duurzamere toekomst.’ aldus KLM President & CEO Pieter Elbers

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

KLM introduceert drie nieuwe Europese bestemmingen

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

NIO introduceert Flexibele Upgrade Service

Star Clippers opnieuw vanaf Sint-Maarten

Conservatorium Hotel feestelijk met Maison Cartier

Breitling Avenger komt met nieuwe Night Mission-modellen

Snel toeslaan: 40 jaar oude Hibiki voor €35.000 per fles