Tegen het late voorjaar van 2022 is de volledige vloot van Holland America Line weer operationeel om te cruisen met de herstart van de laatste drie schepen Noordam, Oosterdam en Westerdam. Noordam zal herstarten op 14 maart 2022 met een cruise in Japan; Oosterdam start met cruisen op 1 mei in de Middellandse Zee, en Westerdam hervat op 8 mei de cruises in Alaska. De schepen sluiten zich aan bij Eurodam, Koningsdam, Nieuw Amsterdam, Nieuw Statendam, Rotterdam en Zuiderdam, die het cruisen al hebben hervat of dat in december 2021 gaan doen. Volendam en Zaandam keren in mei 2022 terug.

“We hebben intensief gewerkt om al onze schepen weer operationeel te krijgen en om definitieve herstartdata te hebben voor al onze schepen. Het compleet maken van de vloot is belonend voor iedereen die zich hiervoor heeft ingezet,” aldus Gus Antorcha, president van Holland America Line. “Ons progressieve rollout plan stelt ons in staat om de komende maanden weer volledig operationeel te zijn, en we kijken ernaar uit om onze gasten te verwelkomen op alle 11 schepen die in verschillende regio’s over de hele wereld cruisen.”

Noordam herstart cruises in Japan 
Holland America Line werkt samen met de Japanse autoriteiten om de Noordam volgend voorjaar in Japan te laten cruisen met vier geplande afvaarten. Wanneer de Noordam in maart weer in de vaart komt, is het schip van plan drie 14-daagse cruises aan te bieden waardoor gasten Japan uitgebreid zullen ontdekken. Het schip vaart rondreizen vanuit Yokohama (Tokio), Japan, en doet verschillende havens aan met op elke route een bezoek van één of twee dagen aan Zuid-Korea, Taiwan of Rusland. De 14-daagse reizen kunnen worden gecombineerd tot 28-daagse Collectors’ Voyages.

In april steekt de Noordam de Stille Oceaan over en vaart een seizoen in Alaska met cruises tussen Vancouver, British Columbia, Canada, en Whittier, Alaska.

 

Oosterdam keert terug naar de Middellandse Zee 
Gasten die volgend jaar graag de Middellandse Zee willen bezoeken, kunnen vanaf 1 mei aan boord gaan van de Oosterdam. Het schip zal het seizoen in de regio doorbrengen, cruisend tussen Civitavecchia (Rome) en Venetië, Italië; en Barcelona, Spanje, en Venetië; of een rondreis vanuit Venetië op 7- en 12-daagse routes. Oosterdam zal havens aandoen in Italië, Griekenland, Turkije, Montenegro, Kroatië, Albanië, Frankrijk, Malta en Israël.

Na een trans-Atlantische oversteek in november 2022 zal het schip door het Panamakanaal varen en een zuidelijke route nemen om een reeks Zuid-Amerika en Antarctica expedities aan te bieden variërend van 14 tot 22 dagen tussen Buenos Aires, Argentinië, en San Antonio (Santiago), Chili.

 

Westerdam zet koers naar Alaska 
Wanneer Westerdam op 8 mei terugkeert, zal het schip beginnen aan een seizoen van 7-daagse Alaska cruises vanuit Seattle, Washington. In september zal het schip de Stille Oceaan oversteken en begint aan een seizoen in het Verre Oosten met verschillende 14-daagse routes vanuit Singapore; Hong Kong, China; en Yokohama (Tokyo).

 

Gasten op januari tot mei 2022 cruises worden verplaatst naar 2023
Met deze herstartdata voor Noordam, Oosterdam en Westerdam, komen cruises in Azië, Australië en Nieuw-Zeeland alsook Zuid-Amerika en Antarctica vanaf januari 2022 tot en met de return-to-service afvaarten te vervallen.

Gasten van de geannuleerde trans-Atlantische overtocht van de Westerdam met vertrek op 18 april 2022, zullen worden verplaatst naar een vergelijkbare oversteek op de Nieuw Statendam met vertrek op 17 april 2022.

Gasten op de getroffen Azië-afvaarten van de Noordam in 2022 zullen worden verplaatst naar dezelfde route in 2023 aan boord van Westerdam; gasten op de geannuleerde Australië en Nieuw-Zeeland reizen van Oosterdam zullen worden verplaatst naar dezelfde route in 2023 aan boord van Noordam; en gasten op de geannuleerde Zuid-Amerika en Antarctica cruises van Westerdam zullen worden verplaatst naar dezelfde route aan boord van Oosterdam in 2023. Gasten kunnen er ook voor kiezen om 100% van het aan Holland America Line betaalde geld terug te krijgen.

Op de foto Nico Bleichrodt van HAL

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.