Sorbis/Shutterstock.com

Easyjet houdt groot deel vloot aan de grond

Naar aanleiding van het sluiten van verschillende landsgrenzen, reisbeperkingen en wijzigingen van het reisadvies binnen het gehele netwerk, heeft easyJet het besluit genomen om vanaf dinsdag 24 maart het merendeel van zijn vloot aan de grond te houden.

De luchtvaartmaatschappij blijft reddingsvluchten uitvoeren om klanten te repatriëren en verwachten dat de meeste van de reddingsoperaties op maandag 23 maart zullen zijn voltooid. Details van de reddingsvluchten die door easyJet worden uitgevoerd om passagiers terug te brengen kunnen hier gevonden worden: https://www.easyjet.com/en/policy/coronavirus-rescue-flights. Bovendien verwacht de airline een minimaal vluchtschema met essentiële services op sommige routes te behouden. Deze routes zullen voornamelijk naar, vanaf, en binnen het Verenigd Koninkrijk zijn, en maximaal 10% van onze normale capaciteit gedurende deze tijd van het jaar zijn.
“We zullen ons vluchtschema wekelijks blijven herzien om er zeker van te zijn dat het overeenkomt met de huidige vraag. Na de recente adviezen erkennen we dat veel passagiers met bestaande boekingen niet van plan zijn om te reizen. Wij moedigen hen daarom aan hun ticket nu gratis te wijzigen, zodat wij onze resterende vluchten zo goed mogelijk af kunnen stemmen op de vraag. Tot nader order zal easyJet blijven afzien van alle wijzigingskosten voor passagiers die hun vlucht naar een latere datum willen verplaatsen, dit is nu mogelijk tot en met 28 februari 2021. Passagiers zullen rechtstreeks gecontacteerd worden als hun vlucht wordt geannuleerd en zullen over hun opties worden geïnformeerd.”
Johan Lundgren, easyJet CEO, zegt:“Dit zijn ongekende tijden voor de luchtvaartindustrie. We weten hoe belangrijk het voor onze passagiers is om naar huis te gaan en blijven daarom reddingsvluchten uitvoeren om hen te repatriëren. Het aanzienlijk verminderen van ons vluchtschema is de juiste keuze nu veel landen hun burgers hebben geadviseerd niet te reizen. Door de meerderheid van onze vloot aan de grond te houden zullen ook aanzienlijke variabele kosten worden weggenomen op een moment dat dit cruciaal is.”

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica