Delta Air Lines introduceert nieuwe opties die eventuele ongemakken tijdens de reis wegnemen die kunnen ontstaan door verschillende processen van de samenwerkende luchtvaartmaatschappijen. De gehele customer journey – van boeking tot het ophalen van bagage op de eindbestemming – werd onder de loep genomen met als resultaat vijf innovatieve en toonaangevende manieren om de reiservaring te verbeteren en te vergemakkelijken.

“Het creëren van een consistente reiservaring wanneer een Delta-passagier een verbinding heeft met een partnerairline is van cruciaal belang en is een belangrijk aandachtspunt bij de luchtvaartmaatschappij en bij onze partners”, aldus Steve Sear, President-International van Delta en E.V.P. – Global Sales. “We nemen problemen in de technologie weg en overbruggen verschillen tussen het beleid en de processen van luchtvaartmaatschappijen om naadloze verbindingen tot stand te brengen. Het gaat erom de reis gemakkelijker te maken en onze passagiers opnieuw te laten ontdekken hoe leuk reizen echt kan zijn.”

Hieronder zijn enkele manieren hoe Delta een verschil maakt voor passagiers die ook vliegen met hun partnerairlines:

Inchecken: Als eerste in de branche kunnen Delta-passagiers nu inchecken voor Delta codeshare-vluchten die worden uitgevoerd door partners Air France, KLM en Virgin Atlantic via de Fly Delta-app of op delta.com. Dit werkt zelfs als de eerste vlucht op de route wordt uitgevoerd door Air France, KLM of Virgin Atlantic. Passagiers ontvangen hierbij een instapkaart en de stoeltoewijzing voor elk deel van hun reis.

Stoelen: Tijdens het boekingsproces op de Fly Delta app of op delta.com kunnen passagiers gratis en betaalde stoelen selecteren. Een toonaangevend initiatief voor Delta-passagiers waarbij een deel van de reisroute worden uitgevoerd met Air France- en KLM-vluchten. Passagiers die met Aeromexico reizen, kunnen ook na het boekingsproces gratis en betaalde stoelen kiezen. Daarnaast kunnen stoelen gratis worden gekozen door passagiers die met Virgin Atlantic, Korean Air en WestJet reizen, via de digitale kanalen van Delta.

SkyTeam omboekfunctie: Met de introductie van de SkyTeam-omboekfunctie kunnen de reserveringsspecialisten van Delta toegang krijgen tot tickets, het omboeken en opnieuw uitgeven voor passagiers die met een van de 18 andere leden van SkyTeam vliegen. Dit in slechts een kwestie van minuten wanneer een passagier te maken krijgt met reisongemakken.

TSA Pre-Check: Delta-passagier die een TSA Pre-Check hebben verkregen, krijgen dit nu op hun instapkaarten gedrukt wanneer ze reizen met Virgin Atlantic, Korean Air, Aeromexico en WestJet. Het zal deze maand worden geïntroduceerd bij Air France en KLM en bij de rest van Delta’s luchtvaartpartners in 2020.

Corporate Priority: Delta is toonaangevend in het uitbreiden van haar Corporate Priority met partners. Het programma omvat nu vijf internationale luchtvaartmaatschappijen, zodat zakelijke reizigers wereldwijd kunnen rekenen op consistente voordelen. Deze voordelen zijn beschikbaar bij Aeromexico, Air France, KLM, Virgin Atlantic en Delta en bieden:

  • Betere stoelkeuze: waar beschikbaar kunnen zakenreizigers betere zitplaatsen in de hoofdcabine selecteren zonder een extra vergoeding te betalen.
  • Priority Boarding: zakelijke reizigers krijgen prioriteit volgens het boardingproces van elke luchtvaartmaatschappij.
  • Priority Service Recovery: in geval van onregelmatigheid krijgen zakenreizigers prioriteit voor een tijdelijke accommodatie. Bovendien krijgen zakelijke reizigers prioriteit in het onwaarschijnlijke geval dat Delta of haar partners niet in staat zijn om alle passagiers tegemoet te komen zoals oorspronkelijk gepland, bijvoorbeeld in het geval van overboekingen.

 

“Onze klantenservice teams zijn de sleutel bij het verbeteren van de klantervaring tijdens het gehele reisproces”, voegt Tori Forbes-Roberts, Vice President Delta – Reservation Sales and Customer Care toe. “De feedback die ze van onze passagiers horen is een belangrijk onderdeel voor het stimuleren van veranderingen in onze processen, beleid en technologie om zo de algehele klantervaring te verbeteren.”

Delta werkt voortdurend samen met haar partnerairlines met als doel een naadloze reiservaring en investeert in technologie om dit te bewerkstelligen. Dit is terug te zien in Delta’s toonaangevende klantoplossingen, zoals RFID-bagageafhandeling, automatisch inchecken en bag-tracking via de mobiele Fly Delta app en een app die Delta-piloten helpt turbulentie te voorkomen voor een comfortabelere vlucht. In 2018 werd de luchtvaartmaatschappij nog uitgeroepen tot een van Fast Company’s meest innovatieve bedrijven ter wereld.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.