Chinese airline partners KLM schieten Nederland te hulp

KLM heeft drie Chinese airline partners in China; China Eastern Airlines, China Southern Airlines en Xiamen Airlines. Deze schieten nu KLM en Nederland genereus te hulp en doneren vele tienduizenden mondkapjes en handschoenen aan KLM in onze strijd tegen het coronavirus. Gezien de tekorten in de Nederlandse ziekenhuizen helpt KLM op haar beurt het Erasmus MC te Rotterdam en andere Nederlandse zorginstellingen hier weer mee.

Vanmorgen in alle vroegte kwam op Schiphol met een toestel van Xiamen Airlines de eerste zending aan. KLM President & CEO Pieter Elbers nam deze eerste zending, namens het personeel van de drie Chinese luchtvaartmaatschappijen, aan van in totaal ongeveer 90.000 mondkapjes en 50.000 handschoenen. Verder waren ook Ernst Kuipers, bestuursvoorzitter van Erasmus MC en tevens voorzitter van het bestuur van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) en Brinio Veldhuijzen van Zanten van KLM Health Services erbij.

Belang
KLM heeft afgelopen twintig jaar een breed routenetwerk en heel nauwe relaties opgebouwd in China. Wekelijks gingen er voor het uitbreken van de coronacrisis 59 vluchten van KLM en partners van Schiphol naar het vasteland van China. Dit soort leveringen onderstreept het grote belang van luchtverbindingen in het algemeen en die met China in het bijzonder. Dit soort medisch materiaal kan alleen per vliegtuig zo snel en efficient naar de andere kant van de wereld worden vervoerd. En in een tijd van schaarste en hulpbehoevendheid is dit ontzettend belangrijk.

Moeilijke tijden
“Dit is hele mooie en zeer welkome hulp van onze Chinese partners China Eastern Airlines, China Southern Airlines en Xiamen Airlines. Deze hulp van onze Chinese vrienden laat zien hoe nauw China, Nederland en KLM met elkaar verbonden zijn. Het zijn ontzettend moeilijke tijden voor ons land en ons bedrijf dus zijn we heel blij met deze hulp voor KLM en voor Nederland. Nog geen twee maanden geleden hebben wij als KLM aan China een donatie gedaan en nu worden wij zo geweldig en genereus geholpen. Dat voelt heel goed”, aldus KLM President & CEO Pieter Elbers.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica