Recentelijk lanceerde American Express Global Business Travel (GBT) New Fare Display (NFD) voor alle klanten die Neo gebruiken om reizen te boeken. Hiermee is GBT de eerste TMC in de branche die een compleet overzicht van luchtvaarttarieven laat zien in een corporate bookingtool. New Fare Display is ontwikkeld om ervoor te zorgen dat reizigers vliegtickets kunnen shoppen zoals ze dat het liefst doen.
Om meer gebruik te stimuleren, hebben Neo-ontwikkelaars zich laten inspireren door populaire bookingtools van luchtvaartmaatschappijen. NFD presenteert luchtvaarttarieven in een gemakkelijk overzicht waarin alle beschikbare tarieven naast elkaar worden weergegeven. Bij elk tarief worden de inbegrepen voorzieningen getoond, inclusief ticketkenmerken. In één oogopslag kunnen gebruikers een complete set kenmerken vergelijken en zien wat er in een tarief inbegrepen is, zoals stoelkeuze en voorrang bij het inchecken en instappen – voordelen die een reis comfortabeler en productiever kunnen maken.
Wanneer gebruikers vliegtickets shoppen in Neo in plaats van rechtstreeks op de websites van luchtvaartmaatschappijen, kunnen ze uit meer beschikbare tarieven kiezen en kunnen ze deze allemaal op één plek zien. Dit geldt voor zowel het reguliere aanbod van de luchtvaartmaatschappijen als onderhandelde zakelijke tarieven, en GBT’s Preferred Extras™ aanbod.
GBT’s strategie is om travelmanagers te helpen de naleving van het reisbeleid te verbeteren door te zorgen voor een gebruiksvriendelijkere boekingservaring in Neo. Hiermee worden uiteindelijk ook alle doelen van zakenreisprogramma’s ondersteund, inclusief besparingen en de verantwoordelijkheid en zorg voor iedere reiziger onderweg.
Neo’s NFD bevat momenteel tarieven van bijna 30 luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld. Er worden meer luchtvaartmaatschappijen toegevoegd wanneer deze de benodigde technologische standaarden toepassen. Een soortgelijk overzicht van het hotelaanbod in Neo is in de maak.