Schiphol lanceert nieuwe app en website

Amsterdam Airport Schiphol heeft haar nieuwe website www.schiphol.nl en app gelanceerd. De luchthaven wil passagiers die via Schiphol reizen een zo persoonlijk mogelijke ervaring bieden. Deze introductie is een belangrijke stap in de digitale transformatie die Schiphol de komende jaren door gaat maken. De luchthaven wil door het inzetten van slimme technologie het reisproces verbeteren en passagiers meer inzicht en controle geven over hun vliegreis.

Per maand maken bijna drie miljoen mensen gebruik van de Schiphol-website en app. Dat zijn niet alleen Nederlandse reizigers, maar ook transferpassagiers, mensen die iemand komen ophalen of wegbrengen en de 65.000 mensen die op de luchthaven werken. Met de feedback van al deze miljoenen mensen wil Schiphol haar digitale kanalen elke dag verder verbeteren.

Vernieuwing digitale kanalen

Om de reiziger nog beter te bedienen, zijn de Schiphol-website én Schiphol-app compleet vernieuwd. Naast het nieuwe uiterlijk is er gebruik gemaakt van de nieuwste technieken waardoor bijvoorbeeld de snelheid en het gebruiksgemak flink zijn verbeterd.

‘Schiphol wil de reiziger een zo persoonlijk mogelijke ervaring bieden’, stelt Christa Bakker, manager Digital Airport Programma. ‘We geven op basis van vluchtinformatie advies over je reis. Zo krijg je bijvoorbeeld alleen als je naar de VS vliegt info te zien over het ESTA formulier, zie je direct welke winkels er voor jouw vlucht bereikbaar zijn of je na security nog even die oplader kunt kopen die je vergeten bent en kun je binnenkort zien hoe laat je het beste door security kunt gaan.’

De snelheid van de website is volgens Bakker toegenomen. ‘Fijn als je snel je actuele informatie over je vlucht wilt opzoeken. Maar ook als je wilt weten of je dat potje babyvoeding nu wel of niet mee mag nemen.’ Ook op het gebied van het online boeken van voordelige parkeerplaatsen is er veel verbeterd.

Persoonlijk reismaatje

De nieuwe Schiphol app moet een airport assistent, een onmisbaar reismaatje voor de frequente bezoekers van de luchthaven worden. Zo stuurt de app een bericht als een vlucht vertraagd is of als je gate wijzigt. Ook kan de passagier makkelijk zien waar hij of zij is op de luchthaven en waar nog even snel een kop koffie kan worden gehaald voor het boardingproces begint. Verder is er de mogelijkheid om met een medewerker van de luchthaven te chatten.

Leading Digital Airport in 2018

Schiphol heeft de ambitie om in 2018 Leading Digital Airport te zijn. De komende jaren gaat Schiphol op digitaal gebied flinke stappen zetten. De website en de app spelen daarin belangrijke, centrale rol: het is dé manier om direct in contact te staan met alle reizigers.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

NH Hotel Group verder als Minor Hotels

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Mercedes presenteert GT-topmodel

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy