Nederlanders willen niet voor onvoorziene kosten bij autohuur komen te staan Uit het jaarlijkse trendonderzoek van Sunny Cars, is gebleken dat Nederlanders en het huren van een auto in het buitenland op zich wel een geslaagde match zijn. Ruim een derde huurde in de afgelopen drie jaar een auto. Toch vertrouwt bijna de helft (48,3%) van de Nederlanders het niet om een auto te huren in het buitenland. De belangrijkste reden: ze voelen zich onder druk gezet om aanvullende verzekeringen af te nemen bij het ophalen van de huurauto (43,3%). Zes op de tien (62,2%) verkiest dan ook een all-in autohuurpakket, dus all-in en geen verrassingen achteraf. Alle feiten en cijfers uit het onderzoek zijn gebundeld in een jaarlijks trendrapport.

 Onvoorziene kosten grootste bron van irritatie

Nederlanders willen weten waar ze aan toe zijn. Onverwachte kosten achteraf schaden hun vertrouwen in de autoverhuurbranche en dat is terug te zien in de resultaten van het jaarlijkse onderzoek van Sunny Cars. De irritaties rondom autohuur zijn het afgelopen jaar toegenomen. Nog meer dan vorig jaar ergeren Nederlanders zich aan extra onvoorziene kosten, zoals een verplichte verzekering. Deze ergernis staat dan ook met stip op nummer één als grootste irritatiebron (47,9%, stijging van 7,9% t.o.v. vorig jaar). De grootste irritaties zijn:

  1. Onvoorziene kosten, zoals een verplichte verzekering (47,9%, +7,9%)
  2. Een andere auto mee krijgen dan is gereserveerd (35,9%, + 6,5%)
  3. Een lange rij aan de verhuurbalie ter plaatse (28,4%, +1,5%)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.