Lufthansa-topman: ‘Ticket voor 10 euro is onverantwoord’

Lufthansa-topman Carsten Spohr heeft de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering gebruikt om concurrenten te bekritiseren. Zijn stelling: te goedkope vliegtickets zijn onverantwoord.

Vliegtickets voor minder dan 10 euro vormen volgens Spohr op de langere termijn een bedreiging voor de sociale acceptatie van de luchtvaart. ‘Tickets voor minder dan 10 euro, zoals sommige van onze concurrenten die aanbieden, zijn naar mijn mening onverantwoord; economisch onverantwoord, vanuit milieuoogpunt onverantwoord en politiek onverantwoord’, zo noteerde het Duitse persbureau dpa op de bijeenkomst in Bonn.
Volgens de topman zouden goedkope tickets een kunstmatige vraag oproepen, die het bestaande systeem zou kunnen verstoren.

Milieu
Lufthansa heeft als grootste airline van Europa ook te maken met kritiek op toenemende CO2-uitstoot die klimaatverandering aanjaagt. Volgens Spohr kan de modernisering van de vloot met efficiëntere toestellen in de nabije toekomst een grote omslag teweegbrengen om zo milieuvriendelijk mogelijk te vliegen.
De Lufthansa Group heeft tot 2027 de aanschaf van 221 nieuwe vliegtuigen gepland. Het concern investeert daarin miljarden per jaar. Begin 2019 telde de vloot van de Lufthansa Group 763 vliegtuigen.

Spohr herhaalde zijn oproep voor een nieuwe, eenvormige indeling van het gefragmenteerde Europese luchtruim. Met deze maatregel alleen al kan de Lufthansa Group jaarlijks 3 miljoen ton kooldioxide (CO2) besparen. Dat komt overeen met circa een tiende van de huidige uitstoot. (Foto: Lufthansa).

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Zakenreizen gaan dit jaar pre-pandemische records voorbij

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Snel toeslaan: 40 jaar oude Hibiki voor €35.000 per fles

Helly Hansen wint Red Dot Award

Riu Plaza Chicago opent haar deuren op toplocatie

Volop nieuwe Michelin sterren in Dubai

NIO presenteert nieuwe EL8