Louvre Hotels gaat 100 procent digitaal

Louvre Hotels Group (o.a. Golden Tulip) de op vier na grootste hotelgroep van de wereld, kondigt de lancering van een 100 procent digitale gastbeleving aan. Hierdoor kunnen gasten bijvoorbeeld inchecken, een kamer openen, uitchecken en betalen via hun smartphone. Louvre Hotels Group is de eerste hotelgroep die deze service aanbiedt in al haar hotels, ongeacht welk merk, van budget- tot vijfsterrenhotels.

Deze innovatie speelt in op de vraag van de consument die op zoek is naar een soepeler proces, optimaal verblijf en een nieuw soort gastbeleving. Na het online boeken kan de hotelgast de check-in overslaan en direct doorgaan naar de kamer en deze openen met hun smartphone. Deze ontwikkeling is de laatste stap in  de voortdurende ambitie van Louvre Hotels Group om de gastbeleving te digitaliseren.

“Digitalisering is een manier voor ons om ons te focussen op ons hoofddoel: hospitality. Als hotelketen moeten wij continue de gehele gastbeleving heroverwegen. Door deze innovatie kunnen wij de onderbrekingen die gepaard gaan bij de aankomst- en vertrekfase verminderen. De medewerkers in het hotel kunnen zo meer tijd besteden aan het verwelkomen van de gast en het verblijf nog aangenamer maken.” Aldus, Pierre-Frédéric Roulot, CEO Louvre Hotels Group.

Deze innovatie integreert drie sterke trends:
– De gast wilt een eenvoudig boekings- en betalingsproces.
– Soepele check-in en check-out is een belangrijk criterium in klanttevredenheid.
– Nieuwe generaties zoeken naar een menselijke ervaring met hotelpersoneel in tegenstelling tot enkel strikt administratieve uitwisselingen.

Na een succesvolle testfase in twee Première Classe en Golden Tulip hotels, zal deze digitale service worden ingevoerd bij 30 hotels van alle merken, voordat ze geleidelijk worden geïmplementeerd in alle hotels die vallen onder Louvre Hotels Group.

“Door het aanbieden van deze high-end service, zelfs in budget hotels, vernieuwt Louvre Hotels Group de hotelstandaarden en speelt het in op de veranderingen van gastbeleving. Deze vernieuwingen komen voort uit de generatie die in een digitale wereld is opgegroeid en door de nieuwe maatstaven bepaald door nieuwkomers in de toeristenindustire.’’ Aldus  Francoise Houdebine, VP Marketing Louvre Hotels Group.

Om gebruik te maken van deze service, moeten gasten deze optie selecteren wanneer zij online boeken. Vervolgens dienen ze de HotelForYou applicatie te downloaden. Door de lancering van HotelForYou – de eerste mobiele applicatie van de hotelindustrie – positioneert Louvre Hotels Group zich nogmaals als pionier van de digitale innovatie.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica