KLM staat in 2025 voor een jaar van uitdagingen. Naast de eerder aangekondigde bezuinigingsronde is er nog altijd een tekort aan piloten, en ook geen akkoord met de huidige. Dit wordt deels ondervangen door het inhuren van buitenlandse piloten met een EU-paspoort. KLM laat weten dat reizigers zich geen zorgen hoeven te maken dat hun vlucht wordt geannuleerd. Inmiddels is er ook besloten tot het bijplaatsten van twee extra rijen in de KLM Embraer toestellen, dat zonder comfortverlies gaat.
Tarieven
Met ingang van 4 december 2024 geldt een algehele tariefverhoging voor KLM-vluchten, vanwege de gestegen kosten, waaronder de havengelden. Voor KLM-vluchten van en naar intercontinentale bestemmingen en bestemmingen in de Verenigde Staten bedraagt de verhoging 20 euro voor Economy Class, 40 euro voor Premium Comfort Class en 80 euro voor World Business Class (retour). Voor KLM-vluchten van en naar Europese bestemmingen is de verhoging 5 euro voor retourvluchten in Economy Class.
Minder vliegen China
Tijdens het zomerseizoen van volgend jaar (30 maart tot 25 oktober 2025) voert KLM een aantal seizoensaanpassingen door en gaan er zes in plaats van zeven wekelijkse vluchten van Amsterdam Schiphol (AMS) naar Beijing (PEK). Van 4 augustus 2025 tot 25 oktober voert KLM zes in plaats van zeven wekelijkse vluchten uit van Amsterdam (AMS) naar Shanghai (PVG).
Buy-on-board
We gaan medio februari 2025 starten met de testen voor buy-on-board op de lijndiensten naar Porto, Lissabon en Oslo. Economy Class-passagiers krijgen op een deel van de vluchten naar deze bestemmingen betaalde cateringopties. Een drankje en een klein snackje zijn nog wel gratis.