KLM start op 7 december een speciale pakket bezorgservice voor haar BlueBiz klanten. Shipping Blue is een nieuwe wereldwijde pakket bezorgservice, speciaal ontwikkeld voor het midden- en kleinbedrijf. Leden die zijn aangesloten bij het BlueBiz loyaliteitsprogramma van Air France-KLM kunnen pakketten tot 30 kilo over de hele wereld versturen tegen concurrerende prijzen. De pakketten worden van deur naar deur gebracht binnen drie tot vijf werkdagen. Bij elke zending ontvangen klanten Blue Credits die ze kunnen inwisselen bij het boeken van een ticket.
“Met deze service laten we opnieuw zien dat wij met nieuwe producten investeren in onze toekomst en snel inspelen op de kansen in de markt. Het is een bevestiging van onze vrachtstrategie om te investeren in digitalisering, infrastructuur en strategische samenwerkingen om daarmee de bijdrage aan de AirFrance-KLM Groep te maximaliseren.”
Marcel de Nooijer, Executive Vice President Air France – KLM Cargo
Shipping Blue wordt mogelijk gemaakt door het uitgebreide internationale netwerk van KLM. Nadat een boeking is geplaatst, wordt het pakket opgehaald door een koerier. De zending wordt door Air France of KLM naar de dichtstbijzijnde luchthaven gevlogen, waar het per koerier wordt opgehaald en bij de geadresseerde wordt afgeleverd. Een speciale Track & Trace service zorgt ervoor dat klanten volledige ondersteuning en controle krijgen over het verzend- en leveringsproces.
“De business van kleine pakketten, die voornamelijk wordt gedreven door de verkopen via het internet, groeit sterk. We zien, wereldwijd, een gemiddelde stijging van 20% als het gaat om cross border E-commerce. Met deze innovatie spelen wij in op die ontwikkeling. “
Gert Jan Roelands, Vice President Area Europe Air France – KLM Cargo
Sparen voor Blue Credits
Shipping Blue levert niet alleen een nuttige service aan het midden- en kleinbedrijf, maar geeft BlueBiz-leden ook Blue Credits. Deze Credits kunnen worden ingewisseld voor reisboekingen, waardoor reiskosten voor het MKB worden verlaagd. Shipping Blue is getest bij 3000 MKB-bedrijven in Nederland. Vanaf 7 december is de service beschikbaar voor 29.000 BlueBiz-klanten in Nederland en kort daarna voor alle BlueBiz-klanten van Air France KLM.