KLM heeft vrijdag de Declaration of Amsterdam van Workplace Pride ondertekend

KLM ondertekent de Declaration of Amsterdam van Workplace Pride

KLM heeft vrijdag de Declaration of Amsterdam van Workplace Pride ondertekend. Met de ondertekening van dit document toont KLM haar commitment om breed te streven naar een werkomgeving waar openheid en gelijkheid vooropstaan en er nadrukkelijk aandacht is voor diversiteit, inclusie en de LHBTIQ+-gemeenschap.

De ondertekening van de Declaration of Amsterdam werd vrijdag gedaan door KLM’s President en CEO Pieter Elbers en Miriam Kartman, Executive Vice President Human Resources en Industrial Relations. De ceremonie vond plaats in de simulator ruimte op Schiphol-Oost; een plek waar cockpit- en cabinepersoneel samenkomen en evacuatieoefeningen uitvoeren.

De ondertekening vond precies tien jaar plaats na de oprichting van KLM Over the Rainbow, de netwerkorganisatie die zich inzet om diversiteit en inclusie binnen KLM te bevorderen. De ondertekening van de Declaration of Amsterdam markeert daarmee een belangrijke volgende stap in de borging LHBTIQ+-inclusie.

KLM is de 36e grote (inter)nationale organisatie die de Declaration of Amsterdam ondertekent. Samen met Shell, PostNL en andere bedrijven als ABN Amro en KPN, wil KLM een blijvende bijdrage leveren aan thema’s als een inclusieve bedrijfscultuur, de borging van belangen van LHBTIQ+-collega’s op de werkvloer en een actieve samenwerking van collega’s met verschillende persoonlijke achtergronden.

Bij de ondertekening waren ook Marjan van Loon, President-Directeur van Shell Nederland en Resi Becker, Directeur Mail Nederland van PostNL aanwezig; bedrijven waarmee KLM actief best practices deelt. Een belangrijk doel van de ondertekening van de Declaration of Amsterdam is om samen met Workplace Pride en haar partners diversiteit en inclusie niet alleen binnen, maar ook buiten de eigen organisatie te bevorderen.

“Bij KLM werken we in een internationale omgeving en daardoor met veel collega’s uit diverse culturen en met uiteenlopende achtergronden. Ook zijn we als een van de grootste werkgevers in Nederland een afspiegeling van de Nederlandse maatschappij. We vinden het belangrijk dat iedereen op een eigen manier waarde toe kan voegen aan ons bedrijf. Het is belangrijk dat iedereen, ongeacht achtergrond, cultuur, geloof of geaardheid, zich gezien, gehoord en gesteund voelt door het management, maar vooral ook door de directe collega’s. Voor mij persoonlijk en bij KLM geloven we dat de optelsom van diverse achtergronden bijdraagt aan de kracht van ons bedrijf en van grote waarde is voor onze even zo diverse groep klanten”, zegt Pieter Elbers – President en CEO KLM Royal Dutch Airlines

 

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica