Door: Tijn Kramer | 15 december, 2016
KLM gaat in 2017 vliegen naar liefst zeven nieuwe Europese bestemmingen: Gdansk,Graz, Porto en Malaga (year round) en in het zomerseizoen ook nog eens naar Split, Catania en Cagliari. Dat maakte Harm Kreulen, directeur KLM Nederland, bekend aan zusterblad Business Traveller.
De vluchten volgen de wederom het patroon van een forse uitbereiding van het netwerk. Onlangs kondigde de airline aan op de historische Colombiaanse plaats Cartagena te gaan vliegen (ipv Cali, in combo met Bogota), en eerder werden onder meer het Afrikaanse Liberia en Sierra Leone als nieuwe bestemmingen voor 2017 aangekondigd. Ook London City was al bekend gemaakt.
Gdanks is de derde bestemming in Polen en wordt 7 dagen in de week aangevlogen per Embraer (175 en 190), Het Oostenrijkse Graz gaat zeven keer in de week per Embraer 175. Porto is dagelijks per 737, idem dito voor Malaga. Het zomerseizoen maakt kennis met Split, zes keer in de week per Embraer, Catania wordt per 737 aangevlogen en Cagliari per Embraer, beide zeven maal per week.
De startdata zijn: LCY 6 feb, Porto, Gdansk en Graz op 15 mei, Malaga op 1 april, Cagliari, Split en Catania op 22 april, en het eerder aangekondigde Cartagena op 28 maart, een dag later gevolgd door Freetown en Monrovia.
Kreulen is zeer verheugd over de uitbreiding: ‘2016 was al een recordjaar met 14 nieuwe bestemmingen. Samen met onze nieuwe branded fares, die nu al in systemen staat, maar op 23 januari groot naar buiten gaat, is het echt een verrijking in ons aanbod. Echt een heel mooi pallet dat onze marktpositie zal verbeteren.’
De nieuwe ambities van de airline kondigen volgens de topman wederom een mooie periode aan. ‘ Wij zijn een bloeiende airline, de ambities staan in onze mission statement. Uiteraard zijn er nog uitdagingen, maar deze bestemmingen beloven veel. Er is uiteraard onderzoek naar gedaan, we verwachten er vaal van. Winstgevende groei. Samen met het werven van nieuwe crew en piloten en de komst van nieuwe vliegtuigen geeft het aan dat we op de goede weg zijn.’
Bron: Business Traveller