Innovatie bij Mercedes AMG

De nieuwste generatie van de Mercedes-AMG C 43 4MATIC creëert nieuwe maatstaven op het gebied van innovatieve aandrijflijnen.  Na zijn wereldpremière in de Mercedes-AMG SL 43 wordt de 2,0 liter AMG- viercilindermotor, ‘s werelds eerste productiemotor met elektrische uitlaatgasturbo, nu ook in de C-Klasse toegepast. De nieuwe vorm van turbolading garandeert een bijzonder spontane respons over het hele toerentalbereik en zorgt zo voor een nog dynamischere rijervaring.

De turbo wordt via het 48V-boordysteem, dat ook de riemaangedreven startgenerator (RSG) voedt. In de Mercedes-AMG C 43 4MATIC levert de motor 300 kW (408 pk) en kan in bepaalde rijsituaties een kortstondige extra boost van 10 kW (14 pk) afgeven. Ook de standaard achterasbesturing, de permanente vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC met koppelverdeling naar achteren, de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G-transmissie met natte startkoppeling en het AMG RIDE CONTROL-onderstel met adaptief verstelbare demping dragen bij aan de dynamische rijervaring. Ook het in- en exterieurdesign en de merkspecifieke kenmerken van de uitrusting van de Mercedes-AMG C 43 4MATIC benadrukken zijn prestatiegerichte karakter.

 

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

IATA publiceert vergelijkend duurzaam rapport

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica