De nieuwste generatie van de Mercedes-AMG C 43 4MATIC creëert nieuwe maatstaven op het gebied van innovatieve aandrijflijnen. Na zijn wereldpremière in de Mercedes-AMG SL 43 wordt de 2,0 liter AMG- viercilindermotor, ‘s werelds eerste productiemotor met elektrische uitlaatgasturbo, nu ook in de C-Klasse toegepast. De nieuwe vorm van turbolading garandeert een bijzonder spontane respons over het hele toerentalbereik en zorgt zo voor een nog dynamischere rijervaring.
De turbo wordt via het 48V-boordysteem, dat ook de riemaangedreven startgenerator (RSG) voedt. In de Mercedes-AMG C 43 4MATIC levert de motor 300 kW (408 pk) en kan in bepaalde rijsituaties een kortstondige extra boost van 10 kW (14 pk) afgeven. Ook de standaard achterasbesturing, de permanente vierwielaandrijving AMG Performance 4MATIC met koppelverdeling naar achteren, de AMG SPEEDSHIFT MCT 9G-transmissie met natte startkoppeling en het AMG RIDE CONTROL-onderstel met adaptief verstelbare demping dragen bij aan de dynamische rijervaring. Ook het in- en exterieurdesign en de merkspecifieke kenmerken van de uitrusting van de Mercedes-AMG C 43 4MATIC benadrukken zijn prestatiegerichte karakter.