British Airways onderzoekt de diefstal van klantgegevens van haar website, ba.com en de mobiele app van de luchtvaartmaatschappij, zo heeft het bekend gemaakt. De gestolen gegevens bevatten geen reis- of paspoortgegevens. Van 22:58 21 augustus 2018 tot 21:45 5 september 2018 lokale tijd waren de persoonlijke en financiële gegevens van klanten die boekingen maakten op ba.com en de app van de luchtvaartmaatschappij in gevaar.
De schending is verholpen en onze website werkt normaal, zo laat BA weten. British Airways communiceert met getroffen klanten en ze adviseren klanten die mogelijk door dit incident zijn getroffen om contact op te nemen met hun bank of creditcardaanbieder en hun aanbevolen advies op te volgen.
BA heeft de politie en de relevante autoriteiten op de hoogte gebracht.
Alex Cruz, Chairman en Chief Executive van British Airways, zei: “Het spijt ons zeer voor de verstoring die deze criminele activiteit heeft veroorzaakt. We nemen de bescherming van de gegevens van onze klanten zeer serieus. ”
British Airways zal indien nodig verdere updates verstrekken.