Grote datadiefstal bij British Airways

British Airways onderzoekt de diefstal van klantgegevens van haar website, ba.com en de mobiele app van de luchtvaartmaatschappij, zo heeft het bekend gemaakt. De gestolen gegevens bevatten geen reis- of paspoortgegevens. Van 22:58 21 augustus 2018 tot 21:45 5 september 2018 lokale tijd waren de persoonlijke en financiële gegevens van klanten die boekingen maakten op ba.com en de app van de luchtvaartmaatschappij in gevaar.
De schending is verholpen en onze website werkt normaal, zo laat BA weten. British Airways communiceert met getroffen klanten en ze adviseren klanten die mogelijk door dit incident zijn getroffen om contact op te nemen met hun bank of creditcardaanbieder en hun aanbevolen advies op te volgen.

BA heeft de politie en de relevante autoriteiten op de hoogte gebracht.
Alex Cruz, Chairman en Chief Executive van British Airways, zei: “Het spijt ons zeer voor de verstoring die deze criminele activiteit heeft veroorzaakt. We nemen de bescherming van de gegevens van onze klanten zeer serieus. ”
British Airways zal indien nodig verdere updates verstrekken.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Amex GBT neemt CWT over voor 526 miljoen euro

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica

Festival TREK viert tiende seizoen met negen edities

Breitling doet inspiratie op in de Schotse hooglanden