Emirates bereidt zich voor om ’s werelds eerste ‘biometrische pad’ te lanceren. Dit biedt passagiers een soepele ervaring op de thuisbasis van de luchtvaartmaatschappij, Dubai International Airport. Door het gebruik van de meest moderne biometrische technologie, een mix van gezichts- en irisherkenning, kunnen Emirates passagiers binnenkort inchecken voor hun vlucht, de paspoortcontrole doorlopen, de Emirates lounge binnengaan en het vliegtuig betreden door simpelweg het vliegveld door te lopen.
De allernieuwste biometrische apparatuur is al geïnstalleerd in de Emirates Terminal 3 op Dubai International Airport. Deze apparatuur is te vinden bij een aantal check-in balies, geselecteerde gates en de Emirates Lounge in Concourse B voor premium passagiers. Gebieden waar biometrische apparatuur is geïnstalleerd, zijn duidelijk gemarkeerd.
Smart Tunnel
Het testen van de Smart Tunnel, een project van de General Directorate of Residence and Foreign Affairs in Dubai (GDRFA) in samenwerking met Emirates, is op 10 oktober begonnen. Deze innovatie is een primeur voor paspoortcontrole. Passagiers kunnen eenvoudig door een tunnel lopen en worden ‘goedgekeurd’ door immigratiediensten zonder menselijke interventie of een fysieke paspoortstempel.
Zodra de interne testen zijn voltooid, begint Emirates met het testen van biometrische verwerking op andere belangrijke klantcontactpunten op het vliegveld, zoals de check-in, de lounge en de gates. In een later stadium wordt het geïntegreerd bij de balies, gates en vervoersdiensten voor passagiers die overstappen op een aansluitende vlucht. Alle biometrische data wordt opgeslagen bij de GDRFA en reizigers die meedoen aan de testprocedure worden gevraagd om toestemming.
Innovatie en verbetering
Adel Al Redha, Emirates’ Executive Vice President en Chief Operations Officer, zegt: “Begeleid door onze voorzitter HH Sheikh Ahmed bin Saeed Al-Maktoum is Emirates continu bezig met de innovatie en verbetering van de dagelijkse bezigheden. Na uitgebreid onderzoek en de evaluatie van vele technologieën en nieuwe benaderingen om de klantervaring te verbeteren zijn we nu tevreden met het voorbereidende werk dat we hebben uitgevoerd en zijn we klaar om ’s werelds eerste biometrische pad te testen in de Emirates Terminal 3. De passagiers krijgen hierdoor een betere service en een leukere ervaring mee, of ze nu aankomen, vertrekken of overstappen in Dubai. Dit sluit goed aan bij Emirates’ ‘Fly Better’ merkbelofte. We nodigen binnenkort passagiers uit om het biometrische pad te testen en kijken uit naar hun feedback.”
Nieuw
Major General Mohammed Ahmed Almarri, Dubai General Directorate of Residency and Foreign Affairs (GDRFA), zei: “We zijn verheugd om deze nieuwe initiatieven toe te passen in Terminal 3 in samenwerking met Emirates en onze andere belanghebbenden. De Smart Tunnel tests lopen zoals gepland en meer biometrische systemen worden nu geïnstalleerd op andere plekken in Terminal 3. Al deze initiatieven sluiten aan bij de visie van de regering om wereldleider te zijn op het gebied van innovatie en overheidsdiensten. Dit zal uiteindelijk de reizigerservaring op het vliegveld verbeteren en de efficiëntie van onze operaties versterken.”
Betere klantervaring
Emirates’ ‘biometrische pad’ verbetert de klantervaring en klantenstroom door een vliegveld met minder documentencontroles en minder rijen. Uiteindelijk verbetert de mogelijkheid om passagiers ‘live’ te volgen ook de veiligheid en geeft deze het vliegveld de mogelijkheid om een nog betere en persoonlijkere service te bieden. Bijvoorbeeld, door het Emirates team de kans te geven om verlate passagiers te vinden en assisteren die anders hun vlucht zouden missen.
Het ‘biometrische pad’ van de luchtvaartmaatschappij wordt toegepast op vertrek, aankomst, het overstappen op aansluitende vluchten, vervoerdiensten en toegang tot lounges in Dubai. Hoewel er eerst wordt gefocust op First en Business Class passagiers wil Emirates snel het ‘biometrische pad’ ook aanbieden aan Economy Class passagiers in Dubai. In de toekomst kan de innovatie mogelijk naar andere vliegvelden worden gebracht en ook worden gebruikt door de crew op deze locaties.