Emirates introduceert als eerste airline een online 3D vliegtuigmode. Het model is een 360 graden visualisatie van het interieur van de Emirates A380 en geeft reizigers de kans om voorafgaand aan de vlucht al een kijkje te nemen bij hun stoelen en in de ruime cabine. Daarnaast kan er genavigeerd worden tussen Economy, Business en First Class, waarbij ook de Lounge en Shower Spa te zien zijn.
Alex Knigge, Emirates’ Senior Vice President, Corporate Communications, Marketing and Brand (Digital), vertelt: “Door constante investeringen voorzien wij onze passagiers van een ongeëvenaarde reiservaring, zowel aan boord als op de grond. Een digitaal platform van topklasse kan dan ook niet ontbreken. We zijn verheugd de eerste airline te zijn die deze vooraanstaande web VR technologie introduceert en daarmee onze gasten de kans te bieden meer te leren over de fantastische Emirates beleving voordat ze aan boord stappen.”
De nieuwe tool is nu slechts gelanceerd voor de Emirates A380 met drie klassen, maar binnenkort zal de volledige vloot toegevoegd worden voor een complete beleving. Verder zijn de 3D graphics van hoge kwaliteit en daardoor erg realistisch. Het virtual reality element dat geïmplementeerd is in het 360 graden 3D beeld van de cabine zorgt daarnaast voor een levensechte, handsfree ervaring en werkt met elke VR-bril.
Klanten die emirates.nl bezoeken via een mobiel apparaat of de Emirates app for iOS en Android hebben ook de mogelijkheid het 3D vliegtuig van binnen te bekijken. De tool maakt het onder andere mogelijk om te navigeren van de ene naar de ander zitplaats, om zo te kijken welke plek de voorkeur heeft. Ook wordt er op verschillende plekken extra informatie verstrekt over bijvoorbeeld entertainment.
Naast de nieuwe 3D cabinemodellen, brengt Emirates regelmatig nieuwe productvideo’s uit die de volledige reiservaring laten zien in de verschillende ruimtes. Doel van deze video’s is nieuwe klanten een duidelijk idee te geven van alle unieke eigenschappen van de Emirates travel experience. Om de kwaliteit van online programma’s hoog te houden worden er regelmatig bruikbaarheidstests uitgevoerd met klanten en frequent flyers. Zo wordt er alles aan gedaan om elke kans met beide handen aan te grijpen en de digitale ervaring naar een nog hoger niveau te tillen.