Carlson Wagonlit Travel – de wereldwijde zakenreismanagement-organisatie – is bezig met het wereldwijd uitrollen van de CWT Price Tracking tool. De applicatie heeft zich in een succesvolle testperiodeal bewezen, het leverde klanten een besparing tot 2% op van de totale reiskosten, aldus CWT.
De technologie achter de Price Tracking tool houdt voortdurend de prijzen voor vluchten en hotelkamers in de gaten en vergelijkt deze met bestaande boekingen. Wanneer de applicatie besparingen vaststelt, worden de bestaande boekingen automatisch geannuleerd of omgeboekt tegen de lagere tarieven.
“Met deze technologie kunnen onze klanten tot 2% besparen op hun totale reiskosten – dat is een behoorlijk bedrag voor elk bedrijf met een omvangrijk reisprogramma,” aldus Patrice Simon, CWT’s CTO, Strategy & New Product Development. “En het mooiste van alles: de tool is grotendeels geautomatiseerd, 7 dagen per week rond de klok operationeel en levert elke dag weer besparingen op.”
De eerste testperiodes van CWT in de Verenigde Staten waren zeer succesvol. De besparingsmogelijkheden in de rest van de wereld zijn mogelijk nog groter, gezien het versnipperde aanbod in Europa, Latijns Amerika en Asia Pacific.
Momenteel boeken CWT-medewerkers ongeveer 1 op de 20 vlucht- of hotelreserveringen handmatig om tegen een lager tarief. Door het proces volledig te automatiseren zal dat aantal verder stijgen. CWT streeft het ambitieuze doel na om de Price Tracking tool wereldwijd in de komende 18 maanden bij duizenden klanten door te voeren.