De Duitse airline Condor heeft een zomers nieuw jasje. De populairste vrijetijdsluchtvaartmaatschappij van Duitsland lanceert haar nieuwe merkidentiteit: in de toekomst zal Condor strepen in vijf kleuren dragen. Geïnspireerd door parasols, badhanddoeken en strandstoelen…

“Condor heeft de afgelopen twee en een half jaar een transformatie ondergaan: van een dochteronderneming van een verticaal geïntegreerde reisgroep naar een onafhankelijke luchtvaartmaatschappij die trots terugkijkt op haar geschiedenis en traditie, terwijl ze tegelijkertijd de weg naar de toekomst inslaat Dit willen we onmiskenbaar tot uitdrukking brengen in onze bedrijfsidentiteit: Condor is vakantie en Condor is onmiskenbaar – zoals ons nieuwe ontwerp, waarmee we nu de toekomst in gaan”, zegt Ralf Teckentrup, CEO van Condor. “Ons nieuwe handelsmerk zijn strepen, ons beeldmerk staat voor onze oorsprong en de kleuren voor diversiteit. Deze triade is nieuw, wat overblijft is onze passie. Het heeft Condor altijd uniek gemaakt en komt dan ook tot uiting in onze claim: Passie is ons kompas .”

Het bedenken en creëren van de nieuwe merkidentiteit kwam tot stand onder leiding van Remo Masala, eigenaar van het creatieve bureau vision alfabet in Berlijn. “Het herzien van de merkidentiteit van Condor met zijn lange traditie is een delicaat samenspel gebaseerd op respect voor zijn oorsprong en eisen voor de toekomst. Ons doel was om Condor een bijzondere visuele onafhankelijkheid te geven, waarvan de grondgedachte is verenigd in de merkessentie van Condor: de uitvinding van de vakantievlucht, en de effectieve vakantiecode, de strepen van zomer, vreugde en vrijheid.”

De hoofdkleuren van de huisstijl zijn geel en blauw. Ze zijn aangevuld met de contrasterende kleur grijs. De Condor-zegel, de condor in een cirkel, gaat terug op een van Duitslands meest invloedrijke ontwerpers, Otl Aicher. Het beeldmerk heeft een facelift gekregen, met fijnere en meer dynamische lijnen. Het is terug te vinden in de staarteenheid van het vliegtuig. Ook het opschrift Condor is aangepast: het is nu compacter en door de nieuwe kleine letters is het woordmerk onafhankelijker en consistenter met de afbeelding geworden. Het logo verschijnt in contrastrijk zwart op de romp van het vliegtuig.

In eerste instantie zal het toestel van Condor vijf kleuren dragen in een gestreepte look: geel, rood, blauw, groen en beige staan ​​voor de facetten van de diversiteit van Condor’s gasten, medewerkers en de veelheid aan mogelijkheden om de wereld te ontdekken met Condor.

De crewuniformen, accessoires zoals halsdoeken, stropdassen en spelden zullen ook schitteren in het nieuwe ontwerp, dat ook zijn weg zal vinden aan boord, naar de luchthavens, op de website en op sociale media: de komende weken en maanden zullen veel items aan boord worden vervangen, zoals kopjes, dekens en bestek, evenals alle materialen op de grond zoals instapkaarten, ID-kaarten en bewegwijzering op de luchthaven. De vervanging zal achtereenvolgens plaatsvinden, waarbij niets van het oude ontwerp wordt weggegooid, maar alles wordt opgebruikt. Zo’n 80 procent van de vloot moet tegen 2024 opnieuw worden gespoten, omdat er sowieso nieuwe verfbeurten op de loer liggen. Condor kiest dus voor de meest duurzame manier om zijn merkidentiteit en vloot opnieuw vorm te geven.

Het nieuwe ontwerp werd onthuld in Toulouse met de eerste A330neo, die in het najaar voor Condor opstijgt. Het eerste 2-liter vliegtuig zal uiteraard met groene strepen opstijgen. Al morgen staat het eerste Condor-vliegtuig in de nieuwe look op de route: de Airbus A321 met de registratie D-AIAD zal gele strepen dragen en op 5 april om 12.00 uur naar Lanzarote vliegen. De komende weken worden nog vijf Boeing 757- en Airbus A320/1-toestellen opnieuw gespoten, zodat er in het zomervluchtschema zes toestellen in het nieuwe design vliegen. Zij zullen voornamelijk vliegen op Mallorca, Griekenland, de Canarische Eilanden en Egypte.

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.