???????????????

Het eerste claimbedrijf gaat Schiphol te lijf. Claimingo, een nieuwkomer in de branche voor compensatie bij vluchtvertraging, wil nu gaan claimen voor passagiers die aantoonbaar door de capaciteitsproblemen op Schiphol hun vlucht hebben gemist en kosten hebben gemaakt.

Het gaat om kosten kunnen zoals duurdere vervangende tickets, opeens benodigde accommodatie, gemiste aansluitingen of zakelijke afspraken. Claimingo hanteert het no-cure-no-pay principe: de klant betaalt pas het bemiddelingspercentage aan Claimingo als de eis wordt gehonoreerd.

Claimingo is de afgelopen week naar eigen zeggen benaderd door een aantal passagiers die hun vlucht misten door de chaos op Schiphol en juridische hulp zoeken. De juridische haalbaarheid van de claim is nog niet zeker maar het bedrijf ziet toch kansen. Alexander Colenbrander van Claimingo: “Dit is natuurlijk wel wat anders dan een vluchtvertraging, maar we hebben de beste juristen op het gebied van luchtvaart in huis en wij vinden dat Schiphol haar zaken gewoon op orde dient te hebben. Je ziet hier, net als bij vertragingsclaims, dat mensen van het kastje naar de muur gestuurd worden. In Duitsland is recent, in een soortgelijke zaak, al succes geboekt. Alle reden dus voor Claimingo om deze claims op te pakken. We roepen alle gedupeerden op zich bij ons te melden en zullen Schiphol aansprakelijk stellen zodat deze de kosten vergoedt.”

Reizigers die kunnen aantonen dat zij door de drukte op Schiphol hun vlucht gemist hebben terwijl zij op tijd op Schiphol waren en hun ticket niet vergoed hebben gekregen van de luchtvaartmaatschappij kunnen hun claim bij Claimingo indienen via www.claimingo.nl/schiphol.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.