BCD Travel innoveert met Informed Traveler

BCD Travel heeft, als onderdeel van de voortdurende inzet voor zorgplicht en reizigersvertrouwen, Informed Traveler geïntroduceerd gestart: een breed, wereldwijd initiatief dat reizigers, travelmanagers en travelconsultants helpt om slimme beslissingen te nemen in een landschap van voortdurend veranderende regels, wetten en procedures.

Nu de grenzen opengaan en luchtvaartmaatschappijen hun capaciteit opvoeren, worden reizigers geconfronteerd met nieuwe vragen en zorgen. Wat is mijn gezondheidsrisico? Moet ik in quarantaine gaan? Wat als een grens onverwacht sluit? Wat moet ik inpakken?

Overheden en reisaanbieders hebben verschillende regels en eisen opgesteld om mensen te beschermen en de verspreiding van COVID-19 in te dammen. Maar het navigeren door deze evoluerende regels is complex. Met Informed Traveler krijgen travelconsultants, reizigers en travelmanagers gemakkelijk toegang tot real-time informatie die is ontworpen om hen te leiden door het doolhof van waarschuwingen voor bestemmingsrisico’s, het beleid van luchtvaartmaatschappijen en hotels, protocollen voor grondvervoer en reisbeperkingen.

“Het is verbazingwekkend hoeveel COVID-19 informatie er beschikbaar is voor consumenten”, zegt John Snyder, President en CEO van BCD. “Wij halen informatie uit meer dan 800 bronnen, en verzamelen en verspreiden deze vervolgens over verschillende platformen voor reizigers, inclusief het verkooppunt van de travelconsultant, de mobiele app TripSource en de responsieve COVID-19 Information Hub op TripSource.com. Daarmee hebben ze allemaal één enkele bron van gedeelde informatie, om beter te kunnen voorzien in naadloze ondersteuning en zorgplicht”.

Informed Traveler is gebaseerd op uitgebreid reizigersonderzoek en klanteninterviews die duidelijk maken dat de manier waarop reizigers plannen voor een reis is veranderd.

“Pre-COVID-19 programma’s richtten zich voornamelijk op twee fasen van de reiscyclus: het boekingsproces en de reis zelf”, zegt Heather Wright, Vice President Product Marketing bij BCD. “Nu hebben we nieuwe aandachtsgebieden die minstens zo belangrijk zijn. Ten eerste de beslissingsfase, als een reiziger kijkt naar zaken als risico, kosten en route en een bewuste keuze maakt of hij de reis boekt. Ten tweede de voorbereidingsfase, als reizigers de details van de reis bekijken – die tussen de boeking en de reis kunnen veranderen – en de richtlijnen en eisen onderzoeken en reistips verzamelen.

Informed Traveler rolt gefaseerd uit, met voortdurende verbetering op basis van de veranderende behoeften van klanten. De eerste fase, die nu beschikbaar is, omvat de toegang van de travelconsultant tot informatie over de bestemming en de reiseisen, een COVID-19 Information Hubtoegankelijk via TripSource.com, de communicatie over de route en de mobiele meldingen. In de tweede fase (vanaf augustus) kunnen reizigers hun routegegevens invoeren om meer gepersonaliseerde zoekresultaten te genereren op de meest recente COVID-19 gerelateerde informatie.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica