American Express Global Business Travel (GBT) kondigt de toevoeging aan van een nieuw groen vignet voor hotels in GBT’s travel and expense software, Neo. Dit nieuwe kenmerk is de recentste ontwikkeling in het kader van de belofte van GBT om bedrijven te helpen hun CO²-ambities te realiseren, door reizigers in staat te stellen te kiezen voor duurzame hotels en vervoer.

Met de nieuwste release kan Neo worden ingesteld om een ​​speciaal ontworpen vignet weer te geven bij hotels die voldoen aan de milieunormen van een bedrijf. Neo bevat al langer de gegevens over de CO²-uitstoot van vluchten en treinreizen en er is onlangs een filter aan deze functie toegevoegd. Het stelt gebruikers in staat gemakkelijker vluchten en treinreizen te kiezen met een CO²-uitstoot die past bij hun CO²-doelstellingen.

Uit een recent WTTC[1]-rapport blijkt dat 58% van de consumenten sinds COVID-19 meer aan het milieu denkt. Vincent Bourbonnais, Head of Travel Product bij Neo: “We weten dat duurzaam reizen een prioriteit blijft voor reizigers en travelmanagers. Wanneer reizigers de ecologische voetafdruk van een reis zien op het moment van boeken, kunnen ze op basis van die informatie betere beslissingen nemen. Nu kunnen reismanagers ook duurzaamheidsadviezen voor hotels en vervoer geven in Neo. Dat helpt om reizen duurzamer te maken en af te stemmen op milieudoelstellingen.”

Naast nieuwe weergavefuncties, passen Neo-ontwikkelaars continu de factoren voor CO²-uitstoot aan op basis van de richtlijnen van organisaties zoals DEFRA (Department for Environment, Food and Rural Affairs) in het Verenigd Koninkrijk en ADEME (Agence de l’environnement et de la maitrise de l ‘énergie) in Frankrijk. Toekomstige updates kunnen mogelijk de methodologie omvatten van de EPA (Environmental Protection Agency) in de VS en de Internationale Burgerluchtvaartorganisatie onder auspiciën van de Verenigde Naties.

In het kader van GBT’s belofte om de zakenreisindustrie te verduurzamen, blijft GBT duurzaamheidskenmerken en -programma’s ontwikkelen. Nieuwe versies van Neo gaan elektrische en hybride voertuigen in het zoekscherm laten zien, waardoor reizigers gemakkelijk duurzamere opties kunnen herkennen. GBT is ook van plan om bedrijven te helpen bij het compenseren van de CO²-uitstoot van zakenreizen in samenwerking met leveranciers voor CO²-compensatie. In 2019 deed GBT een toezegging om in de toekomst CO²-neutraal te worden en compenseerde het bedrijf 100% van de CO²-uitstoot van zijn eigen reizen via de Carbonfund Foundation.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.