American Express Global Business Travel neemt Egencia over

American Express Global Business Travel (GBT) heeft een bindend bod gedaan om Egencia, de zakenreisdivisie van Expedia Group, over te nemen. Als onderdeel van de transactie wordt Expedia Group aandeelhouder in, en gaat een commerciële langetermijnovereenkomst aan met, GBT.     

Met de overeenkomst wordt Egencia, een vooraanstaand digitaal reismanagementbedrijf, onderdeel van de GBT-familie. GBT zal blijven investeren in het merk Egencia, de medewerkers en technologie, als onderdeel van het wereldwijd toonaangevende zakenreisplatform.

Paul Abbott, GBT’s CEO: “Onze strategie is om onze klanten een ongeëvenaard aanbod te bieden door middel van de beste oplossingen voor reismanagement in ieder segment. Met Egencia verwelkomen we het belangrijkste digitale zakenreisplatform binnen de branche.”

“Egencia wordt versterkt door GBT’s complementaire technologie, voorzieningen en geavanceerde aanbod. Dit creëert nieuwe kansen voor zowel multinationals als mkb-klanten, leveranciers en de getalenteerde teams binnen beide organisaties.”

Samen bieden GBT en Egencia een uitgebreid aanbod aan technologie en klantgerichte oplossingen in ieder zakenreissegment. Door Egencia te combineren met GBT’s Supply MarketPlace, één van de meest uitgebreide bronnen van aanbod en ervaringen voor zakenreizigers, krijgen klanten meer keuzemogelijkheden en leveranciers betere toegang tot zakenreizigers.

Ondertussen zal het bedrijf, met het Egencia-platform en GBT’s Neo Technology Group, in staat zijn om de beste oplossingen te bieden voor de toekomst van zakenreizen.

Ariane Gorin, President van Expedia Business Services: “We zijn zeer verheugd over de mogelijke transactie en wat GBT en Egencia samen zouden kunnen bereiken, aangezien Expedia Group ernaar streeft om ons bedrijf te vereenvoudigen en een leidende positie in te nemen in alles wat we ondernemen. De combinatie van GBT’s toonaangevende oplossingen en Egencia’s geweldige technologie en team gaat bijdragen tot het beste zakenreisaanbod ter wereld voor klanten en leveranciers.

Tegelijkertijd wordt met een sterk uitgebreide, langdurige leveringsovereenkomst voor accommodaties met Expedia Partner Solutions (EPS), de Supply MarketPlace van GBT verbeterd en het doel van Expedia Group om bedrijven in het hele ecosysteem te stimuleren, op significante wijze bevorderd.

“Expedia Group gelooft sterk in de robuuste terugkeer van reizen, ook voor zakelijke doeleinden. We zijn enthousiast over ons potentiële aandeel in GBT en onze langetermijnovereenkomst om Egencia en GBT vooruit te brengen, zoals we dat doen voor duizenden andere reisorganisaties,” voegt Gorin toe.

De voorgestelde overeenkomst is onderhevig aan overleg tussen Expedia Group en Egencia en hun werknemersvertegenwoordigers, evenals de gebruikelijke voorwaarden, inclusief wettelijke goedkeuringen.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

NH Hotel Group verder als Minor Hotels

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Mercedes presenteert GT-topmodel

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy