AccorHotels neemt conciergedienst John Paul over

AccorHotels kondigde vandaag aan dat de overname van John Paul, de nummer één speler in de conciërge markt, is afgerond. Oprichter van John Paul, David Amsellem, behoudt een belang van 20% in het bedrijf en blijft actief als Chief Executive Officer. Deze overname waardeert het bedrijf op US $150 miljoen, dat wil zeggen een 2017e EV/EBITDA veelvoud van c. 11x.

 John Paul werd in 2007 opgericht in Parijs en fuseerde met het Amerikaanse bedrijf LesConciërges in 2015 om wereldleider te worden in premium conciërge services. De meer dan 1.000 werknemers van John Paul komen uit de meest bijzondere paleizen van over de hele wereld. Ze zijn 24/7 beschikbaar voor ieder klantverzoek, van de eenvoudigste tot de meest uitzonderlijke, waar ook ter wereld.


John Paul’s wereldwijde netwerk van 50.000 partners, krachtige gepatenteerde CRM softwareapplicatie en het managementplatform met geïntegreerde 360 ° personalisatie en profileringsmogelijkheden, zet het bedrijf in de positie om uitgebreide en baanbrekende loyaliteit-oplossingen in vele industrieën te leveren.

 

Voor John Paul, die al zeer actief is in de reisbranche, is deze stap een ongeëvenaarde kans om zijn  expertise en partnerships te verstevigen door middel van de 4.000+ hotels en 3.000+ restaurants van de AccorHotels Group wereldwijd. AccorHotels zal de deskundigheid van John Paul benutten om de strategie van de AccorHotels Group – klanten het hart van het bedrijf laten zijn – naar een hoger niveau te tillen en om een nieuwe inkomstenstromen van diensten te genereren. AccorHotels en John Paul zullen hun innovatie gedreven en servicegerichte culturen samenvoegen om de beste reiservaring te bieden.

 

John Paul CEO David Amsellem zegt: “Ik ben erg enthousiast over het idee om samen te werken met de AccorHotels Group in zo’n cruciale fase van onze transformatie. De synergie met de groep zal ons ongeëvenaarde concurrentievoordelen bieden in een markt waar er meer mogelijkheden zijn dan ooit te voren. Deze transactie zal een katalysator zijn voor onze ontwikkeling, wat betekent dat de autonome groei en consolidatie gelijk zijn.”

 

AccorHotels CEO Sébastien Bazin voegt toe: “Ik ben erg blij om te kunnen werken met David Amsellem. John Paul is een geweldige vondst in de customer relations business. Vanaf vandaag zullen we onze expertise, krachten en talenten combineren om zo een nog bredere keuze aan diensten te bieden en alle reizigers hiermee de beste ervaring voor, tijdens en na hun verblijf te geven.”

 

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Stedelijke (zaken)reizen van groot belang voor economie

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Cadeautip: Courvoisier VSOP

Heineken Experience weer feestelijk open

art'otel Amsterdam doet actie met STRAAT Museum

Holland America Line presenteert jubileumbiertje

Luxueuze privévilla’s bij Hotel Los Jardines de Abama Suites