Gedurende de maanden mei en juni zal KLM speciale wijnen serveren in de World Business Class. De wijnflessen bevatten etiketten in de vorm van schilderijen uit het Rijksmuseum. Er zijn vijf schilderijen uitgekozen in het thema ‘lente’ en zijn van bekende Nederlandse schilders uit de Gouden Eeuw.

KLM heeft nauw samengewerkt met organisator Activin Wine Group en het Rijksmuseum om dit project te realiseren. De schilderijen op de etiketten zijn onder andere Het Straatje van Johannes Vermeer en Meisje met een Brede Hoed van Caesar Boëtius van Everdingen. Deze schilderijen zijn ook te zien in het Rijksmuseum.

Het thema van de nieuwe wijnetiketten is ‘Lente’. De uitgekozen schilderijen zijn dan ook in voorjaarssfeer. Elk van de vijf schilderijen is verbonden met een bijpassende wijn. Zo staat het Meisje met een Brede Hoed op een frisse Esterházy Grüner Veltliner wijn die aansluit bij het voorjaarsgevoel die het schilderij afgeeft.

De vijf wijnen zijn geselecteerd door het KLM Wijnpanel. Dit panel test de kwaliteit van de wijn en let op de smaakverandering die plaats vindt tijdens het vliegen op grote hoogte. Na de selectie van de wijnen werden toepasselijke lenteschilderijen gekozen.