Traveling concept with businessman pointing at globe with location pin network on dark background. Elements of this image furnished by NASA

Zakenreisprogramma’s meten niet de kwaliteitsindicatoren die travelmanagers belangrijk vinden. Dat blijkt uit de resultaten van een onderzoek van ACTE Global (Association of Corporate Travel Executives) en BCD Travel. 

Jaarlijks geven bedrijven wereldwijd 1 miljard euro uit aan zakenreizen. Travelmanagers zijn er niet van overtuigd dat de cijfers die momenteel gebruikt worden om het succes van zakenreizen te meten, daadwerkelijk weergeven of dat bedrag ook echt bijdraagt aan de bedrijfsresultaten. Dat blijkt uit een recent onderzoek van ACTE Global (Association of Corporate Travel Executives) en BCD Travel.
Op de vraag wat de belangrijkste factoren zijn voor het bepalen van de kwaliteit van een reisprogramma en welke factoren ze daadwerkelijk meten, gaven ruim 300 travelmanagers twee compleet verschillende antwoorden. Het onderzoek benadrukt dat de aanpak van kwaliteitsmeting in zakenreismanagement al tientallen jaren onveranderd is gebleven, ondanks ingrijpende ontwikkelingen in de industrie zoals de verschuiving van telefonische reserveringen en papieren tickets naar online boekingen en digitale tickets.
Zie verder aankomende editie Business Traveller

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.