Travelmanagers ontevreden over zakenreisprogramma’s

Zakenreisprogramma’s meten niet de kwaliteitsindicatoren die travelmanagers belangrijk vinden. Dat blijkt uit de resultaten van een onderzoek van ACTE Global (Association of Corporate Travel Executives) en BCD Travel. 

Jaarlijks geven bedrijven wereldwijd 1 miljard euro uit aan zakenreizen. Travelmanagers zijn er niet van overtuigd dat de cijfers die momenteel gebruikt worden om het succes van zakenreizen te meten, daadwerkelijk weergeven of dat bedrag ook echt bijdraagt aan de bedrijfsresultaten. Dat blijkt uit een recent onderzoek van ACTE Global (Association of Corporate Travel Executives) en BCD Travel.
Op de vraag wat de belangrijkste factoren zijn voor het bepalen van de kwaliteit van een reisprogramma en welke factoren ze daadwerkelijk meten, gaven ruim 300 travelmanagers twee compleet verschillende antwoorden. Het onderzoek benadrukt dat de aanpak van kwaliteitsmeting in zakenreismanagement al tientallen jaren onveranderd is gebleven, ondanks ingrijpende ontwikkelingen in de industrie zoals de verschuiving van telefonische reserveringen en papieren tickets naar online boekingen en digitale tickets.
Zie verder aankomende editie Business Traveller

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Air Monitor 2024 (Amex GBT) voorspelt afvlakking vliegtickets

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Regent Seven Seas Cruises neemt nieuw schip in ontvangst

Met Helly Hansen de piste op

Nederlandse touch bij zeer exclusief horloge

Iconische B&W Zeppelin nu in versie McLaren

Saudia vernieuwt livery en digitale klantervaring