Door: Cathelijn Paling | 21 november, 2016
Singapore Airlines opende zaterdag 19 november de Singapore Airlines Gallery in de Hobbemastraat te Amsterdam. In de tijdelijke Gallery kunnen bezoekers een week lang de ‘Home in the Skies’ experience ervaren, waar de service en kwaliteit van de airline centraal staat.
De ruimte stelt onder andere het uniform van de iconische Singapore Girl tentoon, vertelt over de geschiedenis van de airline en presenteert de nieuwste productinnovaties.
Daarnaast kunnen bezoekers door middel van een virtual reality tour de nieuwe Airbus A350-900 en Singapore beleven. De airline wil met deze Gallery in contact komen met media en zich onderscheiden van andere luchtvaartmaatschappijen. ‘Wij zijn de eerste airline die een Gallery openen. Ik zou niet willen zeggen dat wij ons tot kunst verheven hebben, maar ons product is wel dusdanig anders dan dat van andere airlines’, vertelt Kardien de Werker, sales manager Benelux.
‘Wij geloven echt in de customer experience. Vanaf het moment dat klanten boeken, tot de reis zelf, probeer je ze te verrassen. En op een vakantiebeurs kunnen wij niet een dusdanig onderscheidend vermogen creëren als wij zouden willen, dat is toch massaler. Als alternatief gingen we nadenken over hoe wij dichter bij het publiek konden komen.’ De Werker zegt bewust niet te hebben gekozen voor een reisbureau met balie. ‘We willen hiermee puur dichterbij de consument komen en uit leggen wie wij zijn en wat wij doen’, aldus de salesmanager.
Bron: Business Traveller