Emirates heeft self-service check-in kiosken en bagageafgiftepunten geïntroduceerd voor een efficiëntere reiservaring in Terminal 3, Dubai International Airport. De service is beschikbaar voor passagiers die naar alle bestemmingen uit het Emirates netwerk reizen, met uitzondering van de VS, Canada, China, India en Hong Kong vanwege aanvullende vereisten van deze bestemmingen.

Verminderde wachttijd
De 16 nieuwe self-service bagageafgiftepunten en acht nieuwe self-service check-in kiosken zijn een aanvulling op de balies die bemand worden door de incheckmedewerkers van Emirates om de wachttijd voor reizigers tijdens piekperiodes te verminderen en de reiservaring in Dubai te verbeteren. De komende maanden zullen er meer zelfbedieningsfaciliteiten worden toegevoegd.

In de kiosken kunnen reizigers inchecken, hun instapkaart ontvangen, stoelen aan boord kiezen en hun koffers afgeven. Hoewel het Emirates personeel klaarstaat voor alle benodigde assistentie, zijn de faciliteiten volledig zelf te bedienen, waardoor reizigers direct door kunnen gaan naar immigratie. De faciliteiten worden regelmatig schoongemaakt en gedesinfecteerd en er zijn ook handdesinfectiemiddelen ter plaatse beschikbaar.

De kiosken zijn door Emirates ontwikkeld in samenwerking met Dubai Aviation Engineering Projects en Dubai Airports. De self-service check-in kiosken zullen voortdurend worden geüpgraded om in de toekomst nieuwe functies te bieden, waaronder contactloos functioneren en reizigers in staat stellen zelf herboekingen te maken.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.