Voor het goed inspelen op de klantwensen tijdens de coronacrisis heeft Schiphol voor de tweede keer ´The Voice of the Customer´ erkenning gekregen van Airports Council International (ACI).

Volgens ACI heeft Schiphol zich het afgelopen jaar ingezet om zo goed mogelijk op de hoogte te blijven van de wensen van reizigers in een uitdagende periode.

Deze erkenning van ACI, de wereldwijde belangenorganisatie van luchthavenbedrijven, is speciaal in het leven groepen tijdens Covid-19 vanwege de veranderende verwachtingen van reizigers.

Schiphol heeft het afgelopen jaar via onderzoeken geluisterd naar de wensen reizigers en daar vervolgens op ingespeeld met een verbeterde service.

Een voorbeeld is het vooraf bestellen van eten en drinken, zodat het vervolgens bij aankomst achter de securitycontrole klaarstaat om af te halen. Hiermee gaat het aantal contactmomenten omlaag omdat alle handelingen, van bestellen tot betalen, online plaatsvinden.

Een ander voorbeeld is de druktemeter, omdat Schiphol heeft geleerd wat de impact van drukte is op de beleving van passagiers. Reizigers kunnen in de Schiphol/app een rustige plek op de luchthaven vinden en zien direct waar het op de luchthaven druk of minder druk is.

Schiphol ontving de erkenning ook al in 2020. Toen werden onder andere de Sanitizing Service/punten op Schiphol geïntroduceerd. (Foto Shutterstock).

LEAVE A REPLY

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.