Klanten en Travel Management Companies (TMC’s) die Concur Travel gebruiken om vluchten te boeken, hebben nu toegang tot NDC-informatie van Lufthansa en British Airways. Hiermee kunnen organisaties de kosten omzeilen die luchtvaartmaatschappijen berekenen voor het gebruik van informatie in GDS (Global Distribution System). Ook hebben ze toegang tot meer actuele informatie, zoals de laagste tarieven en exclusieve extra vluchtopties.

Hot topic

Binnen de managed travel industrie is New Distribution Capability (NDC) al enkele jaren een ‘hot topic’. De belofte van NDC voor gepersonaliseerde vluchtopties en -tarieven en de wens van luchtvaartmaatschappijen om alle kenmerken van hun producten te kunnen tonen, zorgen voor hooggespannen verwachtingen en discussies over de voordelen en uitdagingen van NDC.Omdat klanten zeer veel belangstelling hebben voor NDC, heeft SAP Concur met British Airways, Lufthansa Group airlines, Travelfusion, Farelogix en verschillende TMC’s samengewerkt aan pilots. Het bedrijf wil klanten voorzien van alle relevante informatie rond zakenreizen, ongeacht waar deze informatie vandaan komt. In 2008 maakte het bedrijf als eerste het complete aanbod van Southwest Airlines beschikbaar via zijn zakelijke boekingstool. Travel managers hebben met SAP Concur verschillende mogelijkheden om non-GDS informatie te gebruiken binnen hun managed travel programma’s, zodat ze kosten kunnen besparen. Klanten hebben nu twee opties om alle informatie van British Airways te bekijken en hebben tevens toegang tot NDC Smart Offer informatie van Lufthansa Group.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.