Reizen tussen China en Europa blijven achter bij andere langeafstandsmarkten

Reizen tussen China en Europa blijven achter bij andere langeafstandsmarkten en zullen naar verwachting pas in 2026 volledig herstellen, volgens nieuwe inzichten van de European Travel Commission (ETC) en Tourism Economics.

Het reizen tussen de twee continenten zal naar verwachting in 2023 60-70 procent van het niveau van vóór de pandemie bereiken, waarbij gegevens over boekingen aantonen dat “Chinese reizigers nog steeds de voorkeur geven aan binnenlandse reizen”. Daarentegen wordt voorspeld dat reizen van de VS naar Europa dit jaar 80 procent van het niveau van 2019 zullen overtreffen, alvorens in 2024 volledig te herstellen tot het niveau van voor de pandemie.

Een geleidelijk herstel in andere langeafstandsmarkten betekent dat reizen van India en Brazilië naar Europa naar verwachting in 2025 het niveau van vóór de pandemie zullen bereiken.

In een gezamenlijke persconferentie op de ITB-beurs voor toerisme deze week in Berlijn waarschuwden ETC, Tourism Economics en de European Tourism Association (ETOA) dat “de terugkeer van langeafstandsreizigers noodzakelijk is voor een volledig herstel van de bezoekersuitgaven en de bijbehorende benodigde voordelen om de toeristische sector in Europa te ondersteunen tijdens de aanhoudende economische onrust”.

De verenigingen zeiden dat “reizen over lange afstanden tot nu toe een belangrijke zwakte zijn geweest in het herstel na de pandemie en blijven achterblijven bij aankomsten op korte en middellange afstanden”.

Voorafgaand aan Covid waren langeafstandsbezoekers goed voor 25 procent van de internationale overnachtingen in Europa, wat de regio meer economische voordelen opleverde, aangezien “ze de neiging hebben om langer te blijven en naar meerdere bestemmingen te reizen”.

In een reactie op de gegevens zei Tom Jenkins, CEO van ETOA:
“De komst van de Chinese bezoekers veranderde sommige bestemmingen in Europa. Hun afwezigheid sinds 2019 wordt erg gemist. “De verwachte terugkeer van reële volumes in 2024 stelt deze bestemmingen in staat om opnieuw te investeren in de diensten die deze klanten nodig hebben. “Dit herstel is niet zeker. Allerlei barrières liggen in de weg. Hogere brandstofkosten, verminderde capaciteit in Europa, de uitgifte van paspoorten en de mondiale politieke situatie: dit alles telt mee voor een volledig herstel. “Dus waar we het juiste kunnen doen, moeten we dat ook doen. Visa moeten worden vereenvoudigd en snel worden afgegeven. Testvereisten (vooral wanneer medisch niet nodig) moeten worden versoepeld. Alles moet in het werk worden gesteld om deze bezoekers welkom te heten”.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

NH Hotel Group verder als Minor Hotels

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Mercedes presenteert GT-topmodel

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy