Flying Blue, het loyaliteitsprogramma van de Air France-KLM Groep, en Uber, ’s werelds grootste ritdeelbedrijf, hebben een nieuwe strategische samenwerking aangekondigd. Dankzij deze samenwerking kunnen Flying Blue-leden Miles verdienen wanneer ze Uber gebruiken in Frankrijk en Nederland.
Vanaf dit moment is Uber de officiële ritpartner van Flying Blue. Leden die hun account koppelen in de Uber-app, kunnen nu 1 Mile verdienen voor elke €1 die ze besteden aan Uber-ritten. Dit aantal stijgt naar 2 Miles voor elke €1 voor Uber-klanten die vier of meer ritten per maand maken.
Dit partnerschap is beschikbaar voor zowel lokale bewoners als bezoekers die hun Flying Blue-account koppelen in de Uber-app en ritten boeken in elke stad in Frankrijk en Nederland.
SAF, upgrades en hotelkamers
De Miles zijn te verdienen en in te wisselen bij meer dan 40 luchtvaartmaatschappijen en 100+ commerciële partners. Flying Blue Miles kunnen worden gebruikt voor de aankoop van alternatieve vliegtuigbrandstof (SAF), het reserveren of upgraden van vluchten, het boeken van hotelkamers, winkelen bij deelnemende merken of doneren aan goede doelen. Air France-KLM Groep telt meer dan 24 24 miljoen Flying Blue-leden.
‘We zijn verheugd om samen te werken met Uber om onze leden extra manieren te bieden om Miles te verdienen in hun dagelijks leven”, aldus Benjamin Lipsey, SVP Customer Loyalty en President van Flying Blue bij Air France en KLM. ‘Bij Flying Blue is ons doel om tastbare voordelen te bieden die passen bij de levensstijl van onze 24 miljoen leden wereldwijd. Met Uber als onze exclusieve ritpartner versterken we onze toewijding om Air France en KLM-klanten te begeleiden voor, tijdens en na hun reis met ons.’