Nieuwe routes Thalys slaan aan

Drie nieuwe bestemmingen, Marne-La-Vallée, Roissy-Charles de Gaulle en Bordeaux, hebben Thalys in de eerste helft van dit jaar bijna 5 procent meer reizigers bezorgd. Om precies te zijn, waren er 4,8 procent meer reizigers dan vorig jaar. Ook de zomer ziet er veelbelovend uit.

‘In onze vier landen zie ik twee zeer sterke trends. De trein wint terrein. En onze nieuwe bestemmingen vallen in de smaak; ze zijn goed bereikbaar en rijk aan cultuur. Met een stijging in het eerste halfjaar beseffen we eens te meer wat ons bestaansrecht is: More Europe For All, steeds meer Europa voor iedereen’, zegt Bertrand Gosselin, CEO van Thalys.

De mooie groeiresultaten zijn te danken aan de populaire verbinding tussen Brussel en Parijs, maar ook aan de Nederlandse route, mede door het succes van de nieuwe rechtstreekse lijn naar Disneyland Paris en Roissy-Charles de Gaulle, die eind maart gelanceerd werd. Inmiddels werden al meer dan 100.000 tickets verkocht voor deze nieuwe verbinding.

Thalys ziet, ten opzichte van de zomer 2018, nu al een stijging van 13 procent verkochte tickets voor deze zomer, inclusief een sterke stijging in het aantal gezinnen (+26 procent) en jongeren (+24 procent) die deze zomer aan boord stappen van de rode trein.

Deel dit artikel

Dit artikel is geschreven door

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Populair

1

Cathay Pacific lanceert nieuwe Premium Economy

2

Forse groei AirPlus

3

Gratis wifi in alle treinen Thalys

4

Nieuw high-speed internet op Airport Weeze

5

Schiphol opent Lounge 2

Bekijk hier de nieuwste uitgave Business Traveller:

Lifestyle

Ultraluxe: Four Seasons Private Jet Experience

TUI lanceert Golfbreaks dichtbij

Lekker op het terras aan de Vecht bij Flora Batava

Terug naar de toekomst in Ahoy

Star Clippers zet zeil naar Corsica