Drie nieuwe bestemmingen, Marne-La-Vallée, Roissy-Charles de Gaulle en Bordeaux, hebben Thalys in de eerste helft van dit jaar bijna 5 procent meer reizigers bezorgd. Om precies te zijn, waren er 4,8 procent meer reizigers dan vorig jaar. Ook de zomer ziet er veelbelovend uit.

‘In onze vier landen zie ik twee zeer sterke trends. De trein wint terrein. En onze nieuwe bestemmingen vallen in de smaak; ze zijn goed bereikbaar en rijk aan cultuur. Met een stijging in het eerste halfjaar beseffen we eens te meer wat ons bestaansrecht is: More Europe For All, steeds meer Europa voor iedereen’, zegt Bertrand Gosselin, CEO van Thalys.

De mooie groeiresultaten zijn te danken aan de populaire verbinding tussen Brussel en Parijs, maar ook aan de Nederlandse route, mede door het succes van de nieuwe rechtstreekse lijn naar Disneyland Paris en Roissy-Charles de Gaulle, die eind maart gelanceerd werd. Inmiddels werden al meer dan 100.000 tickets verkocht voor deze nieuwe verbinding.

Thalys ziet, ten opzichte van de zomer 2018, nu al een stijging van 13 procent verkochte tickets voor deze zomer, inclusief een sterke stijging in het aantal gezinnen (+26 procent) en jongeren (+24 procent) die deze zomer aan boord stappen van de rode trein.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.