Onder de naam SME Travel lanceert Airtrade per 1 oktober een nieuw label, gericht op zakenreizigers in het midden- en kleinbedrijf, waarvoor samenwerking met maximaal 40 reisagenten wordt gezocht. ‘We streven naar een landelijk netwerk van local hero’s’, zegt CEO Jeroen Martron.
Martron en CFO Frank Wester deden begin dit jaar een management buy-out van Airtrade, samen met BCD Group. Airtrade is in het B2B segment vooral bekend als consolidator van vliegtickets en leverancier van techniek. Nu de nieuwe organisatie staat en het bedrijf binnen Haarlem is verhuisd, is het tijd voor nieuwe stappen, zegt Martron.
Dat heeft geleid tot een nieuw merk voor zakenreizen. Onder de naam SME Travel richt Airtrade zich op de zakenreiziger uit het midden- en kleinbedrijf. Voor de verkoop streeft Martron naar een netwerk van 40 bestaande reisbureaus in heel Nederland. ‘Het is geen franchise formule. We noemen het een deelnemersconcept. Bedrijven kunnen zich aansluiten onder eigen naam en SME Travel als ‘endorsser’ gebruiken of de naam SME Travel gaan voeren.’
Panta Zakenreizen in Rotterdam heeft zich als eerste aangesloten. Reisbureaus die zich aansluiten bij SME krijgen volgens Martron de beschikking over speciale vliegtarieven, hoteltarieven en speciale afspraken met leveranciers die centraal worden gemaakt voor de aangesloten deelnemers. Ook krijgen zij managementinformatie en ondersteuning bij de acquisitiestrategie. ‘Het is een propositie waarbij Airtrade faciliteert. We helpen ook bij zaken als Duty of Care.’
Foto: Jeroen Martron en Frank Wester van Airtrade.