Een nieuw ontwerp dat bedoeld is om de middelste stoel in vliegtuigen aantrekkelijker te maken, is goedgekeurd door de Amerikaanse Federal Aviation Administration (FAA), meldt Fast Company.

Het S1-ontwerp heeft verspringende zitrijen waarin de middelste stoel achterover van het gangpad en de stoelen aan het raam is geplaatst. Ontworpen door Molon Labe Seating, verlaagt de S1 ook de middelste stoel ten opzichte van zijn buren en vergroot de breedte met drie centimeter. De middelste stoel heeft ook een armleuning op twee niveaus voor het exclusieve gebruik van de middelste passagier.

De bedoeling is om passagiers op de middelste stoel meer been-, schouder- en elleboogruimte te geven zonder rijen breder te maken. Een nog naamloze luchtvaartmaatschappij is naar verluidt van plan om de S1-stoelen op 50 vliegtuigen te installeren nu de FAA het gebruik ervan heeft goedgekeurd.

De eerste ontwerpen voor de S1 omvatten een functie genaamd Side-Slip, waarmee de gangpadstoel over de middelste stoel kan schuiven voor een gemakkelijkere toegang tijdens het laden van passagiers. Bedrijfsfunctionarissen zeiden dat de functie als optie zal worden aangeboden, niet als standaarduitrusting.

airlineseats.biz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.